Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i måneden - familie på 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hvor mye bruker dere på mat i måneden? Vi er en familie på 4 og bruker ca 11.000- 12.000 kr i måneden.  Kom gjerne med sparetips! 

Anonymkode: f935f...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ca. 1000 i uka. Så ca. 4000 i måneden. To voksne og to barn på fire og fem. Vi er bevisste. 

Anonymkode: f9566...418

• Nyttig 1
Skrevet

Vi er 6 stk, og bruker ca 2000 i uka.

Anonymkode: 72dc2...988

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bruker ca. 1000 i uka. Så ca. 4000 i måneden. To voksne og to barn på fire og fem. Vi er bevisste. 

Vel, om dere ikke er av de som har fri tilgang på kjøtt, fisk og grønnsaker er dette litt mer omfattende enn å være bevisst. Vi er riktignok en mer enn dere, men hos oss går det en drøy tusenlapp bare hver helg. Det skal da sies at vi også er bevisste. Bevisste på at vi skal spise god mat av ferske kvalitets-råvarer.

Vi er fem og bruker nok drøyt 15 000,- i måneden.

Endret av Brunello
  • Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bevisste ? Hmmm.. dere spiser nok ikke nok næringsrik og variert mat med det beløpet der. Å jada, jeg vet at du kommer til å si at jooooda, du er bare såååå flink å handle. Men nei. Jeg har handlet i norske butikker lenge nok til å vite at det er komplett umulig😅

Vi er 6 og handler nok for fra 8-12 tusen i mnd. 

Anonymkode: d8be1...dc3

• Liker 15
Skrevet

4 stk, mellom 5000 og 6000 i mnd. Det inkluderer snacks, husholdningsartikler og velvære også.

Anonymkode: dd302...126

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bevisste ? Hmmm.. dere spiser nok ikke nok næringsrik og variert mat med det beløpet der. Å jada, jeg vet at du kommer til å si at jooooda, du er bare såååå flink å handle. Men nei. Jeg har handlet i norske butikker lenge nok til å vite at det er komplett umulig😅

Vi er 6 og handler nok for fra 8-12 tusen i mnd. 

Anonymkode: d8be1...dc3

Hvorfor gjør vi ikke det? Hva er akseptabel mat da? Handler forresten ofte i utenlandske butikker hvor man får mye for pengene. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor gjør vi ikke det? Hva er akseptabel mat da? Handler forresten ofte i utenlandske butikker hvor man får mye for pengene. 

Kan jo si hva vi har spist til middag denne uka. Det er ikke alt som er like sunt, men vi har barn og da blir det gjerne litt etter hva de ønsker. 

Mandag: laks med ris og grønnsaker 

Tirsdag: spaghetti og kjøttdeig

Onsdag: hjemmelaget fiskegrateng 

Torsdag: pannekaker og hjemmelagd smoothie 

Fredag: taco

Lørdag: hjemmelagd pizza 

Søndag: kjøttboller, pasta og grønnsaker 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jo si hva vi har spist til middag denne uka. Det er ikke alt som er like sunt, men vi har barn og da blir det gjerne litt etter hva de ønsker. 

Mandag: laks med ris og grønnsaker 

Tirsdag: spaghetti og kjøttdeig

Onsdag: hjemmelaget fiskegrateng 

Torsdag: pannekaker og hjemmelagd smoothie 

Fredag: taco

Lørdag: hjemmelagd pizza 

Søndag: kjøttboller, pasta og grønnsaker 

I tillegg skal du ha frokost, lunsj og kveld. Frukt. Div drikke. Aldri i verden at jeg tror en familie på 4 klarer å holde et matbudsjett på 4000 i mnd.

Anonymkode: 57db1...963

• Liker 19
Skrevet

Vi har ca 6-6500kr i mnd. Jeg synes det er litt mye og prøver å komme under 6000,-  men vi kjøper det vi har lyst på, og ser ikke så mye på pris. Det skal jeg bli mer bevisst på. 

For 1,5 år siden lå vi rundt 4500kr, uten å endte handlemønster. 

Anonymkode: 9706b...ee7

Skrevet

I tillegg skal du ha frokost, lunsj og kveld. Frukt. Div drikke. Aldri i verden at jeg tror en familie på 4 klarer å holde et matbudsjett på 4000 i mnd.

Ja vi spiser resten av døgnet også. Det går an heldigvis! 🙂

Skrevet

Det er jo forskjell på om barna er små eller to gutter på 16 år som trener hver dag også da, da de spiser MYE. 

• Liker 2
Skrevet

10000 kr i mnd minst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har ca 6-6500kr i mnd. Jeg synes det er litt mye og prøver å komme under 6000,-  men vi kjøper det vi har lyst på, og ser ikke så mye på pris. Det skal jeg bli mer bevisst på. 

For 1,5 år siden lå vi rundt 4500kr, uten å endte handlemønster. 

Dette utsagnet kommer ofte fra de som bruker lite på mat. Er det fordi dere prøver å innbille dere at dere spiser det dere vil, eller har dere virkelig så kjedelige matvaner? 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg alene bruker 4000 i mnd. Beløpet gjelder ALT man kjøper på matbutikken.

Anonymkode: 2d1ac...d3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som overskriften sier, hvor mye bruker dere på mat i måneden? Vi er en familie på 4 og bruker ca 11.000- 12.000 kr i måneden.  Kom gjerne med sparetips! 

Anonymkode: f935f...408

Vi er 3 stk og bruker det samme.

Anonymkode: ead00...c8d

Skrevet

Når folk skriver «mat», mener de da alt som kjøpes i dagligvarebutikken?  Vi er to voksne, handler en gang i uka, mat og husholdningsartikler, og vi bruker aldri under 6000 i måneden. Ofte mer. 

Anonymkode: 62856...816

Skrevet

Vi bruker vel omtrent kr 15 000.

Anonymkode: da0f1...62b

• Liker 3
Skrevet

Lurer virkelig på hva familier med voksne og barn spiser når de klarer seg på rundt 4000 pr.måned. Jeg og t0 tenåringsjenter bruker ca 10 000-11000 pr.måned, det er ikke inkludert noe alkohol eller takeaway, ikke shampo eller balsam, handles ikke på dagligvare butikker. Vi spiser sunt, variert, mye frukt og grønt, en er vegeterianer. Fast tacodag i uken, ellers variert.  Kunne sikkert vært flinkere til å planlegge, handler stort sett på Kiwi og Meny, er ikke så stor forskjell på prisene på disse butikkene, innimellom på Rema, men sjeldent. Vi bruker ikke First price f.eks, og alltid norsk kjøtt/kylling, lite fisk

Anonymkode: a12cf...68f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror ikke jeg heller. Vi bor i Sverige og får ikke til å holde matbudsjettet til 4000 kr engang. Tror folk TROR de bruker mye mindre enn de gjør.

Anonymkode: 4d1c9...51b

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...