Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjærsten min har et barn og i forholdet til sin eks var han også stefar for barna hennes. Stebarna hans har noen ganger møtt meg også og de er ungdommer og vi har en god tone. Etter 2 år sammen kommer kjæresten min i helgen og sier at eksen hans klarer seg ikke så bra, at barnet hans sliter med at foreldrene ikke er sammen, og mange andre ting. Beklager at jeg roter og dere får spør om dere trenger mer info, jeg tror jeg er i sjokk for jeg sov ikke i natt og jeg har en følelse i magen som om jeg har svelget ett kilo is. Han sa at vi kan ikke være et par nå, men kanskje om tidligst 10 år når barnet er 16. I verste fall 12 år til barnet er 18. 

Det er fordi han trenger å være en farsfigur for stebarna og han trenger at barnet hans er lykkelig. Så han mener det ville vært for mye å be om at jeg skulle godta at han skal være så mye med eksen. Feks feire alle høytider med henne og barna, felles bursdager konf osv. Jeg sa at det høres jo ut som du skal bli sammen med henne igjen, han nektet for det, bare "stille opp". Han sa han synes dette var veldig vanskelig, at han ikke vil miste meg og lover at det skal bli oss bare barnet er stort nok. Han gråt og jeg gråt veldig også. 

Jeg er i sjokk. Vi er i 30 og 40årene, med tanke på familie hus og hjem så har ikke jeg tid til å vente i, beste fall 10år, med å prøve å få barn, verste fall 12. 

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: d11ad...1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjærsten min har et barn og i forholdet til sin eks var han også stefar for barna hennes. Stebarna hans har noen ganger møtt meg også og de er ungdommer og vi har en god tone. Etter 2 år sammen kommer kjæresten min i helgen og sier at eksen hans klarer seg ikke så bra, at barnet hans sliter med at foreldrene ikke er sammen, og mange andre ting. Beklager at jeg roter og dere får spør om dere trenger mer info, jeg tror jeg er i sjokk for jeg sov ikke i natt og jeg har en følelse i magen som om jeg har svelget ett kilo is. Han sa at vi kan ikke være et par nå, men kanskje om tidligst 10 år når barnet er 16. I verste fall 12 år til barnet er 18. 

Det er fordi han trenger å være en farsfigur for stebarna og han trenger at barnet hans er lykkelig. Så han mener det ville vært for mye å be om at jeg skulle godta at han skal være så mye med eksen. Feks feire alle høytider med henne og barna, felles bursdager konf osv. Jeg sa at det høres jo ut som du skal bli sammen med henne igjen, han nektet for det, bare "stille opp". Han sa han synes dette var veldig vanskelig, at han ikke vil miste meg og lover at det skal bli oss bare barnet er stort nok. Han gråt og jeg gråt veldig også. 

Jeg er i sjokk. Vi er i 30 og 40årene, med tanke på familie hus og hjem så har ikke jeg tid til å vente i, beste fall 10år, med å prøve å få barn, verste fall 12. 

Hva hadde du gjort?

Når han sier noe sånt, så elsker han deg ikke! Tenkt deg om, hadde du klart å gå ifra personen du elsker?

Det er helt normalt at barn sliter når det er slutt, noen mer enn andre . De burde snakke med en fagperson så de kan bearbeide bruddet.

gå videre og ikke seg deg tilbake, denne mannen vil ha innpode og sekk. 
han kommer nokk til å klage til deg når han sliter 

Anonymkode: 2db5b...9b6

• Liker 13
Skrevet

En ting er å stille opp for ekskjæreste og barn, men noe annet er å forvente at du skal vente i 10 - 12 år på han. Da har han tatt ett valg.

Føler veldig med deg, men du er nødt til å finne ut hva som er best for deg.

• Liker 11
Skrevet

Du bør gå videre med livet ditt uten han. 

Anonymkode: 2743a...99c

• Liker 12
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Kommer jo litt an på situasjonen, jeg kan skjønne at man prioriterer barna sine framfor ny kjæreste.

Dersom han bor i nærheten så skjønner jeg egentlig ikke at man må bo under samme tak å late som man er sammen for barnas del helt til de er 16 år gamle da. 

Dersom de fortsatt skal bo for seg selv så skjønner jeg ikke hvorfor ikke du kan være med🤷‍♀️

Det må jo være opp til deg om du takler at han er sammen med eksen så mye, det kan jo ikke han bestemme for deg? 

Synes hele greia høres merkelig ut skal jeg være helt ærlig, virker som han gjør det slutt med en dårlig unnskyldning bare. 

Skrevet

Ja, dette høres ut som om han rett og slett ikke elsker deg høyt nok til å ønske å få det til. For dette er et perfekt eksempel av "if he wanted to, he would". 

Anonymkode: ea66d...3c2

• Liker 9
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Han sa at vi kan ikke være et par nå, men kanskje om tidligst 10 år når barnet er 16. I verste fall 12 år til barnet er 18. 

(...)

Hva hadde du gjort?

Du har blitt dumpet. Kom deg videre i livet. Han venter ikke på deg. 

Anonymkode: e26bd...f5d

• Liker 12
Skrevet

Enig i at det hele høres rart ut. Enten så er det han som vil tilbake til eksen eller så er det eksen som spiller på barnet og prøver å få han tilbake. Jeg hadde sagt «ha det og lykke til!»

Anonymkode: c7568...c98

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror du er sprø jeg... Han er en stor, feig jævel og dette er hans måte å skyve bruddet forover i håp om å slippe ubehaget ved å si selve ordene: " Det er over".

