Gå til innhold

Lage middag med fløte som snart går ut. Middagstips ut fra ingredienser jeg har.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lite inspirert når det kommer til matlaging for tiden. Har en 3dl fløte som snart går ut.

I fryseren har jeg blant annet en pakke kjøttdeig, fiskefileter (tror det er torsk), noe biff og svinekjøtt etter middagsrester som er ternet opp og frøset ned, forskjellige frosne grønnsaks/wokblandinger. Har ellers diverse basisvarer som mel, forskjellig pasta, krydder, smør, olje osv... Sikkert noe tomatpure, pastasaus på glass og slikt. Revet ost, melk, egg. Ca 1/3 av et kålhode igjen etter kålrabi.

Ps: vil ikke lage tomatsuppe selv om det er en mulighet.

Noen som har forslag?

Anonymkode: 542f9...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg helt enkelt laget penne og kjøttdeig med tomatsaus og smeltet ost over . 🙂

Anonymkode: b9767...e36

• Liker 1
Skrevet (endret)

Biff med fløtegratinerte poteter til, og grønnsaker. 

Fiskeform: fisk i terninger, frossen grønnsakblanding, blandes i ildfast form. Bland revet ost, fløte og krydder, hell over fisk/grønnsakene i ovnen. Stek på 210 grader i ca 20-25 minutter. 

Endret av Eneri
  • Liker 1
Skrevet

Hei og takk for tips begge to.

Jeg tenker kanskje det frister litt mer med noe fiskebasert. Så tenker kanskje noe fiskegratengaktig men med grønnsaker i. Har "amerikansk blanding".

Tenker jeg gjør følgende: trekker fisken litt slik at den smuldrer fra hverandre, blander i grønnsakene og makaroni, lager en hvitsaus med fløten, melk og litt egg og har over. Blander alt godt med litt salt, pepper, løkpulver og noe hvitløksbuljong, steker i ovnen og topper det med litt revet ost. Har også noe kalkunbacon som jeg kan finhakke og ha litt i blandingen, og litt over tilslutt. For å gi det litt røyksmak.

Anonymkode: 542f9...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...