AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #1 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg er i uke 34 og fikk forrige uke jordmor til å sende en henvisning til sykehuset om samtale rundt planlegging av fødsel/valg av forløsningsmetode (vaginal VS planlagt ks). Har flere komplikasjoner som gjør at dette er en risikofødsel, og har store bekymringer knyttet til dette. På fredag ettermiddag da jeg logget inn på Helsenorge ser jeg at to ulike overleger har åpnet og lest henvisningen, men den står oppført som «Avvist». Jeg har en time på sykehuset i i midten av oktober, men det gjelder vekstkontroll. Synes derfor det er merkelig at denne henvisningen er avvist, da den gjelder noe annet. Noen som har opplevd lignende og hva gjorde dere? Jeg skal selvsagt kontakte jm og sykehuset i morgen, men lurer i dag veldig på hva som har skjedd… Anonymkode: 48836...b10
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #2 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i uke 34 og fikk forrige uke jordmor til å sende en henvisning til sykehuset om samtale rundt planlegging av fødsel/valg av forløsningsmetode (vaginal VS planlagt ks). Har flere komplikasjoner som gjør at dette er en risikofødsel, og har store bekymringer knyttet til dette. På fredag ettermiddag da jeg logget inn på Helsenorge ser jeg at to ulike overleger har åpnet og lest henvisningen, men den står oppført som «Avvist». Jeg har en time på sykehuset i i midten av oktober, men det gjelder vekstkontroll. Synes derfor det er merkelig at denne henvisningen er avvist, da den gjelder noe annet. Noen som har opplevd lignende og hva gjorde dere? Jeg skal selvsagt kontakte jm og sykehuset i morgen, men lurer i dag veldig på hva som har skjedd… Anonymkode: 48836...b10 Feks at de mener det ikke er grunnlag for annet enn vaginal fødsel. Anonymkode: e4dc2...b92 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i uke 34 og fikk forrige uke jordmor til å sende en henvisning til sykehuset om samtale rundt planlegging av fødsel/valg av forløsningsmetode (vaginal VS planlagt ks). Har flere komplikasjoner som gjør at dette er en risikofødsel, og har store bekymringer knyttet til dette. På fredag ettermiddag da jeg logget inn på Helsenorge ser jeg at to ulike overleger har åpnet og lest henvisningen, men den står oppført som «Avvist». Jeg har en time på sykehuset i i midten av oktober, men det gjelder vekstkontroll. Synes derfor det er merkelig at denne henvisningen er avvist, da den gjelder noe annet. Noen som har opplevd lignende og hva gjorde dere? Jeg skal selvsagt kontakte jm og sykehuset i morgen, men lurer i dag veldig på hva som har skjedd… Anonymkode: 48836...b10 Hvilke komplikasjoner har du da og hvorfor er dette en risikofødsel? Og hvem har konstatert at det er en risikofødsel? Anonymkode: edff0...e16
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Feks at de mener det ikke er grunnlag for annet enn vaginal fødsel. Anonymkode: e4dc2...b92 Det betyr jo ikke at ikke man kan spandere på seg en konsultasjon for å betryggende henne om at vaginal fødsel (m beredskasp) er det beste for henne og babyen. Fødselen blir tryggere om mor føler seg trygg. Anonymkode: 2fe45...faa 12
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvilke komplikasjoner har du da og hvorfor er dette en risikofødsel? Og hvem har konstatert at det er en risikofødsel? Anonymkode: edff0...e16 Det er flere faktorer knyttet til min kropp, og de fremgår av sykehusets egne undersøkelser av meg. Har fått ekstra oppfølging på sykehuset pga dette og under henvisningen knyttet til disse komplikasjonene står det «Behandling pågår». Kan det være de har tenkt at den ny henvisningen da er overflødig? ts Anonymkode: 48836...b10 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Feks at de mener det ikke er grunnlag for annet enn vaginal fødsel. Anonymkode: e4dc2...b92 Det tviler jeg på, for det har vært snakk om før. Har dog ikke søkt om ks. Gynekologen min sa til meg at alle som skal føde ved dette sykehuset får time til en samtale for planlegging av fødsel. ts Anonymkode: 48836...b10 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Det kan også være henvisningen er for dårlig skrevet, det er hyppigste grunn til avvisning. Anonymkode: be1f1...056 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det kan også være henvisningen er for dårlig skrevet, det er hyppigste grunn til avvisning. Anonymkode: be1f1...056 Eller noe teknisk galt? Fikk nemlig aldri lest den. Da jeg gikk inn på Helsenorge og prøvde å åpne og lese henvisningen etter at jordmor hadde sendt den, så kom det teknisk feilmelding om at den ikke kunne åpnes. Prøvde igjen senere flere ganger og fra både pc og mobil, men har fått samme melding. Kan fortsatt ikke åpne den. ts Anonymkode: 48836...b10
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #9 Skrevet 4. oktober 2021 Kanskje de tenker å ta samtalen når du har vekstkontroll? Anonymkode: eca9e...5ad
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #10 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje de tenker å ta samtalen når du har vekstkontroll? Anonymkode: eca9e...5ad TS her. Du har helt rett. Fikk i dag melding fra overlegen som avslo henvisningen, om at det var planlagt å ha denne samtalen på timen med vekstkontroll ts Anonymkode: 48836...b10
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #11 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Du har helt rett. Fikk i dag melding fra overlegen som avslo henvisningen, om at det var planlagt å ha denne samtalen på timen med vekstkontroll ts Anonymkode: 48836...b10 Så fint å lese. Tenker det er merkelig å avvise et behov for en samtale. Selv om de skulle mene det Rikke er grunnlag for keisersnitt (det aner ikke jeg noe om),så kan det uansett være behov for en samtale for den fødende av andre grunner også. Var aldri snakk om keisersnitt for meg ved første fødsel, men fikk en samtale med sykehuset av andre grunner likevel. For å prøve å betrygge meg om en ting jeg var alvorlig nervøs for. Så bra at det blir samtale på den vekstkontrollen 😊 Anonymkode: 02db3...64f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå