AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg leier ut et soverom i huset mitt på airbnb. Dette har gått kjempefint, og det står i annonsen at gjestene har tilgang til kjøkken og bad. Vanligvis kommer gjestene ned og lager seg lette måltider på kjøkkenet, spiser, og går så tilbake på rommet igjen. Det er en relativt stort rom med balkong, skrivepult etc. Men nå har jeg en gjest som tar seg veldig til rette, ligger i sofaen i stua, føttene på bordet, bruker TV og er nesten ikke oppe på rommet i det hele tatt. Oppfører seg som en del av familien, og dette er ikke noe verken jeg eller andre familiemedlemmer setter noe pris på. At han okkuperer sofaen og vi må spørre han om vi kan skifte kanal, etc. Det er mildt sagt irriterende. Og han skal være her en uke. Jeg blir jo nødt til å håndtere dette på en eller annen måte, er det noen som har noen gode råd? Anonymkode: d4780...a5f
Helene Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg har brukt Airbnb. I Frankrike. Det fungerte fint.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 Helene skrev (1 minutt siden): Jeg har brukt Airbnb. I Frankrike. Det fungerte fint. Det var fint å høre, og det går bra hos meg også, bortsett fra problemet med denne ene gjesten. Så derfor spør jeg konkret om råd om hvordan jeg kan håndtere dette problemet. Ikke om hvordan oppfatning folk har om airbnb generelt. Men takk for svar! Anonymkode: d4780...a5f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Helene skrev (2 minutter siden): Jeg har brukt Airbnb. I Frankrike. Det fungerte fint. Wow, så totalt urelevant svar. Anonymkode: 93b70...3ba
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 du må faktisk være helt tydelig og kommunisere med denne gjesten. men det er slikt man må regne med når man leier ut rom. Anonymkode: ebf6a...461
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): du må faktisk være helt tydelig og kommunisere med denne gjesten. men det er slikt man må regne med når man leier ut rom. Anonymkode: ebf6a...461 Jeg er uenig i at man må regne med det når det står tydelig i annonsen at det dreier seg om leie av et rom med tilgang til kjøkken og bad. Det er veldig lett å se ut i fra annonsekategoriene på Airbnb hva det er man leier. Det står veldig tydelig hvilke fasiliteter gjestene har til rådighet, og sofa, TV og stue er ikke blant dem. Jeg har hatt 50-60 forskjellige gjester siden jeg begynte med dette og samtlige har forstått dette uten at jeg har måttet forklare dem det i etterkant. Men ja, håndteres må det, så jeg får prøve å forklare det til han på en måte som han takler, og håpe jeg unngår dårlig omtale etterpå. Takk for svar. Anonymkode: d4780...a5f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Wow, så totalt urelevant svar. Anonymkode: 93b70...3ba Ja, haha 😄 Anonymkode: d4780...a5f
Traktor Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Wow, så totalt urelevant svar. Anonymkode: 93b70...3ba Mer relevant enn svaret ditt i hvert fall. Og TS spurte faktisk om erfaringer med airbnb... Endret 3. oktober 2021 av Traktor
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Traktor skrev (1 minutt siden): Mer relevant enn svaret ditt i hvert fall. Og TS spurte faktisk om erfaringer med airbnb... På hvilken måte hjelper det en utleier i Norge som har problem med en som leier at det har gått bra med en som har leid i Frankrike? "Bare ta deg til rette her, du - en bruker på KG sa det gikk bra med henne da hun leide i Frankrike" God dag mann økseskaft. Anonymkode: 93b70...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Hvis du ikke vil ha fremmede folk i stua di så er løsningen å fjerne annonsen fra Airbnb. Enkelt og greit. Måten du skriver på høres ut som at en ukjent person fra gata har okkupert sofaen din Anonymkode: c9534...416
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Men kan du ikke bare si ifra? "Hei, tror du må ha missforstått litt, men stuen inngår ikke i leien. Det er soverommet med tilgang til kjøkken og bad som står oppført i annonsen på Airbnb." Anonymkode: 970d1...658 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #12 Skrevet 4. oktober 2021 Sluttet med å leie ut etter jeg ble skikkelig skremt av en gjest. Oppførte seg upassende og var irriterende. Fikk greie på etterpå at han kom rett fra fengsel . Da jeg fikk greie på hva han satt inne for mistet jeg nattesøvnen 1 år og måtte selge. Anonymkode: 40b7e...3e7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 Er gjesten fra Stavanger-området? Jeg hadde en lignende som gjest, og han oppførte seg på samme måte. Heldigvis var han het bare et par dager 😬 Anonymkode: 8631d...bd1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #14 Skrevet 5. oktober 2021 Kjøp en billig TV og installer på soverommet. Slik at neste langtidsboende gjest slipper å bruke stua deres. Kanskje han har vært på airbnb før, og da var det slike regler? Eller at han er vant til å være couch surfer? Da er det jo vanlig at de blir en "del av familien". Skjønner at det er kjempeirriterende! Jeg tror jeg ville enten ha passet på å ha gjester hver dag, at barna okkuperer hele stua med leker og kunstprosjekter/venner, eller så ville jeg bare holdt meg borte så mye som mulig til han var ute av huset. Anonymkode: 431e3...1de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå