Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er helt nybegynner og jeg trenger hjelp 🙈

Anonymkode: b07e4...522

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå utenfor børsen mandag morgen med alle pengene dine i en bærepose. Da kommer det ut en børsmegler som bytter penger mot aksjer de har liggende der inne. 

Anonymkode: 24236...f9f

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er helt nybegynner så kjøper du ikke aksjer, men indeksfond, eventuelt aksjefond, men først og fremst type globalt indeksfond

Du kan sikkert kjøpe i nettbanken din, men jeg vil anbefale å opprette konto hos Nordnet.no

De har mye informasjon på nettsidene sine, børsskolen, nordnetbloggen, kikk på de og les deg opp!

Anonymkode: 87422...18c

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det gjennom nettbanken min enkelt og greit, men vil anbefale aksjefond heller

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Stå utenfor børsen mandag morgen med alle pengene dine i en bærepose. Da kommer det ut en børsmegler som bytter penger mot aksjer de har liggende der inne. 

Anonymkode: 24236...f9f

Hvilket klokkeslett er det meglerene kommer? Må det være kontanter, eller har de med betalingsterminaler og tar kort?

Anonymkode: 99808...cc1

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket klokkeslett er det meglerene kommer? Må det være kontanter, eller har de med betalingsterminaler og tar kort?

De tar bare cash, og kommer ut sånn i ti-tiden. Husk å ha med pose til aksjene så du får de med deg hjem.

Anonymkode: 0e8c4...30e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De tar bare cash, og kommer ut sånn i ti-tiden. Husk å ha med pose til aksjene så du får de med deg hjem.

Anonymkode: 0e8c4...30e

Ok. Er det greit å ta med seg en 100 000 på mandag kl 10da? Da gjør jeg det, og melder tilbake hvordan det gikk. Takk for hjelpen.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du må spørre om det så er ikke aksjer noe for deg.

Anonymkode: eedc6...fda

Skrevet

Nordnet funker vel greit.

Så en skrev at man burde investere i indeksfond hvis man er nybegynner, men man lærer vel ikke noe spesielt av det. Bedre å bare starte med små beløp.

Anonymkode: 237b6...062

Skrevet

Det beste tipsene jeg kan gi til nybegynnere forresten er å ikke kjøpe populære aksjer og ikke tro at du er smartere enn markedet. Er det bevegelser i en aksje du ikke skjønner noe av så er det gjerne noen som vet mer enn deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ok. Er det greit å ta med seg en 100 000 på mandag kl 10da? Da gjør jeg det, og melder tilbake hvordan det gikk. Takk for hjelpen.

Da kan jeg melde at alt gikk greit her. Møtte opp kl 10 uten børsen med 100 000 kontant, og møtte en hyggelig mann i dress som ga meg aksjebrev for pengene.

Skrevet

Jeg liker også Nordnet. Opprett en aksjesparekonto der. Standardkurtasje er 79,-, men om man handler for mindre enn ca 50.000 pr kjøp så lønner det seg å endre det til mini, da koster det 29,-. Kombiner gjerne kjøp av aksjer og fond, da lærer du mest. Lykke til 😊

Skrevet
badevakta skrev (37 minutter siden):

Jeg liker også Nordnet. Opprett en aksjesparekonto der. Standardkurtasje er 79,-, men om man handler for mindre enn ca 50.000 pr kjøp så lønner det seg å endre det til mini, da koster det 29,-. Kombiner gjerne kjøp av aksjer og fond, da lærer du mest. Lykke til 😊

Sykt dyrt, koster 1 kr evt 0,04% hos Nordea.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sykt dyrt, koster 1 kr evt 0,04% hos Nordea.

Må være noe velkomsttilbud. Hadde det på nordnet og.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Må være noe velkomsttilbud. Hadde det på nordnet og.

Nei, Nordea har fast kurtasje på 0,04% med minstepris 1 kr.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, Nordea har fast kurtasje på 0,04% med minstepris 1 kr.

Norske aksjer vel og merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...