Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i måneden - familie på 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan ikke forstå at du ikke skjønner at folk kan gjøre ting på en annen måte enn deg uten at du må mistro fakta. Jeg vet det 100% sikkert. Handler alltid på kiwi og der ligger alt jeg har kjøpt på nettet. I tillegg er jeg der kun en gang i uka og vet hva jeg betaler. Det et ganske enkel matte.  Mennesker er forskjellig og jeg kjøper ikke det du kjøper. 

Anonymkode: f9566...418

Ikke at jeg mistror deg, men jeg fatter ikke hvordan dere klarer dette! Jeg er aleneboende, og Trumf-appen viser at jeg bruker omtrent 3500-4000 kr pr måned på mat/dagligvarer. Og jeg lever veldig sparsommelig. 

Anonymkode: 553b8...c81

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke at jeg mistror deg, men jeg fatter ikke hvordan dere klarer dette! Jeg er aleneboende, og Trumf-appen viser at jeg bruker omtrent 3500-4000 kr pr måned på mat/dagligvarer. Og jeg lever veldig sparsommelig. 

Anonymkode: 553b8...c81

Samme her. :sjokkbla:

Anonymkode: 3f23b...d3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det jeg handler inn er 2 pk pakker med kyllingkjøttdeig, tacokrydder, tacosaus, srirachasaus, rømme, salat, løk, mais, agurk, ost, nachochips, lefser og skjell. Selv syns jeg ikke det er så ekstremt.. 😊 Men vi får alltid litt rester igjen da så kunne ha handlet inn mindre også. 

Anonymkode: 0ad7c...98c

Kyllingkjøttdeig er Satans verk. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan ikke forstå at du ikke skjønner at folk kan gjøre ting på en annen måte enn deg uten at du må mistro fakta. Jeg vet det 100% sikkert. Handler alltid på kiwi og der ligger alt jeg har kjøpt på nettet. I tillegg er jeg der kun en gang i uka og vet hva jeg betaler. Det et ganske enkel matte.  Mennesker er forskjellig og jeg kjøper ikke det du kjøper. 

Anonymkode: f9566...418

Legg fram bevis. 

Anonymkode: 71a1c...452

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, pluss av kyllingkjøttdeig smaker så vondt at man ikke orker å spise det, da går det selvsagt mindre av det.

Hvor mye kalorier tror du egentlig det er i kjøtt? en pakke med 400 g karbonadedeig har under 500 kcal.

.

Anonymkode: ead00...c8d

Det var ikke kyllingkjøttdeigen jeg reagerte på ang kaloriinnhold. men Tortilla + tacoskjell + nachochips i tillegg til alt det andre. Nå viste det seg at dette egentlig var nesten to måltider da, så da er det ikke like ille, men at 2 personer spiser opp en pakke tortilla lefser, en pakke tacoskjell og en pose nachochips + alt det andre på et måltid er faktisk ganske mange kalorier per pers. 

Anonymkode: 9706b...ee7

Skrevet

Vi er 4 stk, 1 bleiebarn og en hund og har budsjett på 8000 kr.

Anonymkode: 46b7d...5a0

Skrevet

2 voksne og 2 barn på barneskole. Bruker rundt 10 000. Vi lager det meste av maten fra bunnen av, og jeg velger økologisk og norsk det jeg kan. 

Jeg skjønner ikke hvordan man kan handle for 1000 på en uke. Det holder kanskje kun til middager for vår del. Så kommer brød, pålegg, drikke og frukt i tillegg. Kan ikke se for meg et særlig sunt kosthold på et sånt budsjett. 

Anonymkode: 04400...f91

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

2 voksne og 2 barn på barneskole. Bruker rundt 10 000. Vi lager det meste av maten fra bunnen av, og jeg velger økologisk og norsk det jeg kan. 

Jeg skjønner ikke hvordan man kan handle for 1000 på en uke. Det holder kanskje kun til middager for vår del. Så kommer brød, pålegg, drikke og frukt i tillegg. Kan ikke se for meg et særlig sunt kosthold på et sånt budsjett. 

Anonymkode: 04400...f91

De spiser pasta flere ganger i uka og det er ikke så dyrt. Og pannekaker er heller ikke dyrt. Eller næringsrikt.

Anonymkode: bd0e0...8e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi du ikke tror man klarer p få god mat for under 9000 i mnd?

Anonymkode: be246...831

Egentlig så er det mest fordi jeg oppriktig lurer på hva dere spiser. For å se hva andre mener med god og sunn mat. For å se om alle virkelig har tatt med alle måltider i budsjettet. Jeg hadde ikke klart å holde oss under 9000, men ser gjerne hvordan andre klarer det. 

Anonymkode: b8c98...cf5

• Liker 1
Skrevet

Vi er 5, to tenåringsgutter, og ei på barneskolen. Bruker ca. 15 000 i måneden. Inkluderer alt av dagligvarer, øl og snacks. Ikke noe take away. Skjønner ikke at noen som er 4 bruker 4000. Vi spiser rent og lager alt fra bunnen. Baker også selv. Men spiser mye kjøtt, fisk og meieriprodukter. 

Anonymkode: 2df00...bc3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Legg fram bevis. 

Anonymkode: 71a1c...452

Hva er dette for noe? Hjelpes 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Egentlig så er det mest fordi jeg oppriktig lurer på hva dere spiser. For å se hva andre mener med god og sunn mat. For å se om alle virkelig har tatt med alle måltider i budsjettet. Jeg hadde ikke klart å holde oss under 9000, men ser gjerne hvordan andre klarer det. 

Anonymkode: b8c98...cf5

Selvsagt hadde du klart det 

Skrevet

4 personer (2 små barn) bruker mellom 10-12 000 i mnd på mat (ink bleier) 

Skrevet

Ukeshandler på Oda. Blir 1500-2000 i uka. Kunne helt klart vært mer prisbevisst. 

Baker alt brød selv da. Da blir det ca 35 kr for ukas brød (2 store+ 2 gigastore). 

Anonymkode: 217d7...2dd

Skrevet

Ligger nok på 10-12.000 i måneden.  2 voksne, 9åring og 13åring Skulle gjerne klart 1000kr i uka, men ser ikke hvordan det skulle gått 🤷‍♀️ Bare middag tar en stor del, så er det skolemat/lunsj på jobb, frukt og yoghurt, kaffe, jucie til helgen, frokostmat kveldsmat må man jo ha. 1 brød går jo ikke Ann i uka og first price brød er ingenting. 

Sånn helt oppriktig, hvordan får du til 1000kr i uken? Hva spiser dere til de andre måltidene, hvor mye? Bare her har feks mannen 4-6 skiver til jobb, ungene 2-3 skiver hver med 1 frukt/bær. 

Skrevet

Jeg for min del tror ikke noe på at en familie på fire lever greit for 1000 kroner i uka.  Man overlever nok på det hvis man ikke har noe valg, men det blir kjipt i lengden...

Anonymkode: 667a0...7fb

• Liker 3
Skrevet

Vi er to voksne og to barn (1 og 5 år). Bruker ca. 9-10 000 i mnd. Da er vi ikke spesielt prisbevisste, men har heller ikke gourmetvaner. Handler ifølge trumf-appen mest meieriprodukter og frukt og grønt, og relativt lite kjøtt, fjørfe og fisk.

Anonymkode: 2ca92...db7

Skrevet

4 stk og bruker vel 15000 +/- i måneden på mat. Kjæresten, jeg og guttene trener en del og derfor spiser vi også en del. Går mye i grønnsaker og fersk kjøtt, fersk fisk og skalldyr. Det er dyrt. 

Anonymkode: 5d284...254

Skrevet

2 voksne og 2 barn på 14 og 16. Handlet tidligere for 14-15.000kr mnd. Det inkluderte alt på matbutikken inkl. En god del brus. Har nå begynt å ukeshandle og skrive handleliste og da ligger vi på 10-12.000 i mnd. Forsøker å komme lavere, men da må vi nok handle billigere produkter. 

Anonymkode: 498c2...25a

Skrevet

Rundt 20 000 tipper jeg. Vi har ikke noe budsjett. 

Anonymkode: 4d978...fbd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...