Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir gal av at jeg må tenke på hvordan jeg sitter og ligger (er straks 7 måneder på vei).Våkner ofte på ryggen om natta, skjønner ikke at det skal være mulig å forhindre, egentlig. Og når jeg sitter i sofaen, kan jeg ikke lene meg bakover i sofaen heller...? Slitsomt. Hvordan takler dere andre dette her?

Anonymkode: f9c90...764

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slitsomt her og :( 

Litt enklere har det blitt etter at jeg kjøpte en Bbhugme pute. Bruker den både om natten og til å sitte bedre på dagtid. Pga bekkenlåsning ligger jeg også mye fremfor å sitte. 

Anonymkode: 4226e...50d

Skrevet

Tenker så lenge du ikke føler ubehag er det bare å ligge som du vil. Hvorfor skal du ikke ligge på ryggen?

Anonymkode: 4d214...f63

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ligget masse på ryggen i mine tre svangerskap. Ikke noe problem det, har ikke blitt dårlig og da er det heller ikke farlig (om det er vena cava eller hva det nå heter du tenker på)

Anonymkode: 57165...d78

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir gal av at jeg må tenke på hvordan jeg sitter og ligger (er straks 7 måneder på vei).Våkner ofte på ryggen om natta, skjønner ikke at det skal være mulig å forhindre, egentlig. Og når jeg sitter i sofaen, kan jeg ikke lene meg bakover i sofaen heller...? Slitsomt. Hvordan takler dere andre dette her?

Jeg har unngått å lene meg bakover i sofaen hele dette svangerskapet, sitter på siden med pute mellom beina. Å våkne på ryggen er uunngåelig, dessverre. Bruker klare å unngå det med å legge en liten pute under ene rumpeballen og BBhugme på andre siden.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ligget masse på ryggen i mine tre svangerskap. Ikke noe problem det, har ikke blitt dårlig og da er det heller ikke farlig (om det er vena cava eller hva det nå heter du tenker på)

Det.er ikke bare det, barnet kan legge seg feil i bekkenet og det kan gjøre fødselen mer vanskelig.

Anonymkode: 7dd51...c56

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det sant? Ja, det er vel noe sånt jeg er redd for. Jeg er bekymra for  dødfødsel. 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er slitsomt her og :( 

Litt enklere har det blitt etter at jeg kjøpte en Bbhugme pute. Bruker den både om natten og til å sitte bedre på dagtid. Pga bekkenlåsning ligger jeg også mye fremfor å sitte. 

Anonymkode: 4226e...50d

Jeg bruker en gedigen Ikea hotell pute, er det veldig annerledes med en Bbhugme? Er det verdt pengene? Har vondt i hofter, knær og overalt! Og sover dårlig...

Skrevet

Jeg vet man ikke skal ligge på ryggen, men det er vel ok i kort tid? (altså ikke å sove på ryggen men ligge sånn i 10-15 min feks på sofa?) Og visste ikke at man ikke kan lene seg bakover i sofa, man må vel kunne sitte vanlig og lene seg bakover? Jeg vet ikke altså jeg spør, er også gravid men bare 20 uker så langt men er vel ca. da man skal starte å tenke på å unngå ryggsoving feks..

Anonymkode: 9532c...9c7

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet man ikke skal ligge på ryggen, men det er vel ok i kort tid? (altså ikke å sove på ryggen men ligge sånn i 10-15 min feks på sofa?) Og visste ikke at man ikke kan lene seg bakover i sofa, man må vel kunne sitte vanlig og lene seg bakover? Jeg vet ikke altså jeg spør, er også gravid men bare 20 uker så langt men er vel ca. da man skal starte å tenke på å unngå ryggsoving feks..

Jeg tror det er i tredje trimester man skal tenke på sånt. JO nærmere termin, jo mer forsiktig da det kan føre til dødfødsel. Er minimal sjanse uansett, da...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg bruker en gedigen Ikea hotell pute, er det veldig annerledes med en Bbhugme? Er det verdt pengene? Har vondt i hofter, knær og overalt! Og sover dårlig...

Jeg har BBhugme, tenkte jeg skulle klare meg lenge med vanlige puter, men guuuuuud så forskjell det er. Sover så himla godt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I de fleste bøkene jeg har lest nå så står det at man skal ligge på siden og ikke rygg, og ikke sitte bakoverlent, men sitte på sitteknutene så mye som mulig. Feks unngå å lene seg bakover i sofaen, sitte bakoverlent ved bilkjøring. Dette fordi barnet kan legge seg feil i bekkenet, noe som gjør det vanskeligere for barnet å skru seg nedover i fødselen. Dette anbefales gjennom hele svangerskapet. 

Jeg opplevde det med første, lå mye bakover, sov masse på ryggen. Han lå helt feil da fødselen startet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...