AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Del Skrevet 3. oktober 2021 Skal kjøpe stoff og det står at det er 140cm og når jeg skal bestille i meter så står det "løpemeter" foran Jeg trenger bare en bit så kjøpte 1 meter. Men nå lurer jeg på hva jeg får, en bit som er 140cm bred og 1 meter lang eller? Anonymkode: d8783...63a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Del Skrevet 3. oktober 2021 Kommer helt an på hvor bred rullen er. Men ja, hvis rullen er 140 og du har kjøpt en meter så får du stoff på 140cmx100xm. Anonymkode: f72e0...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer helt an på hvor bred rullen er. Men ja, hvis rullen er 140 og du har kjøpt en meter så får du stoff på 140cmx100xm. Anonymkode: f72e0...037 Det burde holde ja..! Takk for svar. Anonymkode: d8783...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal kjøpe stoff og det står at det er 140cm og når jeg skal bestille i meter så står det "løpemeter" foran Jeg trenger bare en bit så kjøpte 1 meter. Men nå lurer jeg på hva jeg får, en bit som er 140cm bred og 1 meter lang eller? Anonymkode: d8783...63a Løpemeter er bare et annet ord for meter. Det brukes noen ganger når det er ekstra viktig å skille mellom meter, kvadratmeter og kubikkmeter, der det kan være mulig å oppgi mål (og priser) i to eller flere forskjellige enheter. Stoff kan f.eks. potensielt være oppgitt både i kvadratmeter og løpemeter. Meterpris er vanligst, men en som ikke har kjøpt stoff før vil kanskje ikke vite dette. Anonymkode: 94ac8...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal kjøpe stoff og det står at det er 140cm og når jeg skal bestille i meter så står det "løpemeter" foran Jeg trenger bare en bit så kjøpte 1 meter. Men nå lurer jeg på hva jeg får, en bit som er 140cm bred og 1 meter lang eller? Anonymkode: d8783...63a Google er en veldig fin side... Der kan man finne svar på mye rart, bl.a hva løpemeter betyr. Anonymkode: 12605...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Del Skrevet 3. oktober 2021 Skulle kjøpe byggematerialer og lurte på det samme. Spurte betjeningen og de så dumt på meg og sa at det var det samme som en meter. Følte meg kjempe dum.... Anonymkode: f310c...a76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. oktober 2021 #7 Del Skrevet 3. oktober 2021 Når man bruker løpemeter er det rett og slett for å angi at stoffet har en pris pr meter i angitt bredde. La oss si at stoffet koster 100 kr pr løpemeter. Da betyr det at du betaler kr 100 for ditt stykke på 140*100 meter. Et annet stoff kan koste 100 kr pr løpemeter, men er bare 80 cm bredt. Da betaler du fortsatt kr 100, men 80*100 meter. Hvis prisen kun hadde vært oppgitt som "pr meter" ville det jo ikke vært klart at de to stoffene nevnt i eksempelet hadde ulik pris. Ja, man kunne oppgitt kvadratmeterprisen, men det er jo løpemeter man måler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #8 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Skulle kjøpe byggematerialer og lurte på det samme. Spurte betjeningen og de så dumt på meg og sa at det var det samme som en meter. Følte meg kjempe dum.... Anonymkode: f310c...a76 Skjønner deg godt, hvem vet hva det er for noe om en aldri har vært borti begrepet før. Mange gode svar her! Anonymkode: d8783...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå