AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #61 Skrevet 3. oktober 2021 Vi er to voksne og en tenåring ,handler for rundt6-7000 i mnd. Anonymkode: be246...831
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #62 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det kan godt være, det gjelder ikke oss. Tror ikke vi er det. Men så mye har vi aldri brukt på taco! Anonymkode: f9566...418 Tror jeg bruker 150,- på taco. 400 høres mye ut. Denne uken handlet jeg endel på onsdag så vi skulle ha mat ut helgen. Kom på 1300, da har vi middag hver dag, god frokost, babymat og bleier. Handler igjen på mandag for å ha frem til fredag og regner med å handle for 1300 da også. Anonymkode: 84b84...b92
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #63 Skrevet 3. oktober 2021 IDGAF skrev (1 minutt siden): Men om dere har taco to dager koster ikke middagen 3-400 kr, men 150-200 kr Tja, vi spiser det som regel til lunsj. Så vi handler fortsatt inn middag til dagen etterpå uansett. Anonymkode: 0ad7c...98c
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #64 Skrevet 3. oktober 2021 Vi bruker nok runst 7000-8000 kr i mnd. To voksne, to barn på 10 og 2 år. Anonymkode: fd9e7...716
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #65 Skrevet 3. oktober 2021 6-8000kr pr mnd. 2 voksne og 1 småbarn. Spiser ikke noe spes variert eller spennende mat, engang. Anonymkode: 76cc0...4b5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #66 Skrevet 3. oktober 2021 Vi bruker ca 11000 - 12000kr i mnd på mat. Er ikke inkludert takeaway eller polvarer. Vi er 2 voksne og to tenåringer. Tenåringene spiser ofte mere enn oss voksne. Ser flere skriver at 3-400 er mye i innkjøp til taco middag. Vel, dette er hva jeg handler til taco: 2 karbonadedeig, ost, crème f,rødløk,paprika,tomater,agurk,avocado,sitron,mais(ikke billig type), ruccolasalat, tubs, lefser, cheddardip, fetaost, oliven, krydder. Anonymkode: 22a5a...0cf
IDGAF Skrevet 3. oktober 2021 #67 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi bruker ca 11000 - 12000kr i mnd på mat. Er ikke inkludert takeaway eller polvarer. Vi er 2 voksne og to tenåringer. Tenåringene spiser ofte mere enn oss voksne. Ser flere skriver at 3-400 er mye i innkjøp til taco middag. Vel, dette er hva jeg handler til taco: 2 karbonadedeig, ost, crème f,rødløk,paprika,tomater,agurk,avocado,sitron,mais(ikke billig type), ruccolasalat, tubs, lefser, cheddardip, fetaost, oliven, krydder. Anonymkode: 22a5a...0cf 300-400 på taco for 2 voksne og 2 tenåringer er noe helt annet enn 300-400 på taco for 2 voksne. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #68 Skrevet 3. oktober 2021 Vi er to voksne og to barn på 11 og 7 år. Vi bruker ca. 8000 i mnd på mat. Kan si med det samme at vi er småspiste alle fire. Når vi har laks så holder det med en pakke med fire fileter feks. Mannen fisker endel selv og jakter hjort, så vi har endel fisk og kjøtt. Jeg baker også endel selv. Anonymkode: ba783...3c1
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. oktober 2021 #69 Skrevet 3. oktober 2021 Ligger nok på 10-12 tusen her også. Vi later som vi er økonomiske av og til, men sprekker hver måned på matkontoen vår og må alltid sette inn mer penger. Og vi er to voksne og to tenåringer (annenhver uke). Hadde nok fått det ned om vi hadde gjort en større innsats.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #70 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jo si hva vi har spist til middag denne uka. Det er ikke alt som er like sunt, men vi har barn og da blir det gjerne litt etter hva de ønsker. Mandag: laks med ris og grønnsaker Tirsdag: spaghetti og kjøttdeig Onsdag: hjemmelaget fiskegrateng Torsdag: pannekaker og hjemmelagd smoothie Fredag: taco Lørdag: hjemmelagd pizza Søndag: kjøttboller, pasta og grønnsaker Anonymkode: f9566...418 Hvis man regner ca ut hva den ukesmenyen der koster, er man oppi ca 800 kr. Så da lurer jeg veldig på om det er det eneste måltidet dere spiser pr dag? Brød, pålegg, frukt, juice, toalettpapir, såper og kanskje litt goddis koster. Det er umulig å klare seg med 1000 kr i uka på mat. Anonymkode: f6880...535 2
Brunello Skrevet 3. oktober 2021 #71 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er så urolig ekkel i kommentarenr dine Anonymkode: be246...831 Hva er ekkelt med det?
Helene Skrevet 3. oktober 2021 #72 Skrevet 3. oktober 2021 Har ikke lest hele tråden. Men planlegg. Sett opp middagsliste. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #73 Skrevet 3. oktober 2021 To voksne og to barn. Bruker ca 15 000kr i måneden. Handler økologisk der jeg kan, baker brød og handler det meste av kjøtt og fisk på Reko-ringen. Må ikke bruke så mye, men vi har god råd så har Ikke stresset med å redusere. Kjøper gjerne fra småskalaprodusenter for 1.) hjelpe til å holde oppe utvalget og støtte lokale produsenter og 2.) de bruker ofte mindre tilsetningsstoffer enn de store kjedene. Anser meg også som bevisst, men på dyrevelferd og næringsrik mat. Bruker lite penger på snacks og ferdigmat. Anonymkode: e6134...e63 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #74 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man regner ca ut hva den ukesmenyen der koster, er man oppi ca 800 kr. Så da lurer jeg veldig på om det er det eneste måltidet dere spiser pr dag? Brød, pålegg, frukt, juice, toalettpapir, såper og kanskje litt goddis koster. Det er umulig å klare seg med 1000 kr i uka på mat. Anonymkode: f6880...535 Hvordan kan du si det et umulig når vi gjør det? Det er nemlig ikke umulig.. Anonymkode: f9566...418 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #75 Skrevet 3. oktober 2021 Helt ærlig, så bruker vi minst 12 000 per måned. Vi er to voksne og 2 barn som er ganske store, men fortsatt i grunnskolen. Sjampo og såper kjøper jeg ikke på matbutikk, så regner ikke med det i summen. Mann og barn spiser mye brød og pålegg som egg, renskåret skinke, leverpostei, ost og spekemat. Til middag spiser vi mest mulig «rent» med råkostsalater og rent kjøtt. Jeg spiser rent hele tiden med med grønnsaker, supper, omeletter osv til alle måltider. skulle gjerne sett en fullstendig liste over alt dere spiser i familiene som bruker under 9000 per måned. Anonymkode: b8c98...cf5 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #76 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt ærlig, så bruker vi minst 12 000 per måned. Vi er to voksne og 2 barn som er ganske store, men fortsatt i grunnskolen. Sjampo og såper kjøper jeg ikke på matbutikk, så regner ikke med det i summen. Mann og barn spiser mye brød og pålegg som egg, renskåret skinke, leverpostei, ost og spekemat. Til middag spiser vi mest mulig «rent» med råkostsalater og rent kjøtt. Jeg spiser rent hele tiden med med grønnsaker, supper, omeletter osv til alle måltider. skulle gjerne sett en fullstendig liste over alt dere spiser i familiene som bruker under 9000 per måned. Anonymkode: b8c98...cf5 Fordi du ikke tror man klarer p få god mat for under 9000 i mnd? Anonymkode: be246...831 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #77 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bruker ca. 1000 i uka. Så ca. 4000 i måneden. To voksne og to barn på fire og fem. Vi er bevisste. Anonymkode: f9566...418 Tror du har null kontroll på hva som blir brukt på mat. Anonymkode: 71a1c...452 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #78 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi spiser tilsammen litt over 1 pk. Vi får alltid rester vi spiser dagen etterpå. 😊 Kyllingkjøttdeig. er ikke så dyrt at det velter matbudsjettet altså.. Anonymkode: 0ad7c...98c Nei, pluss av kyllingkjøttdeig smaker så vondt at man ikke orker å spise det, da går det selvsagt mindre av det. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skjønner jo at deres blir dyrere når dete spiser en pakke kjøttdeig hver 😳 Vi har en pakke kjøttdeig/kyllingkjøttdeig, og enten tortilla eller skjell. Og ikke tortillachips ved siden av heller. Det må jo være 2500 kalorier til hver av dere i ett måltid? Vi bruker heller mye grønnsaker for å fylle opp. Fordi vi synes det smaker best, ikke for å spare penger. Anonymkode: 9706b...ee7 Hvor mye kalorier tror du egentlig det er i kjøtt? en pakke med 400 g karbonadedeig har under 500 kcal. IDGAF skrev (3 timer siden): 1 pakke kyllingkjøttdeig per person? 😮 Hvis dere har et så stort kaloribehov skjønner jeg det blir dyrt. Dere kjøper vel ikke inn srirachasaus hver gang? Og kjøper dere både lefser, skjell og chips til to personer? Man bruker gjerne ikke en hel salat, en hel løk eller en hel agurk til tacoen heller. Dette kan man bruke opp senere, enten som tilbehør til maten eller som salat til middag en dag. Og en hel ost til én middag? Det er jo hele fettbehovet mitt for en uke... Er en ost hele fettbehovet ditt for en uke? Vi bruker en hel ost til middag om vi har typ pizza, taco eller pasta… AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror jeg bruker 150,- på taco. 400 høres mye ut. Denne uken handlet jeg endel på onsdag så vi skulle ha mat ut helgen. Kom på 1300, da har vi middag hver dag, god frokost, babymat og bleier. Handler igjen på mandag for å ha frem til fredag og regner med å handle for 1300 da også. Anonymkode: 84b84...b92 Oj, det var ekstremt lite. Taco til oss tre en pakke karbonadedeig, ca 70 kr (før brukte vi 1,5 pk men har begrenset oss. Har vi biff går det stort sett mer, ca 700 gram til oss tre, og altså en del dyrere. Av og til bruker vi fisk i stedet, som også kommer på rundt en 100-lapp). en hel liten jarlsbergost, ca 70 kr to avokado, to lime, en rødløk, en gul løk, vårløk, en bunt frisk koriander, en pakke cherrytomater, en mango, et granateple, alfalfaspirer, rucola, feldsalat, en chili, hvitløk, gresk yoghurt, evt tacoskjell eller tortillas om ikke vi lager det selv. Ting som krydder (oregano, koriander, spisskummin, paprika, løkpulver, pepper, flaksalt), honning, olivenolje til salsaen, smør til steking etc, har vi alltid så det regner jeg ikke med som en kostnad. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Fordi du ikke tror man klarer p få god mat for under 9000 i mnd? Anonymkode: be246...831 Jeg tror heller ikke det. Anonymkode: ead00...c8d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #79 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, pluss av kyllingkjøttdeig smaker så vondt at man ikke orker å spise det, da går det selvsagt mindre av det. Hvor mye kalorier tror du egentlig det er i kjøtt? en pakke med 400 g karbonadedeig har under 500 kcal. Er en ost hele fettbehovet ditt for en uke? Vi bruker en hel ost til middag om vi har typ pizza, taco eller pasta… Oj, det var ekstremt lite. Taco til oss tre en pakke karbonadedeig, ca 70 kr (før brukte vi 1,5 pk men har begrenset oss. Har vi biff går det stort sett mer, ca 700 gram til oss tre, og altså en del dyrere. Av og til bruker vi fisk i stedet, som også kommer på rundt en 100-lapp). en hel liten jarlsbergost, ca 70 kr to avokado, to lime, en rødløk, en gul løk, vårløk, en bunt frisk koriander, en pakke cherrytomater, en mango, et granateple, alfalfaspirer, rucola, feldsalat, en chili, hvitløk, gresk yoghurt, evt tacoskjell eller tortillas om ikke vi lager det selv. Ting som krydder (oregano, koriander, spisskummin, paprika, løkpulver, pepper, flaksalt), honning, olivenolje til salsaen, smør til steking etc, har vi alltid så det regner jeg ikke med som en kostnad. Jeg tror heller ikke det. Anonymkode: ead00...c8d Det sier mest om dere Anonymkode: be246...831
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #80 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du har null kontroll på hva som blir brukt på mat. Anonymkode: 71a1c...452 Kan ikke forstå at du ikke skjønner at folk kan gjøre ting på en annen måte enn deg uten at du må mistro fakta. Jeg vet det 100% sikkert. Handler alltid på kiwi og der ligger alt jeg har kjøpt på nettet. I tillegg er jeg der kun en gang i uka og vet hva jeg betaler. Det et ganske enkel matte. Mennesker er forskjellig og jeg kjøper ikke det du kjøper. Anonymkode: f9566...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå