AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Del Skrevet 3. oktober 2021 Jeg har lenge vært på utkikk etter den perfekte beige farge som ikke går i grå, rosa eller grønt. Den er heller ikke gul men rett og slett beige. Har prøvd mye forskjellig, blek sand blir for grønn, vanilje for rosa. Har fundert på Modern og spotting beige men redd de er for grå. Noen som har noen tips? Den perfekte beige (i mine øyne) er den Cavalli interiør bruker mye av i sine utstillinger. https://www.brabbu.com/en/news-events/events/roberto-cavalli-home-interiors-unveilled-kings-chelsea https://www.brabbu.com/en/news-events/events/roberto-cavalli-home-interiors-unveilled-kings-chelsea Anonymkode: cb58c...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memyselfandi00 Skrevet 3. oktober 2021 #2 Del Skrevet 3. oktober 2021 Jotun silkematt 0,5 devine 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Del Skrevet 3. oktober 2021 Det kommer så an på omgivelsene og lysforhold hjemme hos deg. En farge som Space ser helt anderledes ut hos meg enn hos venninnen min. Anbefaler å ta med papirprøver hjem, finne den som passer best av dem og så kjøpe prøveboks av den og se hvordan den påvirkes av tekstur og lys hos deg gjennom døgnet. Det tar mye tid, men kan være verdt det når man har en så spesifikk ide om hva man vi ha. Anonymkode: b8320...619 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Del Skrevet 3. oktober 2021 Det hjelper lite å gi fargetips på nett. Grunnen til det er at dataskjermer kan vise fargene svært forskjellig fra hvordan det ser ut i virkeligheten, det vanlige er at fargene ser lysere og kjøligere/blåere ut på dataskjerm enn det de gjør i virkeligheten. AB over her har gode råd, følg dem så finner du ut av det. Anonymkode: b4b68...d04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Del Skrevet 3. oktober 2021 Memyselfandi00 skrev (7 minutter siden): Jotun silkematt 0,5 devine 🤩 Devine er jo veldig hint av rosa 🙈 Anonymkode: b78dc...e65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Del Skrevet 3. oktober 2021 Prøvde mange, og her ble det Soft touch. Fant ut at jeg måtte se etter en som gikk ørlite mot gult, da det var det som ble nærmest beige hos meg framfor de som går i grønt, rosa, grått. Anonymkode: 09e6a...cf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. oktober 2021 #7 Del Skrevet 3. oktober 2021 Jeg har prøvd med veldig mange forskjellige beigefarger i årenes løp, men den jeg har endt opp med, og stadig vender tilbake til, er "Skagen" fra Jotun. Den har en rød undertone, men jeg tror det er akkurat det som motvirker at den ser blå og grønn ut under enkelte lysforhold. Jeg har den til og med utenpå huset og selv i skarpt sollys midt på vinteren ser den aldri verken rosa, grønn, grå eller blå ut. Den ser bare beige ut. Alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Del Skrevet 3. oktober 2021 Hadde også store problemer med å finne en fin og lun beigefarge til stuen min. Jeg endte opp med fargen Observe, som heller mot gul for å få det lune inntrykket. Var også innom fargen Mørk strandsand, som igjen er en mer dempet og kald beige. Anonymkode: 2423e...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Del Skrevet 3. oktober 2021 Jeg har vært veldig fornøyd med "Skandinavisk lys". https://www.jotun.com/no/no/decorative/interior/colours/1832-milky-way-interior Anonymkode: b0dcf...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 3. oktober 2021 #10 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det kommer så an på omgivelsene og lysforhold hjemme hos deg. En farge som Space ser helt anderledes ut hos meg enn hos venninnen min. Anbefaler å ta med papirprøver hjem, finne den som passer best av dem og så kjøpe prøveboks av den og se hvordan den påvirkes av tekstur og lys hos deg gjennom døgnet. Det tar mye tid, men kan være verdt det når man har en så spesifikk ide om hva man vi ha. Anonymkode: b8320...619 Absolutt. Og så er det lurt å male opp fargen på en plate på minst en kvadratmeter og med et underlag som ligner mest mulig på veggen(e) som skal males. Den kan da flyttes rund i forskjellig lys slik at man slipper overraskelser i form av temmelig knall rosa vegger ved solnedgang sommerstid og "dametruseblå" vegger i dagslys midtvinters. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #11 Del Skrevet 5. oktober 2021 Hos meg er det bare washed linen som ikke knakk mot andre fargede undertoner. Hos meg er den helt nøytral. Anonymkode: 963da...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå