lille my Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 noen som har en formening om hvorr mye brennevin det trengs til et bryllup med 120 stk? vi skall ha vin til middagen. konjakk til kaffen, og en eller anna likør. og ellers konjakk, baileys, en annen likør, og blonkt til festen etterpå.
Søta Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 Vi hadde 16 flasker brennevin av ymse slag til 45 personer. Var en god del igjen - men ikke sikker på hvor mye. Om dere skal ha drinker og bryllupet er om sommeren vil jeg bare tipse om at det går mye gin...
lille my Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2005 takker. hadde en diskusjon med en veninne, og hun mente på at 19 flasker skulle holde, og det tviler jeg nemmli på
Søta Skrevet 2. oktober 2005 #4 Skrevet 2. oktober 2005 Enig med deg der. Er det mange som drikker ville jeg nok hatt mer enn det ja - det er jo bedre med for mye enn for lite.... Ikke ha for mye forskjellig - heller mer av samme sort. Og ikke fro mye valgmuligheter i drinker dersom det er bartender på stedet..
lille my Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2005 vi kjem til å ha nåkken som "passa på" brennevinet , og heller oppi det til gjestene, så fe dei forsyne sej med det blandevattne dei vill frå et bord vedsidenav. da kan dei som ikkje drikk forsyne sej uhemma uten å måtte stå i kø forhåpentlivis. men lure litt på korleis ej skall ordne d me isen. kansje berre ha en heil hau oppi ei sann isopor kasse som vi he pynta utapå?
Gjest Markblomsten Skrevet 3. oktober 2005 #6 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg var innom vinmonopolet med det samme spørsmålet i helga. Jeg og mannen der ble enig om at dersom vi ikke skal ha vin og øl etter middagen, så vl deti til våre 100 gjester gå med ca 20 flasker div brennvin. Dersom vi skal ha vin og øl som suplement til dette, så antallet reduseres noe. Da kommer det bare an på hvor mye man vil sitte igjen med og hvor akkurat man skal ha. Vi kommer nok også til å ha en "bartender", som kan blande et lite utvalg drinker.
lille my Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2005 det blir ca to glass med vin til middagen, kansje tre til et fåtall. så blir det et glass med konjakk eller likør til kakene. kansje to, om noen er utolmodige. der blir barn til stede fremm til kakene er serverte, og etter det starter liksom festen, for da er selskapet over. det er etter det vi stusse på hvorr mye vi trenger. vi skall ikkje servere øl til middagen, for da er det så lett at folk kann miste kontrollen og bli fulle, og det er ikkje så kjekt for barna.?? jeg har ikkje hatt problemer med å vokse opp og sett andre drikke sjøl, men det er kansje noen av foreldrene som kjem som ikkje liker det, og da tek vi d på en middelvei.... men ainas: hvor mye har dere regnet på at folk drikker "før festen" da? fremm til dere slutter å servere vin og øl med andre ord.....?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #8 Skrevet 3. oktober 2005 TO glass med vin til en hel, lang bryllupsmiddag?! Jeg ville regnet fire! Det er ikke veldig flott å utbringe en skål når alle glassene er tomme...
Gjest Markblomsten Skrevet 3. oktober 2005 #9 Skrevet 3. oktober 2005 mulig jeg var litt upresis i mitt innlegg over. Brennevinstallene baseres på at de skal drikkes etter hovedretten er fortært. Vin til maten (og velkomst) har et annet regnestykke på. Den snille mannen på vinmonopolet sa at man regner 2-3 gjester pr flaske til hovedretten (kommer an på om det er 2 eller 3 serveringer). Til forrett regner man ca 6 pr flaske tror jeg det var, og til avec får man 14 eller 17 gjester pr helflaske. Der kommer det an på om man bruker 4 eller 5 cl. Men notatene mine fra dette møtet med polmannen ligger hjemme. Skal ta de med i morgen og oppdatere dagboka mi da Kan forresten anbefales og ta en tur på polet (Gjerne ikke midt i de verste og hektiske timene på lørdagen). De er veldig flinke til å hjelpe til. JEg trodde forresten at vi måtte opp i 120 kroners rødvin til middagen, mens han anbefalte 90-100 kr pr flaske ut fra menyen vår. (der sparte vi litt penger )
lille my Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2005 TO glass med vin til en hel, lang bryllupsmiddag?! Jeg ville regnet fire! Det er ikke veldig flott å utbringe en skål når alle glassene er tomme... ← hihi.... d blir nokk ingen loooooonge middag hos oss nei. og vi ønske heller ikkje nåkke spess med taler. vi he ikkje forrett en gong. berre en servering med biff stroganoff. og desserten blir jo kakebordet. en time å la maten synke på??? og da i mellomtiden ta noen bilder o.l.?
methea Skrevet 3. oktober 2005 #11 Skrevet 3. oktober 2005 Vi har nettopp fått brennevinet i hus, og til 60 gjester har vi: 4 flasker Absolut vodka 4 flasker Bombay Sapphire 2 flasker Martini Bianco 3 flasker Whiskey Famous Grouse 3 flasker Remy Cognac 3 flasker Baileys Og 6 brett med øl. Dette er inkl kaffe/avec. Og mest sannsynlig har vi for mye, men det kan være kjekt å ha utover høsten, eller fordele restene til gode bryllupshjelpere
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2005 #12 Skrevet 5. oktober 2005 takker og bukker for svaret da vill ihvetfall 19 flasker bli for lite til 120 stk
lille my Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter #13 Skrevet 10. oktober 2005 (endret) no he ej endeli komt mej til polet og fått spørt "fagfolk" ikkje nåkke neg mot svara ej he fått her altso ej fekk beskjed om at ej måtte he ca 20 flasker musserende, eller rosevin til velkomstdrink. da blir d et glass på hver nesten(noen er vell alkoholfrie her). so trengte ej 60 flasker rødvin til middagen, og da er det 2,5 glass på hver. og så trengte jeg 10 flasker konjakk, da regnet vi at ca 85 stk takket ja til konjakk til kaffen, og fekk seg et glass nr to utpå kvelden 20 flasker baileys til resten av gjengen (2 glass) og om alle tok seg 4 drammer ytpå kvelden trengte vi 30 flasker blonkt og med det så er det: 1 glass musserende 2,5 glass rødvin 2 glass konjakk eller 2med likør 4 drammer med 0,2cl blonkt. da kommer vellkomstdrinken til å bli servert ca kl 15.30 vinen kl 16.30 konjakken og baileysen kl 18.30 og det blonke kl 20.30 noen som synest det er litt knepent??? Endret 10. oktober 2005 av lille my
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #14 Skrevet 11. oktober 2005 Oj, syns det var myyykje eg!! Skal de ha øl også forresten?
Caramba Skrevet 11. oktober 2005 #15 Skrevet 11. oktober 2005 WOW!!! Sa han mannen på polet noe om hva den lista kommer på i kroner også? (Litt spent på sånt)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #16 Skrevet 11. oktober 2005 noen som synest det er litt knepent??? ← Han vet nok hva han snakker om. Noen drikker mer og andre drikke mindre, atter andre drikker ikke i det hele tatt. Vær for all del ikke så gniene at dere går tomme, det meste holder seg i lang tid.
lille my Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #17 Skrevet 12. oktober 2005 hihi..... kan sei d nerma sej 20.000 kr
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #18 Skrevet 12. oktober 2005 Dere skal jo ha 120 gjester, 20.000,- er da ikke mye for så mange menensker.
lille my Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter #19 Skrevet 13. oktober 2005 ikkje masse me 20.000 når du tenke på korr monge som e der, men d e definnitivt den dyraste festen ej nåken gong kjem til å holde :grine2: å so snakka pappa om å lage vinen sjøl, og da e d en del billigare. polmannen rekna: VELLKOMSTDRINK: 20 flasker, ca 100 kr pr flaske og6 glass pr fl. ca 2000 kr VIN TIL MIDDAG: ca 60 flasker, 100 pr fl. ca 5 glass pr flaske ca 6000 kr COGNAC TIL KAFFEN, OG EN UTPÅ KVELDEN: 10 flasker, a 300 pr stk,17 pr flaske 0,004cl ca 3000kr LIKØR TIL KAFFEN, OG EN UTPÅ KVELDEN: 5 flasker, a ca 250 kr, 17 stk på 0,004 pr flaske ca 1250 kr BLONKT TIL ETTAPÅ: 30 flasker, a ca 230 pr flaske, 17 pr flaske på 0,004cl ca 7000 kr til sammen 18250 kr. og laga vi da vinen sjøl, kosta d oss 8000 mindre - innkjøp av råvarer til prod (ca 1000 kr?) e no ikkje so gale d da.....??
Gjest gjest1 Skrevet 16. oktober 2005 #20 Skrevet 16. oktober 2005 Er jo ein del då, men det er vel det ein må rekne med til så mange.. Blir nok bra då!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå