AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg har canal digital satellitt, og en Sony TV fra 2011. Jeg har aldri opplevd hakking i TV-bildet eller når jeg streamer via Netflix eller Viaplay. (Apper på dekoderen) Nå har jeg kjøpt Disney+, og lastet ned appen. Både lyd og bilde hakker, og det er svært forstyrrende. Til og med den yngste ungen i huset vil ikke bruke Disney+ fordi det hakker sånn. Jeg har ringt kundeservice, og fikk da beskjed om at jeg skulle avinstallere appen og prøve på nytt. Om det ikke virket skulle jeg være tålmodig, for det kom til å gå seg til. Jeg har reinstallert tre ganger. Hva kan være grunnen? Og hvordan kan dette løses? Anonymkode: 55714...760
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Dekoderen har rett og slett for dårlig maskinvare til å kjøre appen, hvis du skal strømme fra nettet og bruke apper så anbefaler jeg heller Android TV som f.eks. Nvidia Shield. Anonymkode: a878f...764
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dekoderen har rett og slett for dårlig maskinvare til å kjøre appen, hvis du skal strømme fra nettet og bruke apper så anbefaler jeg heller Android TV som f.eks. Nvidia Shield. Anonymkode: a878f...764 Er det stor forskjell på maskinvaren i disneyappen og andre apper? Som sagt, Netflix og Viaplay funker helt fint. Jeg hadde ikke tenkt å bytte TV riktig enda, den er riktignok gammel, men funker jo fint likevel. Anonymkode: 55714...760
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det stor forskjell på maskinvaren i disneyappen og andre apper? Som sagt, Netflix og Viaplay funker helt fint. Jeg hadde ikke tenkt å bytte TV riktig enda, den er riktignok gammel, men funker jo fint likevel. Anonymkode: 55714...760 Maskinvaren er i dekoderen den, ikke i appen.. Hehe. Her lagger Netflix på Apple TVn, men ikke på PS4 som har bedre maskinvare. Anonymkode: 50dd2...69a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Har du restarta selve dekoderen? Anonymkode: 67171...045
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Maskinvaren er i dekoderen den, ikke i appen.. Hehe. Her lagger Netflix på Apple TVn, men ikke på PS4 som har bedre maskinvare. Anonymkode: 50dd2...69a Hahahah ja, jeg vet jo det. Elendig formulert 🙈Det jeg mente var om disneyappen krever bedre maskinvare enn Netflix og Viaplay? Siden det kun er Disney+ som hakker.. Jeg har restarta dekoderen også. Funker ikke det heller. Anonymkode: 55714...760
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Er det stor forskjell på maskinvaren i disneyappen og andre apper? Som sagt, Netflix og Viaplay funker helt fint. Jeg hadde ikke tenkt å bytte TV riktig enda, den er riktignok gammel, men funker jo fint likevel. Anonymkode: 55714...760 Det er ev. kodebasen det er forskjell på, selv om det virker noe rart at Disney ikke har klart å lage en effektiv app. Det er ingen klar grunn til at Disney+ skulle ha høyere krav til maskinvare enn Netflix. Jeg ville hørt med Telenor om muligheten for å få en ny dekoder. Anbefaler forresten google chromecast, hvis du har PC, mobil eller nettbrett du kan styre den med. Det er en rimelig og enkel løsning som vil gjøre så du ikke er avhengig av dekoderen, og noe du kan sette opp på noen få minutter. Den koster såpass lite at det fort er verdt det, kontra å ha et abonnement du ikke får brukt. Anonymkode: 5e572...2ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå