Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i måneden - familie på 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Legger til denne som oppsummerer hittil i år, kjøper mye mer grønnsaker enn kjøtt. Kanskje det er derfor vi bruker mindre penger på mat? 
F4BFEA40-5224-475D-A710-2BFEF9C48343.thumb.png.b7df91cf22f5cc94d3f4facac2807e6d.png

Anonymkode: 9706b...ee7

Hva slags app er dette? 🤩🤩

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jo si hva vi har spist til middag denne uka. Det er ikke alt som er like sunt, men vi har barn og da blir det gjerne litt etter hva de ønsker. 

Mandag: laks med ris og grønnsaker 

Tirsdag: spaghetti og kjøttdeig

Onsdag: hjemmelaget fiskegrateng 

Torsdag: pannekaker og hjemmelagd smoothie 

Fredag: taco

Lørdag: hjemmelagd pizza 

Søndag: kjøttboller, pasta og grønnsaker 

Anonymkode: f9566...418

Er dere veldig småspiste? Når jeg handler inn til fredags taco for meg og samboeren koster bare det rundt 300- 400 kr.. 

Anonymkode: 0ad7c...98c

• Liker 5
Skrevet

Er dere veldig småspiste? Når jeg handler inn til fredags taco for meg og samboeren koster bare det rundt 300- 400 kr.. 

Jeg tror heller det er dere som har ekstremt dyre vaner... 

• Liker 3
Skrevet
IDGAF skrev (3 minutter siden):

Hva slags app er dette? 🤩🤩

Trumf appen. Vi handler 98% av maten vår i norgesgruppen butikker og registrerer trumf, så da kan man laste ned appen å få innsikt. Ned på hvilke varer man kjøper mest av i forskjellige kategorier også.   Sånn som her 

960F229E-D417-483F-BCA6-0CEAE1EBB631.png

A6613F99-ECF7-4E10-969A-C538AF4FC8D0.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trumf appen. Vi handler 98% av maten vår i norgesgruppen butikker og registrerer trumf, så da kan man laste ned appen å få innsikt. Ned på hvilke varer man kjøper mest av i forskjellige kategorier også.   Sånn som her 

Oi, det ser jo fantastisk ut! Jeg er egentlig REMA-frelst, men kanskje vi burde bytte til Kiwi 🤩

• Liker 1
Skrevet
Luckie skrev (19 minutter siden):

Kjenner ei som var så stolt av at hun kun brukte 4000 kr i måneden. 2 voksne og 2 barn. Sa til henne at vi liker sunn mat og det gjorde de også sa hun. Samtlige i familien der er overvektige. 

Det kan godt være, det gjelder ikke oss. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke vi er det. Men så mye har vi aldri brukt på taco! 

Skrevet

Det kan godt være, det gjelder ikke oss. 

Tror ikke vi er det. Men så mye har vi aldri brukt på taco! 

4000 kr er uansett urealistisk. Da spiser dere ikke kvalitet. 

• Liker 6
Skrevet
IDGAF skrev (4 minutter siden):

Jeg tror heller det er dere som har ekstremt dyre vaner... 

Det jeg handler inn er 2 pk pakker med kyllingkjøttdeig, tacokrydder, tacosaus, srirachasaus, rømme, salat, løk, mais, agurk, ost, nachochips, lefser og skjell. Selv syns jeg ikke det er så ekstremt.. 😊 Men vi får alltid litt rester igjen da så kunne ha handlet inn mindre også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bevisste ? Hmmm.. dere spiser nok ikke nok næringsrik og variert mat med det beløpet der. Å jada, jeg vet at du kommer til å si at jooooda, du er bare såååå flink å handle. Men nei. Jeg har handlet i norske butikker lenge nok til å vite at det er komplett umulig😅

Vi er 6 og handler nok for fra 8-12 tusen i mnd. 

Anonymkode: d8be1...dc3

Hva er poenget med sånne kommentarer egentlig ? Jeez altså 

Anonymkode: be246...831

• Liker 3
Skrevet

Det jeg handler inn er 2 pk pakker med kyllingkjøttdeig, tacokrydder, tacosaus, srirachasaus, rømme, salat, løk, mais, agurk, ost, nachochips, lefser og skjell. Selv syns jeg ikke det er så ekstremt.. 😊 Men vi får alltid litt rester igjen da så kunne ha handlet inn mindre også. 

Skjønner jo at deres blir dyrere når dete spiser en pakke kjøttdeig hver 😳

Vi har en pakke kjøttdeig/kyllingkjøttdeig, og enten tortilla eller skjell. Og ikke tortillachips ved siden av heller. Det må jo være 2500 kalorier til hver av dere i ett måltid? Vi bruker heller mye grønnsaker for å fylle opp. Fordi vi synes det smaker best, ikke for å spare penger. 

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Dette utsagnet kommer ofte fra de som bruker lite på mat. Er det fordi dere prøver å innbille dere at dere spiser det dere vil, eller har dere virkelig så kjedelige matvaner? 

Du er så urolig ekkel i kommentarenr dine

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, Luckie said:

Kjenner ei som var så stolt av at hun kun brukte 4000 kr i måneden. 2 voksne og 2 barn. Sa til henne at vi liker sunn mat og det gjorde de også sa hun. Samtlige i familien der er overvektige. 

O m g, du trenger ikke hetse overvekt i denne tråden. Lag egen tråd hvis det er viktig å få med. 

Anonymkode: 62856...816

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lurer virkelig på hva familier med voksne og barn spiser når de klarer seg på rundt 4000 pr.måned. Jeg og t0 tenåringsjenter bruker ca 10 000-11000 pr.måned, det er ikke inkludert noe alkohol eller takeaway, ikke shampo eller balsam, handles ikke på dagligvare butikker. Vi spiser sunt, variert, mye frukt og grønt, en er vegeterianer. Fast tacodag i uken, ellers variert.  Kunne sikkert vært flinkere til å planlegge, handler stort sett på Kiwi og Meny, er ikke så stor forskjell på prisene på disse butikkene, innimellom på Rema, men sjeldent. Vi bruker ikke First price f.eks, og alltid norsk kjøtt/kylling, lite fisk

Anonymkode: a12cf...68f

Å jeg lurer mer på hvordan dere spiser når dere 3 bruker så mye

Skrevet
Luckie skrev (33 minutter siden):

Å hva er poenget ditt??

Skrevet

Skjønner jo at deres blir dyrere når dete spiser en pakke kjøttdeig hver 😳

Vi har en pakke kjøttdeig/kyllingkjøttdeig, og enten tortilla eller skjell. Og ikke tortillachips ved siden av heller. Det må jo være 2500 kalorier til hver av dere i ett måltid? Vi bruker heller mye grønnsaker for å fylle opp. Fordi vi synes det smaker best, ikke for å spare penger. 

Vi spiser tilsammen litt over 1 pk. Vi får alltid rester vi spiser dagen etterpå. 😊 Kyllingkjøttdeig. er ikke så dyrt at det velter matbudsjettet altså.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

1 pakke kyllingkjøttdeig per person? 😮  Hvis dere har et så stort kaloribehov skjønner jeg det blir dyrt. Dere kjøper vel ikke inn srirachasaus hver gang? Og kjøper dere både lefser, skjell og chips til to personer? Man bruker gjerne ikke en hel salat, en hel løk eller en hel agurk til tacoen heller. Dette kan man bruke opp senere, enten som tilbehør til maten eller som salat til middag en dag. Og en hel ost til én middag? Det er jo hele fettbehovet mitt for en uke... 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Visste ikke om den , skal jamen bruke den fremover 

Skrevet

Jeg tror ikke det er så nyttig med sånne tråder. Folk spiser veldig forskjellige mengder og liker forskjellige matvarer. Det ender alltid med hets uansett, i kjent KG-stil. 

Anonymkode: 62856...816

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi spiser tilsammen litt over 1 pk. Vi får alltid rester vi spiser dagen etterpå. 😊 Kyllingkjøttdeig. er ikke så dyrt at det velter matbudsjettet altså.. 

Men om dere har taco to dager koster ikke middagen 3-400 kr, men 150-200 kr

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som overskriften sier, hvor mye bruker dere på mat i måneden? Vi er en familie på 4 og bruker ca 11.000- 12.000 kr i måneden.  Kom gjerne med sparetips! 

Anonymkode: f935f...408

Bruker 2000 per uke, noen ganger mer. To bleiebarn og ene bruker mme ennå så da blir det dyrt. 

Anonymkode: 84b84...b92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...