AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Menn er ikke kjent med at alle orden i hjemmet, og det kan være det ikke har sett ut i det hele tatt. Klart det er mange prioritereringer å ta og dermed blir det å holde orden i hjemmet nedprioritert. Så kom det ei kvinne inn i livet og i hjemmet, og da gjorde hun rent prosess og skrape ut alt unødvendige ting og hun vasket og gjorde det rent, slik at det endelig kunne defineres som et hjem å komme til. Finnes du der ute med en sånn historie? regner med du var glad i fyren og glad du hadde møtt han, og du så hans fantastiske sider som du bare elsket ved. Anonymkode: 5685c...4a8
Nymerïa Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 Det er mange slike historier, flere av dem havner på KG med at dama bryter helt sammen etter at hun og mannen får barn fordi han hjelper ikke til!!! Og det kunne ingen ha forstått på forhånd selvfølgelig. Hun har av en eller annen merkelig grunn sett for seg at denne totalt udugelige mannen skal bli et funksjonelt og oppegående menneske når det passer henne. Og så har du dem av oss som lever i virkeligheten og velger menn som oppfører seg som voksne mennesker i utgangspunktet og det innebærer selvfølgelig å ha OK orden og renhold i sitt eget hjem. 12
~ m a u d e ~ Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 NymeriaRhoynar skrev (40 minutter siden): Og det kunne ingen ha forstått på forhånd selvfølgelig. Hun har av en eller annen merkelig grunn sett for seg at denne totalt udugelige mannen skal bli et funksjonelt og oppegående menneske når det passer henne. NymeriaRhoynar skrev (42 minutter siden): Og så har du dem av oss som lever i virkeligheten og velger menn som oppfører seg som voksne mennesker i utgangspunktet og det innebærer selvfølgelig å ha OK orden og renhold i sitt eget hjem. Jepp 👍🏻 La meg legge til at i min verden er dette spesifikke maskuline kvaliteter. Man kommer ingen vei i denne verden som gris og rotekopp. Kun om man har orden i de sysakene man omgir seg med til daglig, kan man forvente å avansere til et høyere plan på sikt. Så jeg kjenner ikke en gang igjen dette med menn som roter og griser. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg har onkel som levde som en skikkelig ungkar, alltid litt rotete, ikke så pent pyntet. Alltid litt skittent. Husker han betalte min eldre søster penger for å vaske innimellom. Han fikk en dame som kom inn, ordnet hus og hjem. Nå er det alltid rent og pent der. Han vasker og ordner selv og. Det hjalp veldig. Han er var ikke lat, men han visste ikke hva han skulle gjøre. Ble veldig fint når hun fant mer moderne farger og tapeter i huset. De var 50+, så ingen barn i bildet. Det hjalp nok litt 😅 Anonymkode: f6b8e...54b 3
Gjest brødskalle Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Menn er ikke kjent med at alle orden i hjemmet, Anonymkode: 5685c...4a8 Unnskyldnigner og ansvarsfraskrivelse Menn som forventer at andre skal rydde opp etter dem og leter etter en mamma blir sjelden bedre. Som regel ender man opp med en mann man må rydde for resten av livet.
Gjest På druen Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Dette er da helt vanlig. Veldig mange menn tenker automatisk at husarbeid er kvinnens oppgave. Det er ikke det at de ikke kan det, jeg kjenner et par menn som er mye flinkere enn meg med husarbeid, men de gidder ikke hvis en dame kan gjøre det for dem. Mange menn blir dritsure etter at de har gjort husarbeid også.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Ja, du tenker på «Folk og røvere i Kardemomme by» kanskje? Det gikk jo ikke helt som planlagt da. Anonymkode: eb5c8...a81 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Tells det andre veien? 😅 Anonymkode: 8e803...237
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tells det andre veien? 😅 Anonymkode: 8e803...237 Ja, så lenge historien er god. Anonymkode: 5685c...4a8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tells det andre veien? 😅 Anonymkode: 8e803...237 Jepp, ble mye mer rotete her etter at jeg flyttet inn hos han😬 Anonymkode: 3cd12...24f
A-hunter Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Mitt hjem ble betydelig mer rent og ryddig da jeg ble alene her. Det var også store deler av årsaken til at det gikk som det gikk. Med felles barn ser jeg jo annenhver søndag at ikke alt er til å endre. Så virkeligheten og kvinners hypoteser er ikke alltid like korresponderende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå