AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Hei! Jeg og eksen min har bestemt oss for å prøve igjen, eller kan vel kanskje kalle han kjæresten min nå; vi var sammen i fem år, så hadde vi en av og på-periode i ett år, før vi nå har vært sammen i ca 4 måneder igjen. Problemet er at vi nå bor ganske langt unna hverandre. Han ønsker å flytte sammen, det vil si at jeg i så fall må forlate mitt liv jeg har bygd opp der, og jeg vet ikke om jeg er klar for det! Synes det er skummelt å gå all inn. Jeg har jo et par venner der han bor (stor norsk storby), men det er både dyrere å bo og leve der og jeg har jo ikke noen jobb der enda (men kan få det), men har det generelt veldig bra der jeg bor nå. Samt at jeg jo har blitt vant med å bo alene. Samtidig er jeg jo veldig glad i han. Er redd for å miste han, men det er jo vanskelig at det er mer tid vi er fra hverandre enn faktisk sammen. Men blir også litt skummelt å gå fra veldig lite tid sammen til hele tiden (blir jo ikke det da han jobber mye). Føler det andre alternativet er at vi slår opp (da jeg ikke vil gå all in) Hjelp! Anonymkode: 0d520...820
SaySomething Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg synes at dere skal bruke mer tid en 4 måneder på å finne ut av dette. Utrolig kjedelig om du flytter og så finner dere ut at dette ikke funker. (Er vel en grunn til at dere slo opp første gangen, er du sikker på at dette ikke kommer til å repetere seg?) Og hvorfor kan ikke han flytte til deg? 7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 SaySomething skrev (28 minutter siden): Jeg synes at dere skal bruke mer tid en 4 måneder på å finne ut av dette. Utrolig kjedelig om du flytter og så finner dere ut at dette ikke funker. (Er vel en grunn til at dere slo opp første gangen, er du sikker på at dette ikke kommer til å repetere seg?) Og hvorfor kan ikke han flytte til deg? Ja, er jo litt redd det skal repetere seg! Synes også vi skal bruke litt mer tid. Jeg tror han vil at det skal skje fortere fordi han vil flytte fra der han bor og kan bo et finere sted om vi leier sammen. Han har "voksenjobb", nettopp ferdig utdanna osv, så gir mer mening at jeg som ikke har en like "ordentlig" jobb skal bytte (og jeg vil ha ny jobb uansett). Jeg skjønner ikke hvordan vi kan finne ut av dette uten å prøve, men samtidig har jeg ikke lyst til å forlate livet jeg har akkurat nå helt enda. Anonymkode: 0d520...820
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Prøv å få jobb der han bor før du evt flytter. Ikke ta de økonomiske og emosjonelle kostnadene ved å flytte uten jobb å gå til. Anonymkode: 0aa93...fc2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror han vil at det skal skje fortere fordi han vil flytte fra der han bor og kan bo et finere sted om vi leier sammen. Det er ikke den rette motivasjon for å flytte sammen. Det fornuftige er å gi det mer tid. Men om begge føler seg sikre på å ville bo sammen, hopp i det. Du kjenner han jo veldig godt, så du vet hva du går til. Anonymkode: 24f3c...237 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Begynn med å søke jobb. Å gå der arbeidsledig er vel ikke noe å trakte etter? Anonymkode: 02d2c...ee8 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Hvis valget står mellom å flytte sammen og å slå opp så er valget alltid å slå opp. Anonymkode: 5b92d...