Gå til innhold

Har du sett par som ikke passer sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett det er par som er sammen, men som jeg har følt ikke passer sammen. 

Hva mener du?

Anonymkode: 95c0f...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du har helt rett i at folk noen ganger føler at par ikke passer sammen.

Anonymkode: 58603...e01

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Opplevd det jeg også.

Skrevet

Ja, er mange av de. Både av de som bare er for like, de som er ekstremt forskjellige, blant de som har handlingsmønster og tanker som gjør de giftige for hverandre, og så videre. Slår ikke akkurat feil at forholdet pleier å være over etter noen år. 

Anonymkode: 3f36d...9a4

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Nå betyr det jo lite hva andre synes og så lenge de synes at de passer sammen så er det det viktigste. 

Hvordan kan man "føle" at noen ikke passer sammen hvis man ikke kjenner dem? 

Greit nok hvis det er ei god venninne, men da går det på mer enn å bare se at de ikke passer sammen. 

Skrevet

Ja det har jeg. Blant annet min bror og hans tidligere kone. To vidt forskjellige på det sosiale plan, kommunikasjon, væremåte. Ja, veldig mye.

Anonymkode: c4b79...f3e

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg faktisk aldri jeg har tenkt over. Føler vel kanskje at det ikke er opp til meg å bestemme om andre passer sammen eller ikke, det avgjør de på en måte selv. 

• Liker 6
Gjest På druen
Skrevet

Ja fordi de fleste tar til takke. Sier seg selv at det ikke går bra. 

Skrevet

Tja, det har jeg vel, men om de selv mener de passer sammen, så får det holde :) 
Derimot så vet jeg om et par hvor jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor kona ikke går fra mannen! Han er notorisk utro, flørter med alle venninnene hennes på fest, lyver og bedrar, og hun er fullt klar over dette. Kona er deprimert, drikker for mye, og klager sin nød til oss andre i vennekretsen. Alle vi andre råder henne til å gå fra han og få det bedre med seg selv, men det klarer/vil hun ikke. Ubegripelig at noen velger å være så ulykkelig.

Anonymkode: 9bac9...e9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kona er deprimert, drikker for mye, og klager sin nød til oss andre i vennekretsen. Alle vi andre råder henne til å gå fra han og få det bedre med seg selv, men det klarer/vil hun ikke. Ubegripelig at noen velger å være så ulykkelig.

For meg er det ubegripelig at dere gidder å være venn med en slik person.

Det er jo den samme mekanismen; Hun er gift med en dårlig mann som flørter og er utro. Dere er venn med en som drikker og klager.

Man kan ikke forvente at andre tar et oppgjør i sitt liv, når man ikke tar et oppgjør i sitt eget liv.

Litt på sidelinjen, men også den samme mekanismen;

Her inne er det en eller flere kvinner som er sammen med en ubrukelig mann, men som ikke vil gå fra han, men heller vil oppføre seg selvdestruktivt og klage på KG, aller helst i andre sine tråder.

Og så stimler mennesker sammen for å trøste denne dama eller disse damene, og plutselig så er trådstarter glemt, til fordel for en sutreguri som kupper tråden.

Det er den samme mekanismen.

Klarer man ikke gjenkjenne en narsissist på KG, på jobb, eller i vennegjengen, så er sjansen høy for at man ikke gjør det når man skal finne seg en partner heller.

Lær å gjenkjenne tegnene;

Mennesker som velger å være ulykkelig, velger å drive med selvdestruktiv adferd, er bare å komme seg vekk fra. 

• Liker 1
Skrevet

Tja...noen det ja..ca. halvparten av norske par vil jeg tro...🙈

Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (8 minutter siden):

For meg er det ubegripelig at dere gidder å være venn med en slik person.

Det er jo den samme mekanismen; Hun er gift med en dårlig mann som flørter og er utro. Dere er venn med en som drikker og klager.

Man kan ikke forvente at andre tar et oppgjør i sitt liv, når man ikke tar et oppgjør i sitt eget liv.

Litt på sidelinjen, men også den samme mekanismen;

Her inne er det en eller flere kvinner som er sammen med en ubrukelig mann, men som ikke vil gå fra han, men heller vil oppføre seg selvdestruktivt og klage på KG, aller helst i andre sine tråder.

Og så stimler mennesker sammen for å trøste denne dama eller disse damene, og plutselig så er trådstarter glemt, til fordel for en sutreguri som kupper tråden.

Det er den samme mekanismen.

Klarer man ikke gjenkjenne en narsissist på KG, på jobb, eller i vennegjengen, så er sjansen høy for at man ikke gjør det når man skal finne seg en partner heller.

Lær å gjenkjenne tegnene;

Mennesker som velger å være ulykkelig, velger å drive med selvdestruktiv adferd, er bare å komme seg vekk fra. 

Nå er denne kvinnen en slektning av en av oss, så vår filosofi er nok heller at vi ønsker å ta vare på henne, framfor å skyve henne ytterligere ut i mørket ved å sørge for at hun blir venneløs også. Noen av oss har nemlig litt empati og omsorg for de som trenger det.
Men vi har gitt henne beskjed om at så lenge hun velger å fortsette ekteskapet, orker vi ikke høre mer klaging om det. 

• Liker 5
Gjest Lunaris
Skrevet

Ser det hele tida. Kan ofte forutse at det ikke vil vare ved første introduksjon av og til.

Skrevet

Ja, det har jeg sett.

Anonymkode: b5f3d...7a5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå er denne kvinnen en slektning av en av oss, så vår filosofi er nok heller at vi ønsker å ta vare på henne, framfor å skyve henne ytterligere ut i mørket ved å sørge for at hun blir venneløs også. Noen av oss har nemlig litt empati og omsorg for de som trenger det.
Men vi har gitt henne beskjed om at så lenge hun velger å fortsette ekteskapet, orker vi ikke høre mer klaging om det. 

Ja, det er akkurat denne her manipulative retorikken jeg sikter til. Jeg er så utrolig flink, jeg er så utrolig snill. Går man sammen med narsissister, så ender man gjerne opp med å fremstå som narsissistisk selv.

Og selv om man muligens ikke innser dette selv, men tvert i mot tror at man fremstår som god og snill når man ‘har det så vanskelig’ eller ‘har empati og omsorg’, så er det mange av oss som gjennomskuer det likevel, og holder god avstand.

Så igjen, da havner man i den samme loopen, da. Men velbekomme, det velger dere jo helt selv.

Og PS!

Det å ivareta mennesker og ha omsorg for mennesker innbefatter tidvis det å stille vedkommende til veggs også, og kreve at vedkommende begynner å ivareta seg selv og ha omsorg for seg selv. Snillisme er ikke verken sunt eller godt for noen.

Endret av ~ m a u d e ~
  • Liker 1
Skrevet

Ja, meg selv og min x. 😂 Jeg skjønner veldig godt hva folk mener, når de sier vi ikke passa sammen overhodet.

Anonymkode: 06d24...947

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noen vennepar jeg bare "venter på" skal slå opp ja. Ønsker dem ikke noe vondt selvsagt, lurer bare på hva de ser som ingen av oss andre ser. Og håper liksom ikke de kaster bort altfor mange år før de finner det ut. Jeg kan selvsagt ta feil, men det ser bare ikke ut som de har det spesielt hyggelig sammen. Ofte med ulike verdier og forskjellige interesser.

Andre er jo som skapt for hverandre, sånne som får meg til å tenke at "hvis det ikke er håp for dem kan vi bare slå opp vi også".

Skrevet
På druen skrev (2 timer siden):

Ja fordi de fleste tar til takke. Sier seg selv at det ikke går bra. 

Er det egentlig noe sant i dette? Tar de fleste til takke? Hvor har du det fra? Og hvorfor tar man til takke ?

Jeg selv har vært i sånne korte forhold, men nå er jegi et forhold med en høykvalitetsmann som jeg absolutt ikke har tatt til takke med. Og forskjellen er enorm.

Nysgjerrig på hvorfor noen tar til takke med noen over lang tid?

Anonymkode: b1320...aa5

Skrevet

Venninna og eksen hennes. Han ville ha barn, hun ville sterilisere seg så snart hun ble 25. Han elsker katter og ville i alle fall ha 3-4 og minst en maine coon(verdens største tamkatt), hun er redd dyr og kjemperedd katter. Han elsket å reise og ville jorda rundt, hun ville være hjemme med en bok og en topp te. Vi pleide å spøke med at jeg passa bedre til typen hennes enn det hun gjorde :P 
De slo opp etter et par år ja.

Anonymkode: e8ce7...c1c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Venninna og eksen hennes. Han ville ha barn, hun ville sterilisere seg så snart hun ble 25. Han elsker katter og ville i alle fall ha 3-4 og minst en maine coon(verdens største tamkatt), hun er redd dyr og kjemperedd katter. Han elsket å reise og ville jorda rundt, hun ville være hjemme med en bok og en topp te. Vi pleide å spøke med at jeg passa bedre til typen hennes enn det hun gjorde :P 
De slo opp etter et par år ja.

Anonymkode: e8ce7...c1c

Og du overtok han eller? 😂😂

Anonymkode: 6497c...e4b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...