Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi sliter (har blitt mobbet osv) og har jevnlige samtaler med helsesøster på skolen. Det jeg ikke har fortalt helsesøster er at hun har en ganske hissig pappa som har kjeftet mye på henne opp gjennom (inkludert holdt henne alt for hardt, tatt henne inntil veggen, dratt henne inn på rommet osv 😣) Jeg prøver nå å bryte med dette forholdet men må fokusere på at vesla får den hjelpen hun kan. Kan jeg be om en samtale med helsesøster alene for å fortelle det jeg tror er grunnen til at datteren min ofte føler seg utilstrekkelig og kanskje er et litt lettere mobbeoffer enn andre? Vil helsesøster måtte si til faren hennes at jeg har sagt det?

Anonymkode: 768ab...d40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har taushetsplikt som helsepersonell, men er barnets behandler og må journalføre. Begge foreldre har, forutsatt foreldreansvar, innsynsrett i barnets journal. 

Det er ikke dermed gitt at hun behøver å aktivt opplyse far om noe. 

Hva er den gode grunnen din til å la barnet ditt leve i vold?

Anonymkode: 6eaf8...585

• Liker 11
Skrevet

Hun har vel rapporteringsplikt til BV dersom det foreligger mistanke om at barnet ikke har det bra hjemme

• Liker 14
Skrevet

Harde ord, men hun vil ikke få det bra så lenge hun lever i et hjem med en voldelig far. Jeg vil anbefale at du selv tar kontakt med barnevernstjenesten for veiledning. Det vil styrke din sak at du tar ansvar for situasjonen.

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde en slik oppvekst som du beskriver ts. Mitt råd er at du bryter nå. Og tar vare på barnet ditt. Ellers håper jeg jenta klarer å si noe om dette til helsesykepleier selv. Skulle ønske jeg var så tøff og at jeg fikk hjelp fra andre voksenpersoner, da mine foreldre ikke evnet det. 

Anonymkode: 72f96...2af

• Liker 4
Skrevet

Jeg antar at hun vil melde fra til barnevernet, og jeg lurer på hvorfor du ikke har gjort det?

Du kan jo ikke la datteren din leve med en slik far?

Anonymkode: 88ac6...83f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg prøver nå å bryte med dette forholdet men må fokusere på at vesla får den hjelpen hun kan.

Her synes jeg du motsier deg selv. Den beste hjelpen du kan gi datteren din er å bryte og å dokumentere på beste måte hva som har skjedd.

Anonymkode: 4d809...515

• Liker 4
Skrevet

Kanskje helsesøster kan hjelpe deg hvis du ikke får til å bryte. Rådføre deg hva du bør gjøre videre i forbindelse med krisesenter, skole, etc

Anonymkode: 88ac6...83f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her synes jeg du motsier deg selv. Den beste hjelpen du kan gi datteren din er å bryte og å dokumentere på beste måte hva som har skjedd.

Anonymkode: 4d809...515

Hvordan motsier hun seg selv, hun skriver jo at hun jobber med å bryte forholdet?

At hun burde gått for lenge siden er en annen sak, de fleste bruker dessverre altfor tid på å komme seg ut av voldelige forhold, barn eller ikke barn.

Ts, ta en tlf og avtal en samtale med helsesøster, du trenger kanskje ikke si så mye, men nok til at hun skjønner at far er et problem og kan ta det opp selv med datteren din.

Hvis du har problemer med å gå, kontakt krisesenter, de kan hjelpe deg. Høres ut som du trenger noe støtte i prosessen. Husk at datteren din er ditt ansvar, du må beskytte henne med alt du kan.

Stakkars jente som både blir mobbet på skolen, og attpåtil føle seg utrygg hjemme!

Hvor er din datter sin trygge havn? 

Anonymkode: 29ebe...c1d

• Liker 1
Skrevet

Hun har meldeplikt/opplysningsplikt til barnevernet om du forteller dette. Mann deg opp, og dra heller på krisesenter sammen med barnet. Så går prosessen videre fra der, og du får god støtte i ryggen.

Anonymkode: 4ff3f...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...