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis valget står mellom å flytte sammen og å slå opp så er valget alltid å slå opp. Anonymkode: 5b92d...1ae Helt enig!! Du bør ikke finne på å pakke alle sakene dine og flytte fra alt og alle. HAN får komme til deg da. Anonymkode: 9d59e...4d4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Jeg og eksen min har bestemt oss for å prøve igjen, eller kan vel kanskje kalle han kjæresten min nå; vi var sammen i fem år, så hadde vi en av og på-periode i ett år, før vi nå har vært sammen i ca 4 måneder igjen. Problemet er at vi nå bor ganske langt unna hverandre. Han ønsker å flytte sammen, det vil si at jeg i så fall må forlate mitt liv jeg har bygd opp der, og jeg vet ikke om jeg er klar for det! Synes det er skummelt å gå all inn. Jeg har jo et par venner der han bor (stor norsk storby), men det er både dyrere å bo og leve der og jeg har jo ikke noen jobb der enda (men kan få det), men har det generelt veldig bra der jeg bor nå. Samt at jeg jo har blitt vant med å bo alene. Samtidig er jeg jo veldig glad i han. Er redd for å miste han, men det er jo vanskelig at det er mer tid vi er fra hverandre enn faktisk sammen. Men blir også litt skummelt å gå fra veldig lite tid sammen til hele tiden (blir jo ikke det da han jobber mye). Føler det andre alternativet er at vi slår opp (da jeg ikke vil gå all in) Hjelp! Anonymkode: 0d520...820 Jeg skjønner ikke at du gidder å dvele med gammel skit. Det fungerte ikke sist, og det sier seg selv at det vil ikke fungere i lengden nå heller. Det skjer kun unntaksvis. Spørsmålet du bør stille deg: Er dere et unntak? Har han forandret seg? Har du forandret deg? Eller er sjansen stor for at dere vil falle tilbake til gamle uvaner? Jeg ville slått opp, og gått videre i livet i tro om at jeg ville funnet noe annet og mer kompatibelt både bomessig og forholdsmessig. Hjelpen du søker etter finner du i din egen sunne fornuft og magefølelse. En fornuft og magefølelse som sier at du bør gjøre det slutt. Overbevis meg om at jeg tar feil! For akkurat nå leder jeg diskusjonen 1-0 ettersom du skriver på KG om dette. Det er jo opplagt noe du egentlig ikke ønsker... For hadde du gjort det hadde du aldri skrevet på KG om det! Anonymkode: 7faae...a65 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Hvis dere skal være sammen må du være helt sikker på at dere har ordnet opp i grunnen til at det ble slutt i utgangspunktet. Og hvorfor er det du som må flytte? Anonymkode: 3389b...091 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis valget står mellom å flytte sammen og å slå opp så er valget alltid å slå opp. Anonymkode: 5b92d...1ae Så enig. Det er ikke riktig grunnlag å flytte sammen på, man skal ha det rimelig stabilt før tar gjør det skrittet. Ikke på randen av å slå opp før man starter samlivet. Anonymkode: 58988...b25
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Hvorfor ble det slutt sist? Anonymkode: 02d2c...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 47 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig!! Du bør ikke finne på å pakke alle sakene dine og flytte fra alt og alle. HAN får komme til deg da. Anonymkode: 9d59e...4d4 Så du mener det er bedra at han slutter i jobben sin og flytter til henne? Enn at hun som ikke er i jobb flytter til han? Anonymkode: efdce...f8e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du mener det er bedra at han slutter i jobben sin og flytter til henne? Enn at hun som ikke er i jobb flytter til han? Anonymkode: efdce...f8e Jeg er i jobb! Men er ikke en jobb jeg er spesielt lidenskapelig opptatt av. Mener heller ikke han burde flytte til meg. AnonymBruker skrev (1 time siden): Begynn med å søke jobb. Å gå der arbeidsledig er vel ikke noe å trakte etter? Anonymkode: 02d2c...ee8 Neinei, det har jeg hverken råd eller lyst til! AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så enig. Det er ikke riktig grunnlag å flytte sammen på, man skal ha det rimelig stabilt før tar gjør det skrittet. Ikke på randen av å slå opp før man starter samlivet. Anonymkode: 58988...b25 enig! Føler kanskje ikke at vi er på randen til å slå opp, men at det er det mest naturlige. Føler jeg må satse alt pg flytte, hvis ikke blir det ikke nok tid til hverandre… Anonymkode: 0d520...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå