Gå til innhold

Seksualiserte pupper, er det ubehagelig å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For mange, inkludert meg selv, er puppene veldig seksualiserte, fordi samboeren min er veldig tiltrukket av dem og tar mye på dem. Ikke noe galt med det, men nå er jeg gravid, og jeg klarer ikke å unngå å lure på om ikke det er litt ubehagelig å amme av den grunn, i hvert fall i starten? Eller er det så naturlig at det er babyens matfat at man ikke tenker på det i det hele tatt? Kjenner jeg gruer meg litt til det, jeg, selv om jeg egentlig ønsker å amme.

Anonymkode: c0df2...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det blir ikke ubehagelig å amme. Jeg har også veldig stor seksuell nytelse av puppene mine, men har aldri følt at det har vært ubehagelig eller ekkelt å amme av den grunn. Det er to veldig veldig forskjellige settinger. 

Anonymkode: b422e...108

• Liker 11
Skrevet

Synes amming var ubehagelig både fysisk og psykisk. Og ikke minst følte jeg det ble veldig ubehagelig da sykehuspersonalet plukket meg på puppene,knep og dro i dem. 

Anonymkode: 512ca...590

• Liker 3
Skrevet

Nei for meg ble det to helt forskjellige situasjoner. Akkurat som at man ikke får en seksuell nytelse av å reise til gynekolog feks. I begynnelsen var puppen ene og alene ett matfat for barnet og orket ikke tanken på at samboer skulle ta meg på puppen engang, men etterhvert som hormoner roet seg og hverdagen ble mer normal ble det også tydelig skille på situasjonene. 

Anonymkode: 71213...21c

• Liker 5
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes det var ubehagelig at mannen min kysset og klemte mye på puppene når vi hadde sex, fordi det fikk melka til å renne. Det er en setting man ikke ønsker påminnelse om at man har en baby. Men det var likevel uproblematisk med selve ammingen og akkurat den delen av sexen kunne vente til melkeproduksjonen hadde roet seg ned en del. Nå er barnet 1,5 og jeg ammer ennå, men det renner ikke melk ukontrollert mer. 

Anonymkode: 0e89e...55c

• Liker 3
Skrevet

Helt ærlig, ja det var sykt rart i starten. Føltes helt unaturlig. Men ble vant til det. Nå er det motsatt. Pupper er IKKE noe seksuelt. Jeg ammer enda da. 

Anonymkode: 1f5f0...60c

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at det er det seksualiserte som viker, med en gang barnet er ute. Jeg blir irritert av at mannen tar meg på puppene, selv om det er fire år siden fødsel. Jeg opplever det invaderende og ubehagelig, og jeg vil helst ha dem for meg selv. De har blitt sensitive på en annen måte enn før, men han er jo ikke spesielt sensitiv eller våken, så han klarer ikke å lese andre signaler enn «nei.». Litt synd, med litt forståelse kunne det kanskje gått seg til. 

Anonymkode: d8fdd...b15

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For mange, inkludert meg selv, er puppene veldig seksualiserte, fordi samboeren min er veldig tiltrukket av dem og tar mye på dem. Ikke noe galt med det, men nå er jeg gravid, og jeg klarer ikke å unngå å lure på om ikke det er litt ubehagelig å amme av den grunn, i hvert fall i starten? Eller er det så naturlig at det er babyens matfat at man ikke tenker på det i det hele tatt? Kjenner jeg gruer meg litt til det, jeg, selv om jeg egentlig ønsker å amme.

Etter en fødsel med smerter, blod, uønsket avføring, klipping, sying, morkake, at barnet blir lagt rett opp på brystet ditt med navlestreng,slim og blod, mm, så ser ikke mannen på deg som et sexobjekt uansett den første tiden. Og når han igjen gjør det, så har dere vent dere til det med ammingen. Så dette løser seg selv. 

Anonymkode: 25522...dcf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt naturlig. Men samboer kommer til å måtte respektere at du kanskje ikke orker seksualiseringen en periode. 

Anonymkode: 47d46...c73

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min erfaring er at det er det seksualiserte som viker, med en gang barnet er ute. Jeg blir irritert av at mannen tar meg på puppene, selv om det er fire år siden fødsel. Jeg opplever det invaderende og ubehagelig, og jeg vil helst ha dem for meg selv. De har blitt sensitive på en annen måte enn før, men han er jo ikke spesielt sensitiv eller våken, så han klarer ikke å lese andre signaler enn «nei.». Litt synd, med litt forståelse kunne det kanskje gått seg til. 

Anonymkode: d8fdd...b15

Signerer dette egentlig. Det seksualiserte viker. Jeg orker heller ikke at mannen skal ta på puppene, for de har vært så invaderte og mast på så lenge at jeg vil ha dem for meg selv. 

Skrevet

Pupper er til for å mate babyer.

Anonymkode: 28761...747

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pupper er til for å mate babyer.

Anonymkode: 28761...747

Faktisk ikke, da de stimulerer oxytocin-produksjonen under fødsel hvis partner tar på dem feks. Så de er også en seksuell del av kvinnen, utrolig nok.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Signerer dette egentlig. Det seksualiserte viker. Jeg orker heller ikke at mannen skal ta på puppene, for de har vært så invaderte og mast på så lenge at jeg vil ha dem for meg selv. 

Samme her! Har veldig sensitive brystvorter, og puppene er derfor en stor del av vårt sexliv til vanlig. Med en gang jeg blir gravid blir de FOR sensitive og ømme, mannen får ikke røre (det er ubehagelig og jeg blir irritabel merker jeg). Etter fødsel er puppene matfat, og ingenting annet. Det er null seksuell kobling til dem så lenge jeg ammer. Sånn har det vært med de tre eldste, og sånn er det foreløpig denne gangen og. 

Anonymkode: b03d9...20e

• Liker 1
Skrevet

Nei, helt naturlig å amme. Men det var det eneste. Ingen fikk røre eller se brystknoppene mine. 

Nå er dessverre den seksualiserte følelsen rundt dem ferdig fordi de kun brukes til amming. 

Anonymkode: 5e2d3...a9d

Skrevet

Nei for meg ble det helt naturlig å amme, absolutt ingenting seksuelt ved den settingen. Overhodet. 

Men, jeg hadde ingen seksuell nytelse av puppene mens jeg ammet. Mannen fikk ikke røre dem, og jeg var aldri uten BH - også på natta og under sex. Puppene var no’go. Synes det var grusomt ekkelt når mannen var borti dem. Dette gikk dog over når ammingen var over. Nå er det et år siden jeg sluttet og puppene har sin vandte seksuelle funksjon igjen. Og det har vært sånn lenge også :) 

Anonymkode: cf1b0...27c

• Liker 3
Skrevet

Bare få ut babyen så forandrer du mening. 

Anonymkode: 60852...b35

Skrevet

Jeg var redd for det samme, men det føltes helt naturlig fra starten. Det med sex og pupper ble dog ikke det samme igjen for meg etterpå. Jeg takler ikke lenger at mannen tar brystvortene i munnen.

Anonymkode: 1d571...600

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Synes amming var ubehagelig både fysisk og psykisk. Og ikke minst følte jeg det ble veldig ubehagelig da sykehuspersonalet plukket meg på puppene,knep og dro i dem. 

Anonymkode: 512ca...590

Dette høres helt forferdelig ut, skjer det alltid at sykehuspersonale holder på slik etter en fødsel? Er gravid med første selv, og for meg hadde det vært svært ubehagelig om noen drev og tok meg på puppene. Det er langt utenfor min komfortsone, ettersom de for meg er utrolig seksualiserte. Har stor glede av puppene mine, og kan få orgasme kun av å få stimulert brystvortene. Noe av det deiligste jeg vet under sex er når mannen suger og småbiter i de. Bekymrer meg derfor mye for det samme som TS, og blir enda mer bekymret når jeg ser så mange av dere som ikke takler at mannen leker med brystene etter amming....

Anonymkode: b0eef...d87

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette høres helt forferdelig ut, skjer det alltid at sykehuspersonale holder på slik etter en fødsel? 

Anonymkode: b0eef...d87

Nei, og det skal heller ikke skje. Ammeveiledning skal være mest mulig hands-off, og de skal alltid spørre før de tar på deg. Om de ikke gjør det, er det lov å si ifra.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg var redd for det samme, men det føltes helt naturlig fra starten. Det med sex og pupper ble dog ikke det samme igjen for meg etterpå. Jeg takler ikke lenger at mannen tar brystvortene i munnen.

Anonymkode: 1d571...600

Samme her. Liker fortsatt at han tar på dem etter amming, men ikke med munnen. 

Anonymkode: 128a0...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...