• Liker 12
Skrevet

Han har slått opp med deg og prøver å gi ungen skylda. Feigt og dustete. Her er det bare å gå videre. 

• Liker 13
Skrevet

Tror jeg er så sjokka ut at jeg ikke ser det sånn som dere, at han er feig og skylder på barna, men det kan altså godt hende, det bare kommer så ut av intet. Nei de skal ikke bo sammen, han skal bare stille opp og leke familie eller hva jeg skal si. I allefall er det ikke plass til meg der, det er helt klart. Jeg kjenner ikke eksen hans, har ikke møtt henne noe særllig og hun virket reservert overfor for meg men hyggelig. 

Det er i allefall over, det gjør så vondt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Anonymkode: 0184a...03b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror jeg er så sjokka ut at jeg ikke ser det sånn som dere, at han er feig og skylder på barna, men det kan altså godt hende, det bare kommer så ut av intet. Nei de skal ikke bo sammen, han skal bare stille opp og leke familie eller hva jeg skal si. I allefall er det ikke plass til meg der, det er helt klart. Jeg kjenner ikke eksen hans, har ikke møtt henne noe særllig og hun virket reservert overfor for meg men hyggelig. 

Jeg skjønner at det gjør vondt og for deg kom det ut av intet, men det gjorde det absolutt ikke for han. Noe mer syltynn unnskyldning enn dette skal man lete lenge etter. Nå mener jeg ikke unnskyldning for å gjøre det slutt, men unnskyldning for å slippe ubehaget ved å gjøre det slutt.

Du trenger litt tid på deg til sorgprosessen. Til slutt føler du sikkert en enorm lettelse:)

• Liker 7
Skrevet

Det er den latterligste unnskyldningen jeg har hørt. Nei, han vil ikke være sammen med deg. Nei, det blir ikke dere to om 10 år. Sorry.

Anonymkode: 038b8...33b

• Liker 6
Skrevet

Hvis han virkelig hadde elsket deg hadde han funnet en løsning.

Synes det er greit at han gjorde det slutt om han ikke har nok følelser for deg, særlig om du ønsker deg barn som han ikke vil gi deg.

Det er mange fisk i sjøen, anbefaler å finne noen uten barn fra før.

Anonymkode: 89d2d...470

• Liker 6
Skrevet

Virker ikke som noen drømmemann i mine øyne. Gå videre du :)

Anonymkode: a035e...ca1

• Liker 6
Skrevet

De skal "leke" at de fremdeles er gift. For barnas skyld. Man kan være gode foreldre uten å være sammen så mye. Ser en del av de som praktiserer slikt har et av/ på forhold. De deler alle viktige dager, og skaper nye minner som likner "De gode gamle minnene". Jeg ville aldri ventet på ham. Sannsynligvis vil de holde på slik hele livet. 

Anonymkode: a9267...614

• Liker 5
Skrevet

Hei TS

Det høres ut som om kjæresten din ikke tenker klart og at han trenger hjelp til å rydde opp i livet sitt og, og med å sortere følelsene til de ulike menneskene i livet hans og ikke minst seg selv.  

Når foreldre går fra hverandre er det vanlig at barn har reaksjoner på dette og ønsker at foreldrene skal bli sammen igjen, det kan bli ekstra sårt om en av foreldrene får seg kjæreste innen kort tid.  Livet går opp og ned, og det gjør også den psykiske helsen til alle barn og alle ekser. Dersom barnet og eksen hans sliter med noe nå, så betyr det ikke at de kommer til å slite med det samme om et halvt år, ett helt år, eller 10 - 12 år. Gamle utfordringer kan forsvinne av seg selv, og nye dukke uventet opp. 

Det kan godt være at de beste for barnet hans akkurat nå er om du trekker deg tilbake, og barnet får tid til å venne seg til at mor og far ikke er sammen. Det kan være at barnet trenger mer alenetid med faren, og at du gradvis kan komme tilbake i livet med faren senere.  Det kan være fint for barnet og stebarna at familien er sammen og gjør hyggelige ting sammen innimellom, du skriver jul og bursdager og det høres fint ut, men i det daglige bør han ikke henge med eksen og barna sammen slik at barna ikke skal bli forvirret å tro eller håpe på at de faren og moren holder på å finne sammen igjen.

Du skrev at både eksen og barnet sliter. Hva sliter eksen med? Dersom hu  sliter med at det er brudd, så er det ikke rart at barnet gjør det. Det finnes mange dyktige fagpersoner som har erfaring med barn som synes samlivsbrudd mellom foreldrene er vanskelige. Kjæresten din og eksen kan få hjelp og veiledning fra familievernkontoret, helsesykepleier på skolen/ helsestasjonen, kommunepsykolog osv. 

Jeg tror kjæresten din er i en krise når han hørte at barnet og moren ikke har det bra, og at han handler overilt. Eller så er han rett og slett ikke så interessert i et forhold med deg som han gir utrykk for, og bruker dette som unnskyldning. Det finnes konflikskye mennesker som ikke klarer å si ting rett ut. Du må spørre deg selv hva du egentlig ønsker, og hva du er villig til å finne deg i. Lykke til! 

Anonymkode: 20599...1de

• Liker 3
Skrevet

Herlighet, det her er jo et forsøk på å «let you down easy» («jeg vil være kjæreste med deg, altså! Bare ikke de neste 10 årene»)

Gå videre. Punktum. 

Anonymkode: 3a90d...6a4

• Liker 7
Skrevet

Herregud, for en feig skitstøvel. Bli sint og kom deg videre ❤

Anonymkode: 7be89...019

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...