Gå til innhold

Innsett av fryst blastocyst. Når tester dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt innsett av fryst blastocyst i naturlig syklus og lurer på hvilken dag dere tester på. Fikk beskjed på klinikken og at testdato var om 14 dager, men mensen min vil jo komme på ca dag 9/10 etter innsett så burde man egentlig ikke teste da siden det er ett 5dagers egg? 🙄

Anonymkode: 945b3...187

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville begynt testingen når du er 10 dpo, altså 5 dager etter innsett for det tilsvarer jo 10 dpo. 14 dager etter innsett av et blasto synes jeg er overdrevet lenge, men de sier alltid 14 dager for å være sikker på at du slipper unødvendige skuffelser ☺️

Anonymkode: 030a6...3fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville begynt testingen når du er 10 dpo, altså 5 dager etter innsett for det tilsvarer jo 10 dpo. 14 dager etter innsett av et blasto synes jeg er overdrevet lenge, men de sier alltid 14 dager for å være sikker på at du slipper unødvendige skuffelser ☺️

Anonymkode: 030a6...3fc

Tusen takk for svar 😊

Skrevet

Etter å ha opplevd kjemisk så testet jeg ikke før dag 14. Det stresset der orket jeg ikke flere ganger 😅

Anonymkode: 79a3e...992

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Etter å ha opplevd kjemisk så testet jeg ikke før dag 14. Det stresset der orket jeg ikke flere ganger 😅

Hva betyr "kjemisk"? Beklager, er litt uvitende på dette😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tidlig spontanabort før uke 5.

Anonymkode: d3546...884

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stemmer som anonym skriver over her. I mitt tilfelle hadde jeg aldri vist at jeg var gravid om jeg ikke hadde testet, for mensen vare bare to dager forsinket(pga progesterontilskudd). Så hadde jeg ventet til dag 16 med å teste så hadde jeg fått negativ test og aldri fått skikkelige forhåpninger om at det hadde gått veien 😅

Skrevet (endret)
On 10/3/2021 at 6:43 PM, AnonymBruker said:

Har hatt innsett av fryst blastocyst i naturlig syklus og lurer på hvilken dag dere tester på. Fikk beskjed på klinikken og at testdato var om 14 dager, men mensen min vil jo komme på ca dag 9/10 etter innsett så burde man egentlig ikke teste da siden det er ett 5dagers egg? 🙄

Jeg testet på dag 9 etter innsett. Det var et todagers fryst embryo. Angret på at jeg testet tidlig for det var ganske kjedelig å måtte gå videre på medisiner når testen var negativ. Testet på nytt på dag 12, 13, og 14. Alle var negative.  Måtte ta blodprøve for å få et "riktig" svar på det etter 14 dager. Den var også negativ. 

Jeg fikk ikke mensen tilbake før jeg hadde sluttet med medisinen. Jeg ventet mensen på dag 10 etter innsett. Men den kom en uke for sent pga medisineringen. 

Skal ta et nytt forsøk i januar. Jeg kommer kun til å teste meg etter 14 dager. Gidder ikke å bli skuffet gang på gang igjen med å skuffe meg selv med å teste tidligere. 

Endret av Eloise12345
Skrevet

Jeg testet etter 4 dager med fem dagers blasto innsett. Var positiv 4. dagen også ble teststreken bare mørkere for hver dag som gikk. 

Anonymkode: ad557...801

Skrevet

Klinikken min testa 10 dager etter innsett

Anonymkode: 5501c...4b8

Skrevet
Eloise12345 skrev (10 minutter siden):

Jeg testet på dag 9 etter innsett. Det var et todagers fryst embryo. Angret på at jeg testet tidlig for det var ganske kjedelig å måtte gå videre på medisiner når testen var negativ. Testet på nytt på dag 12, 13, og 14. Alle var negative.  Måtte ta blodprøve for å få et "riktig" svar på det etter 14 dager. Den var også negativ. 

Jeg fikk ikke mensen tilbake før jeg hadde sluttet med medisinen. Jeg ventet mensen på dag 10 etter innsett. Men den kom en uke for sent pga medisineringen. 

Skal ta et nytt forsøk i januar. Jeg kommer kun til å teste meg etter 14 dager. Gidder ikke å bli skuffet gang på gang igjen med å skuffe meg selv med å teste tidligere. 

Huff, det hørtes kjipt ut ja, masse lykke til med neste forsøk ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg testet etter 4 dager med fem dagers blasto innsett. Var positiv 4. dagen også ble teststreken bare mørkere for hver dag som gikk. 

Anonymkode: ad557...801

Imorgen er det dpo10, altså 5 dager etter innsett og jeg er fristet til å teste siden jeg kjenner at det er noe som skjer i livmoren. Noe annet enn bare det man føler når man tar progesteron i forkant.  Kan erindre at det er samme følelse som vårt første ferskforsøk som klaffet med en gang 😊 Tenker jeg tar test imorgen tidlig 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff, det hørtes kjipt ut ja, masse lykke til med neste forsøk ❤️

Takk ❤. Ja det var veldig kjipt. Mistet så mye håp. Mannen gjorde det samme. Tok test etter test som var negative. Klinikken sa at det fortsatt var 70 prosent sjanse for at testene tok feil og at derfor måtte vi ha det avgjørende svaret via blodprøve etter 14 dager uansett. Så jeg lærte. Aldri tidlig test igjen. Men jeg tror på hjemmetestene selv om klinikken sier at de er ikke til å stole på. Hjemmetestene var negative. Blodprøven var negativ. 

Endret av Eloise12345
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Imorgen er det dpo10, altså 5 dager etter innsett og jeg er fristet til å teste siden jeg kjenner at det er noe som skjer i livmoren. Noe annet enn bare det man føler når man tar progesteron i forkant.  Kan erindre at det er samme følelse som vårt første ferskforsøk som klaffet med en gang 😊 Tenker jeg tar test imorgen tidlig 😊

Forstår fristelsen når du har samme følelsen som ved første ferskforsøk som klaffet  ❤. Håper på at den er positiv. 😊

Jeg fikk ingen graviditetsfølelse og mine var negative.  

Endret av Eloise12345
Skrevet
Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Forstår fristelsen når du har samme følelsen som ved første ferskforsøk som klaffet  ❤. Håper på at den er positiv. 😊

Jeg fikk ingen graviditetsfølelse og mine var negative.  

❤️❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...