Forundret.. Skrevet 3. oktober 2021 #21 Del Skrevet 3. oktober 2021 Lunaris skrev (1 minutt siden): Hvorfor samler dere på mummikopper? Har ikke sett en eneste episode og syns det sikkert er fint med én, men å samle? Virkelig? Hvorfor? Seriøst! Finnes det episoder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #22 Del Skrevet 3. oktober 2021 Nei. Men har kjøpt et par av de som ikke er masseproduserte og til salgs i årevis. Så har jubileumskoppen med brille på, og to av den som akkurat ble solgt i samarbeid med Norsk Folkehjelp. Anonymkode: ecbd1...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #23 Del Skrevet 3. oktober 2021 Forundret.. skrev (1 minutt siden): Seriøst! Finnes det episoder? Gikk jo på barnetv. Har en bok om når de oppdager jula. Små barn elsker den og som voksen får hele historien en ny mening. Anonymkode: cbfba...5b2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 3. oktober 2021 #24 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gikk jo på barnetv. Har en bok om når de oppdager jula. Små barn elsker den og som voksen får hele historien en ny mening. Anonymkode: cbfba...5b2 Har unger men har ikke sett noe til det. Bøker derimot har vi flere av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #25 Del Skrevet 3. oktober 2021 Synes det er harry og klisje, voksne som samler på de der grimme kopper. Svaret er nei Anonymkode: 2489b...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 4. oktober 2021 #26 Del Skrevet 4. oktober 2021 Ja. Jeg har flere Mummi kopper,👍 De er så fine og jeg samler på dem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. oktober 2021 #27 Del Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Samler på de og har ganske mange, to hyller i kjøkkenskapet der noen av koppene står oppi hverandre. Får jeg større kjøkken en dag så kunne jeg tenkt meg ei sånn koppehylle til å henge kopper på sånn at de fineste får henge fremme Fikk min første for mange, mange år siden da jeg begynte å gi blod. Resten har i hovedsak vært gaver fra venner og familie som vet jeg samler, men de siste årene har jeg kjøpt noen selv (de sesongkoppene som kommer ut i et begrenset opplag) Er dog ikke en skikkelig stor-samler som kjøper brukte gamle kopper for skyhøye priser (er vel en kopp som ligget på 80 000kr tror jeg), og vi bruker koppene daglig. Minus de eldste koppene som ikke er til salgs lengre og som har steget litt i verdi. De har jeg satt unna i tilfelle jeg selger de en gang. Ang mummi så er det i hovedsak koppene jeg samler på, man får jo kjøpt utrolig mye mummi til voksne. Har ei venninne som kjøper alt som er mummi, fra skittentøykurv, drikkeflaske, tallerkener, glass, skåler, termos, sokker.. Vi har andre kopper også, men det er mummikoppene som blir brukt, både av oss og når vi har besøk. Veldig kjekt hvis vi er mange, ikke noe problem med å huske hvilken kopp som er sin siden alle er ulike. Liker fasongen på de, de er gode å holde og å drikke av. Og koppene passer perfekt til mengden kaffe som kommer ut av kaffemaskinen Endret 4. oktober 2021 av skruf 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 4. oktober 2021 #28 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg samler på dem. Noen har jeg fått ved blodgivning og resten har jeg kjøpt selv. Jeg vet ikke hvor mange jeg har, men det er så mange at jeg fant ut jeg kun skulle kjøpe sesongkoppene, men så kom det jo så mange nye fine "vanlige", så da måtte jeg ha dem og. Vinterkoppen for i år kom for et par dager siden så den må jeg også ha.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #29 Del Skrevet 4. oktober 2021 Lunaris skrev (23 timer siden): Hvorfor samler dere på mummikopper? Har ikke sett en eneste episode og syns det sikkert er fint med én, men å samle? Virkelig? Hvorfor? Søsknene mine så mye på Mummitrollet så det er noe nostalgisk over det for min del. Og overraskende nok er det faktisk ganske mye dype og fine budskap i serien som jeg ikke var klar over før jeg fikk barn selv. Anonymkode: eda8f...169 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #30 Del Skrevet 4. oktober 2021 Lea skrev (19 timer siden): Ja. Jeg har flere Mummi kopper,👍 De er så fine og jeg samler på dem. Elsker profilbildet ditt😁 Anonymkode: eda8f...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipyros Skrevet 4. oktober 2021 #31 Del Skrevet 4. oktober 2021 Nei!! Men folk kommet med det i gaver uansett 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #32 Del Skrevet 4. oktober 2021 Sola de skrev (13 timer siden): Jeg samler på dem. Noen har jeg fått ved blodgivning og resten har jeg kjøpt selv. Jeg vet ikke hvor mange jeg har, men det er så mange at jeg fant ut jeg kun skulle kjøpe sesongkoppene, men så kom det jo så mange nye fine "vanlige", så da måtte jeg ha dem og. Vinterkoppen for i år kom for et par dager siden så den må jeg også ha.. Jeg også, jeg forhåndsbestilte men de er forsinket til butikken. 🙈 Anonymkode: f97af...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 4. oktober 2021 #33 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg samler. Elsket mummi som barn og gjør det fremdeles. Synes også at mange av de er veldig fine! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #34 Del Skrevet 4. oktober 2021 Forundret.. skrev (23 timer siden): Har unger men har ikke sett noe til det. Bøker derimot har vi flere av. Super serie du bør se med ungene. Temaer som ensomhet, sorg o.l tas opp. Episoden om den usynlige jenta f.eks, handler om barn som ikke blir sett. Og ja, jeg er 35 år og mental alder er lik, om noen stusser.😅 Serien fungerer fint til å ta opp ting ungene synes er interessant å snakke om, som nettopp ensomhet, frykt osv. Anonymkode: eda8f...169 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #35 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har 4 fordi jeg er blodgiver, og flere skal det bli Det jeg liker best med de er at jeg synes de er perfekt i størrelse for tedrikking, for mange kopper har feil form til å drikke te fra. Anonymkode: 57911...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoo919 Skrevet 4. oktober 2021 #36 Del Skrevet 4. oktober 2021 Kan ikke akkurat kalle meg samler, men har noen få og bruker de nesten hver dag. Perfekt som kakaokopp til barna og kaffekopp til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mæi91 Skrevet 4. oktober 2021 #37 Del Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har akkurat begynt å samle, har 12 stykker og flere blir det etterhvert Har også drikkeflasker og figurer i glass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #38 Del Skrevet 5. oktober 2021 Samlet først fordi jeg synes de var så søte. Etter mange år har de eldste koppene og endel sesongkopper gått ut av produksjon og har blitt endel verdt, så nå,er det litt pga verdiene også at jeg samler. Men kommer jo aldri til å klare å selge noen da... Anonymkode: e9d7b...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 5. oktober 2021 #39 Del Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Super serie du bør se med ungene. Temaer som ensomhet, sorg o.l tas opp. Episoden om den usynlige jenta f.eks, handler om barn som ikke blir sett. Og ja, jeg er 35 år og mental alder er lik, om noen stusser.😅 Serien fungerer fint til å ta opp ting ungene synes er interessant å snakke om, som nettopp ensomhet, frykt osv. Anonymkode: eda8f...169 Takk for tipset 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #40 Del Skrevet 10. oktober 2021 Har sånn 10 stk. Vil ikke si at jeg samler, men drikker mest fra kopper og synes de er koselige. Andre mummi greier liker jeg ikke. Anonymkode: 83952...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå