AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 En venninne av meg hater jobben sin og ønsker å skifte beite. Hun ønsker derfor å begynne å studere igjen for å finne seg en ny jobb. Jeg har hjulpet henne litt med å se på ulike muligheter, da hun ikke ønsker å ta høyere utdannelse en bachelor siden hun allerede har studert og jobbet noen år. I tillegg er det viktig for henne at jobben ikke er altfor dårlig betalt. Nå har hun bestemt seg for å ta en bachelor i engelsk. Jeg tenker at hun burde studere det hun interesserer seg for, men personlig synes jeg dette høres ut som en svært dårlig ide. Nå er ikke jeg en ekspert å jobbmuligheter for folk som har studert engelsk, men kan ikke helt se for meg hva slags jobber hun tenker å skaffe seg med dette. Engelsk må jo være et av de verste språkene å ta i Norge, med tanke på at alle kan engelsk? Et hvilket som helst annet språk som spansk, pakistansk, kinesisk eller hva som helst hadde vært mer nyttig, med tanke på det ikke er allmenn kunnskap og det derfor kan være behov for noen med denne kompetansen. Er dette en dårlig ide for henne? Anonymkode: 80b51...66d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 hvis målet med å studere er å finne ny jobb bør hun nok velge noe annet. med bachelor I engelsk så er det ikke flust av jobber, da må man ta videreutdanning for å finne noe mer. Anonymkode: c2f01...3c1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvis målet med å studere er å finne ny jobb bør hun nok velge noe annet. med bachelor I engelsk så er det ikke flust av jobber, da må man ta videreutdanning for å finne noe mer. Anonymkode: c2f01...3c1 glemte å skrive at det kommer også veldig Ann på hva hun har studert tidligere. har hun andre teorifag kan hun ta bachelor i engelsk, også gå over mot PPU for å bli lærer. Anonymkode: c2f01...3c1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: glemte å skrive at det kommer også veldig Ann på hva hun har studert tidligere. har hun andre teorifag kan hun ta bachelor i engelsk, også gå over mot PPU for å bli lærer. Anonymkode: c2f01...3c1 Hun har jobbet og studert innenfor helsesektoren. Anonymkode: 80b51...66d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Informatikk er vel inn nå. Spesielt kombinasjonen helse + programmering. Anonymkode: d5a08...83b
Mariell1995 Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg hadde ikke studert bachelor i engelsk. Men hva slags utdannelse har hun fra før av? Vernepleier, eller noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå