AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Er det bare 2 stk som kan være låntakere? Anonymkode: 0cadf...1aa
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Så mange man vil. Men det må være én hovedlånetaker og de andre er medlånetakere. Det har ingen praktisk konsekvenser, man er uansett solidarisk ansvarlig så lenge lånet er felles. Anonymkode: 9a512...0f5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så mange man vil. Men det må være én hovedlånetaker og de andre er medlånetakere. Det har ingen praktisk konsekvenser, man er uansett solidarisk ansvarlig så lenge lånet er felles. Anonymkode: 9a512...0f5 Ah, skjønner. Oss søsken er i etableringsfasen og tenker å kjøpe en stor bolig sammen 😅 Ikke ideelt men sånn er det bare.. Da blir det 1 hovedlåntaker og 3 medlåntakere. Takk for svar! Anonymkode: 0cadf...1aa
visp Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg var involvert i noe sånt en gang og da krevde banken at det var en klar og tydelig seksjon man søkte lån om. Ikke bare et eneste stort hus som skulle fordeles mellom to som ikke var samboere. Det var ikke bare, bare om jeg ikke husker helt feil. Det ble ikke noe av uansett da men.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 27 minutter siden, visp said: Jeg var involvert i noe sånt en gang og da krevde banken at det var en klar og tydelig seksjon man søkte lån om. Ikke bare et eneste stort hus som skulle fordeles mellom to som ikke var samboere. Det var ikke bare, bare om jeg ikke husker helt feil. Det ble ikke noe av uansett da men. Kan vi ikke få lån på en stor enebolig? Må det seksjonering til da? Anonymkode: 0cadf...1aa
visp Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan vi ikke få lån på en stor enebolig? Må det seksjonering til da? Anonymkode: 0cadf...1aa Jeg sa bare hva banken sa til meg den gangen, men omstendighetene var kanskje veldig annerledes. Det tar kun en rask mail til banken for å høre om dette går greit eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 visp skrev (49 minutter siden): Jeg var involvert i noe sånt en gang og da krevde banken at det var en klar og tydelig seksjon man søkte lån om. Ikke bare et eneste stort hus som skulle fordeles mellom to som ikke var samboere. Det var ikke bare, bare om jeg ikke husker helt feil. Det ble ikke noe av uansett da men. Jeg kjenner en polyrelasjon bestående av fem stykker som eier en bolig sammen og har felles lån. Den er på ingen måte seksjonert og banken tror de er venner. Anonymkode: 9a512...0f5
visp Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner en polyrelasjon bestående av fem stykker som eier en bolig sammen og har felles lån. Den er på ingen måte seksjonert og banken tror de er venner. Anonymkode: 9a512...0f5 Ja, det er mange år siden dette her og vi var veldig skjevfordelt i hva vi kunne spytte inn så kanskje det var derfor.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner en polyrelasjon bestående av fem stykker som eier en bolig sammen og har felles lån. Den er på ingen måte seksjonert og banken tror de er venner. Anonymkode: 9a512...0f5 Oi, da. Det hørtes interessant ut! Men ja, da kanskje det ikke skal være noe problem. Skal sjekke det ut snart. Anonymkode: 0cadf...1aa
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ah, skjønner. Oss søsken er i etableringsfasen og tenker å kjøpe en stor bolig sammen 😅 Ikke ideelt men sånn er det bare.. Da blir det 1 hovedlåntaker og 3 medlåntakere. Takk for svar! Anonymkode: 0cadf...1aa Det er nok ikke så enkelt i prakis. Bankene liker ikke dette. Anonymkode: 77c8b...d34 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg kjenner en polyrelasjon bestående av fem stykker som eier en bolig sammen og har felles lån. Den er på ingen måte seksjonert og banken tror de er venner. Anonymkode: 9a512...0f5 Er polyrelasjon annet navn for swinging? Anonymkode: 77c8b...d34
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er polyrelasjon annet navn for swinging? Anonymkode: 77c8b...d34 Nei, det er det ikke og det vet du nok godt, siden du spør på den måten. Bankene driter i hvor mange som er medlånetakere, så lenge de er i stand til å betjene boliglånet. Anonymkode: 9a512...0f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå