AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #161 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg tror vi bruker ca 500 i uken bare på frukt og grønt… Skulle gjerne sett noen handlelister fra dere som bruker så lite 🙂 Anonymkode: 26745...596 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #162 Skrevet 4. oktober 2021 1000kr i mnd på 5 stk 🙈 Men vi er bønder. Så vi får kjøpe på slakteriet til medlemspris. Grillpølser til 10kr kg. 4kg kjøttkaker til 80kr. Bacon til 4kr osv 😀 Anonymkode: 14169...c11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #163 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): 1000kr i mnd på 5 stk 🙈 Men vi er bønder. Så vi får kjøpe på slakteriet til medlemspris. Grillpølser til 10kr kg. 4kg kjøttkaker til 80kr. Bacon til 4kr osv 😀 Anonymkode: 14169...c11 Hvor er dette? Bønder vi også, men dette gjelder ikke for oss😅😅 Anonymkode: b2bcf...11e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #164 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor er dette? Bønder vi også, men dette gjelder ikke for oss😅😅 Anonymkode: b2bcf...11e Nortura medlemsbutikk 😀 Anonymkode: 14169...c11 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #165 Skrevet 4. oktober 2021 Familie på 4 med barn på 13 og 13. Budsjett: 8000kr i mnd Middager vi har er blant annet Taco (hver fredag) Kyllingwok Grønnsakssuppe Laks i form Fiskeboller Kylling i pita Kjøttkaker Helt vanlig middager. I budsjett inngår også frukt, yoghurt, tørkepapir osv. Anonymkode: a9540...029 1
Jadzia Skrevet 4. oktober 2021 #166 Skrevet 4. oktober 2021 Vi bruker nok en 10-12000. En som skal ha glutenfritt og tre som skal ha melkefritt. Det trekker opp litt. Jeg er bevisst på at kjøttet skal være norsk og helst fra ferskvaredisken. Ikke frysedisken. Mye grønnsaker, og ellers stort sett ulike typer brødmat til de andre måltidene. jeg vet om en familie på sju som bruker et par tusen mindre enn oss i måneden. De bruker kun billige grønnsaker (rotgrønnsaker mest), kun billigste jasminrisen der jeg bruker basmatiris. Har de kylling til middag, så deler hele familien to fileter, mens vi fire her deler samme mengden. De lasser på med billig ris og alle får en liten dæsj gryte feks. Taco der er 400 gram kjøttdeig på deling. Her steker jeg opp 600 gram, og da har vi til en liten lunsj dagen etter og. Så joda. Det går an å gjøre det billigere, men sånn orker jeg ikke å leve.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #167 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 14.06): I tillegg skal du ha frokost, lunsj og kveld. Frukt. Div drikke. Aldri i verden at jeg tror en familie på 4 klarer å holde et matbudsjett på 4000 i mnd. Anonymkode: 57db1...963 Broren min bruker 300 i uka på mat- lager mat fra grunnen - og da blir det både sundt og billig .. Anonymkode: 9d276...dfe
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #168 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men kan ikke dere som spiser ekstremt billig OG sunt og godt poste eksempler? Skulle gjerne sett et eksempel på menyen. Synes enkelte bare kritiserer andre for høyt forbruk og påstår at de bruker mye mindre og spiser sunt, men uten å komme med eksempler. Da ser jeg for meg at disse i realiteten spiser kjip kneip og syltetøy og ost, og mye hvit ris og pasta. Men jeg tar sikkert feil. Anonymkode: b8c98...cf5 «Sei-gryte»: frossen sei blokk i biter, hermetiske tomater, gulrøtter og løk. Kokes og serveres med poteter og rømme. Pasta med pastasaus på glass til en 10-er og frosne grønnsaker (erter, amerikansk blanding, brokkoli osv). Langtidstekte nakkekoteletter eller svinekoteletter med potetmos og kokte grønnsaker. Potetmos er i det hele tatt godt, billig og lett å lage! Stekte kyllinglår med stekte grønnsaker og ris. Fiskesuppe med frossen laks, torsk og sei. Stekt laks med stekte grønnsaker og ris. Anonymkode: 81ab0...fd7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #169 Skrevet 5. oktober 2021 Greentree skrev (20 timer siden): Hvordan har dere tid til å lage all denne flotte maten? Høres jo helt fantastisk nydelig ut.... men kan ikke se for meg hvordan jeg skulle fått tid til dette...... prioriteringer og mat-prepping? AnonymBruker skrev (18 timer siden): Bønner, linser og hakka tomat er billig. Enda billigere om du kjøper det på asian shops. Samme med krydder, du får en halv kilo til samme pris som et lite glass på kiwi. Anonymkode: 26863...0f1 Billig, ja. Sunt, nei. Godt, nei. (krydderet er et godt tips da. Det gjør vi også, men bruker likevel mye penger på mat til sammen). Helene skrev (16 timer siden): Hvis du ikke har penger, må du gjøre det beste ut av det. Eks. Jeg lager salat. Da planlegger jeg middag med salat, et par dager. Jeg lager pasta, da tenker jeg pasta et par dager. Forskjellig tilbehør. Fiskemiddag, 2 ganger pr uke. Spiser ikke farsemat. Planlegg litt. Og dere får halvert matbudsjettet. Skjønte ikke hvordan å spise fisk og å unngå farseprodukter skulle gjøre det billigere, sjømat er jo dyrt og farseprodukter er billig. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Broren min bruker 300 i uka på mat- lager mat fra grunnen - og da blir det både sundt og billig .. Anonymkode: 9d276...dfe Jeg må få høre eksempler på middager og dagens andre måltider, med mengde per person, før jeg tror på dette. Jeg lager også all mat fra bunnen, og det er stort sett mye dyrere enn å kjøpe de kjipeste hel- og halvfabrikataene. Anonymkode: ead00...c8d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #170 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 11.23): Som overskriften sier, hvor mye bruker dere på mat i måneden? Vi er en familie på 4 og bruker ca 11.000- 12.000 kr i måneden. Kom gjerne med sparetips! Anonymkode: f935f...408 To voksne og to tenåringer. Bruker ca 7000 pr mnd på mat. Handler på budsjett med handleliste og skriver ukesmeny. Benytter oss av tilbud, rabatter, kjøper mat som snart går ut på dato og handler fast hver mandag for kommende uke. Det eneste vi supplerer med i løpet av uka er brød. Nå har vi fått baby i hus og kostnadene til MME og bleier vil derfor øke forbruket noe. Anonymkode: f80ec...af6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #171 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 12.33): Bruker ca. 1000 i uka. Så ca. 4000 i måneden. To voksne og to barn på fire og fem. Vi er bevisste. Anonymkode: f9566...418 Jeg er 1 person og bruker 4000 i mnd. Lager alt fra bunn. Anonymkode: 4397f...f74
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #172 Skrevet 5. oktober 2021 Er jo til å bli kvalm av all maten dere eter. Anonymkode: c944f...86f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #173 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 14.00): Kan jo si hva vi har spist til middag denne uka. Det er ikke alt som er like sunt, men vi har barn og da blir det gjerne litt etter hva de ønsker. Mandag: laks med ris og grønnsaker Tirsdag: spaghetti og kjøttdeig Onsdag: hjemmelaget fiskegrateng Torsdag: pannekaker og hjemmelagd smoothie Fredag: taco Lørdag: hjemmelagd pizza Søndag: kjøttboller, pasta og grønnsaker Anonymkode: f9566...418 Ikke en eneste potet? Anonymkode: 491db...114 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #174 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke en eneste potet? Anonymkode: 491db...114 Spiser potet ved siden av fiskegratengen. Dette var en tilfeldig uke. Neste uke vil se helt anderledes ut. Da er det kanskje potet tre ganger i uka... Anonymkode: f9566...418
Helene Skrevet 7. oktober 2021 #175 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 5.10.2021 den 7.20): prioriteringer og mat-prepping? Billig, ja. Sunt, nei. Godt, nei. (krydderet er et godt tips da. Det gjør vi også, men bruker likevel mye penger på mat til sammen). Skjønte ikke hvordan å spise fisk og å unngå farseprodukter skulle gjøre det billigere, sjømat er jo dyrt og farseprodukter er billig. Jeg må få høre eksempler på middager og dagens andre måltider, med mengde per person, før jeg tror på dette. Jeg lager også all mat fra bunnen, og det er stort sett mye dyrere enn å kjøpe de kjipeste hel- og halvfabrikataene. Anonymkode: ead00...c8d Jeg er litt enig. Mye kan være dyrere å lage fra bunnen av. Vi er en liten husholdning, 3. Så jeg kjøper noe halvfabrikater. Men innimellom lager jeg ting i større volum, som kan deles opp og fryses. Når det gjelder fiskemat, vi fisker mye selv. Av og til kjøper jeg lakse/ørretfilet. Eller reker, frosne reker. Sei, torsk, lyr, makrell, krabbe, det fisker vi selv. Får vi mye, porsjonerer jeg i fryseren. Er det større fisker, fileterer jeg, skjærer ut det «de proffe» kaller loin. Eller rene fiskefileter. Blir det litt rester av fisk, fryser jeg det. Skriver på posen, fisk til suppe, fiskesuppe. Sånn får jeg brukt opp alt. Jeg gjorde ikke det før i tiden. Da fisket jeg ikke, vi levde på fiskepinner og fiskeboller. Ikke alle har mulighet, til fiske, vet det. Vi er 3, og bruker ca 1000 kr uken på mat. Det er 4000 pr mnd. Inkludert frokost, lunsj/matpakke, middag og kveldsmat, Jeg synes vi lever godt.
krokrygga Skrevet 9. oktober 2021 #176 Skrevet 9. oktober 2021 vi er 5 stk i familien. vi bruker 1200 i uken på middag og rundt 1700 på annen mat, elsker å lage luch til barna, og synes skolematen skal være spennende å noe de gleder seg til, middag har vi matkasse.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #177 Skrevet 9. oktober 2021 10 000 kr eller mer i måneden. To voksne og en 2-åring. Anonymkode: c3215...83f
Gjest BittenTei Skrevet 9. oktober 2021 #178 Skrevet 9. oktober 2021 Ca. 12-13 000,- / 2 voksne og 2 barn. Spiser alltid ekstra god mat på lørdag/søndag. Ofte take away på søndager også, og likevel er matbudsjettet for høyt 🙈 (Normalvektige alle sammen). Sparte en del da vi handlet via Kolonial/Oda tidligere, så skal prøve å gå tilbake til dét igjen! Må bare få summet seg til å finne matretter, og lage en liste 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå