Gå til innhold

Hva er det med høye menn som er tiltrekkende for kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg foretrekker ikke høye menn. Menn som er mer enn 10 cm høyere enn meg er for høyt for meg. Jeg er 169. Jeg føler meg så ynkelig, liten og lav. Liker det ikke. Da må jeg bøye hode godt bakover for å ha en samtale. 

Det samme gjelder andre høye folk også. 

Anonymkode: b68df...c0d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er 171 cm høy og opplever ofte at menn bare er noen cm høyere enn meg selv. Høyde er ikke noe jeg legger så mye verdi i. Jeg kunne gjerne hatt sex med og vært sammen med en mann som er like høy som meg eller lavere, men samtidig er det utrolig sexy med en høy og sterk mann. Det betyr derimot ikke at det er et must at mannen må være høy og svær for å være attraktiv, åpenbart. 

ClausSaus skrev (På 3.10.2021 den 9.50):

Det ligger nedarvet.

Helt frem til våre dager har fysisk evne til beskyttelse vært en av tingene det var praktisk fordelaktig for en kvinne å søke i en mann.

En mann som er stor og (tilsynelatende) sterk vekker rett og slett en veldig dyptliggende underbevisst tiltrekning hos kvinner. Lang og tynn har derimot ikke helt samme effekten.

Så er det selvsagt individuelt hvordan hun "filtrerer" tiltrekningen ut i en opplevd følelse. Noen kan sågar oppleve det som frykt, ut fra f.eks tidligere opplevelser som overgrep.

Det er altså ikke slik at alle kvinner i praksis ønsker seg en høy mann. Men det hele stammer i utgangspunktet fra et nedarvet historisk behov for beskyttelse.

👆👌

Endret av Trøst
Skrevet

Jeg er 172, kvinne. Jeg har datet folk på samme høyde, og det var helt ok det. 

Mannen min er 183. Jeg liker at han er litt høyere og større enn meg, han er den første jeg føler meg skikkelig trygg med. Høres rart ut, men slik er det bare. Hadde jeg vært 162 hadde jeg fått samme effekt om han var 173, for meg er det bare at han er litt høyere enn meg.

Men har aldri valgt menn basert på høyde eller hatt det som krav. Er helt tilfeldig at han jeg giftet meg med var høyere, det viktigste er absolutt personlighet for meg.

Må også si at det er svært usexy med en mann som ikke takler at dama går i hæler, fordi hun blir høyere enn han. Ei høyden din, uansett hva den er.

Anonymkode: afeb4...ddc

• Liker 1
Skrevet

Jeg tiltrekkes ikke av spesielt høye menn, men han må være minst 10 cm høyere enn meg og helst litt robust. Jeg føler meg ikke feminin sammen med små, spinkle menn og synes dessverre disse mennene er uattraktive. 

Anonymkode: f71bb...2cc

• Liker 2
Skrevet

Fokuset på høye menn, er langt på vei en motetrend. Fenomenet er selvforsterkende fordi det ikke bare - eller først og fremst - er høyden i seg selv som er attraktiv, men snarere forventningen om at andre kvinner synes det, slik at det gir sosial status å ha en høy kjæreste/mann.

Anonymkode: 39862...07a

• Liker 2
Skrevet

Høye og muskløse menn kan virke mer mandige. Det er ikke så attraktivt å kunne byttelåne bukser med mannen sin fordi han er liten og spinkel (evt om dama er stor nok til å bruke de samme strl som mannen om han er høy og muskløs). Jeg forstår selvfølgelig at menn (og kvinner) ikke kan gjøre noe for å endre høyden sin, men hadde jeg vært lav mann så hadde seg satset på å bygge godt med muskler. 

Anonymkode: 80164...965

Skrevet
Kipling skrev (På 3.10.2021 den 9.15):

Mulig dette blir veldig vanskelig å svare på, litt som at jeg ikke kan forklare hvorfor jordbær er bedre enn bringebær (men de er jo det!), men i den grad dere klarer å sette ord på det, hva er det med høyde dere tiltrekkes av og hvordan føles det?

Som en mann er det veldig lett for meg å skjønne hvorfor/hvordan kvinner liker kjekke ansikter og atletiske kropper, for det blir omtrendt det samme som at vi liker pene ansikter og veldreide kropper, men vi har liksom ikke noe som tilsvarer deres tiltrekning til høyde. Så jeg er bare nysgjerrig på hvordan dere opplever det.

Og er det bare høyden i seg selv, eller er det generell størrelse slik at en mann som er litt lavere vil ha den samme effekten dersom han har mer muskler?

Er det bare "pent" med høyde, eller er det noen andre dimensjoner i det, som at dere føler dere mer beskyttet, eller han er mer dominant  eller noe slikt, og at det er en turn on? Er det noen forskjell her på om dere ser på ham i lys av sex eller et langvarig forhold?

Nå handler dette om hva kvinner føler om det, så den faktiske høyden er ikke viktig. Om du er 1.52 og opplever en mann på 175 som høy og tiltrekkes av det, så er det like innenfor som en kvinne på 1.90 som trenger en mann på 2.05. Det interessante er hvordan hun opplever det å være tiltrukket av høyde. Hva det får henne til å føle.

Så hva føler dere når dere ser på/er i nærheten av en høy mann? 

Jeg er sammen med en lav mann, altså han er litt lavere enn meg, og vi har vært sammen i årevis. 

Men jeg foretrekker høye menn om jeg skulle valgt høy/lav. Grunnen er at det handler for meg om ekstra trygghet, at jeg føler meg liten, uskyldig og noen som kan bli tatt vare på. Vanskelig forklare følelsen. 

For meg vil ikke det være samme effekt om en lav mann har muskler. Blir ikke det samme. Og så liker jeg ikke veldig tynne og spinkle menn , uansett høyde. Føler meg fet da. 

Anonymkode: 43173...6f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høye og muskløse menn kan virke mer mandige. Det er ikke så attraktivt å kunne byttelåne bukser med mannen sin fordi han er liten og spinkel (evt om dama er stor nok til å bruke de samme strl som mannen om han er høy og muskløs). Jeg forstår selvfølgelig at menn (og kvinner) ikke kan gjøre noe for å endre høyden sin, men hadde jeg vært lav mann så hadde seg satset på å bygge godt med muskler. 

Anonymkode: 80164...965

Er du mann eller dame?

Folk har jo ulike meninger, men lave menn som skal kompensere med mye muskler er lite pent. Samt at jeg automatisk tenker at dette er en mann som egentlig har komplekser. Og det er ikke så hot.

• Liker 2
Skrevet

Liten og uskyldig? Litt snodig for voksne kvinner. Jeg vil foretrekke en som er like høy eller høyere, kan godt være tynn, men jeg er nesten 180, kraftig bygget med brede skuldre og store føtter, og har nok opplevd en del små menn som blir «rare» i møte med meg. Overser meg, eller på byen blir litt aggressive. :(

Anonymkode: 4d33a...96f

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Ludovica- said:

Folk har jo ulike meninger, men lave menn som skal kompensere med mye muskler er lite pent. Samt at jeg automatisk tenker at dette er en mann som egentlig har komplekser. Og det er ikke så hot.

Veldig enig. Heller lav og slank/normalt trent enn overdrevne «bolemuskler». Høyden kan ingen gjøre noe med, men det hjelper virkelig ikke å forsøke å kompensere med å bygge i bredden.

Anonymkode: 2ad12...c0a

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke det alltid stemmer, jeg er høy men har aldri hatt spesielt draget på damer

Skrevet

Det er bedre å være høy enn å være lav for menn, akkurat som menn velger slanke damer framfor overvektige. Beklager dere lave menn, men sånn er livet bare. Lave menn tjener som regel også mindre enn deres høye brødre, uavhengig av utdannelse osv, jeg har automatisk mere respekt for høye menn enn lave, gjelder alt fra kolleger til venner til potensielle kjærester..... Kjenner en incel som er høy, men han er psykisk syk, på nav og har en spastisk måte å gå på, ellers er alle incels jeg kjenner lave menn. Tror ikke jeg kjenner en eneste mann under 170 som har klart å få seg norsk dame, de får som regel dame fra afrika etc.

Anonymkode: 045d1...269

Skrevet
2 hours ago, lurven said:

Tror ikke det alltid stemmer, jeg er høy men har aldri hatt spesielt draget på damer

hadde neppe gått bedre om du var lav. det kan jeg love deg.

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange unge jenter i dag er vokst opp med Disney? 

ser trenden der å svært mange løper rundt å tror de er prinsesser i tillegg. Er ikke bare i NK folk er hjernevasket om folk tror det. 

hadde det fra naturens side hvert snakk om store hanner osv hadde arten vår hvert evolusjonsmessig annerledes men hannene og hunnene er ca like store og har hvert i mange ti tusen år uten nevnverdig endring. 

Anonymkode: f8b07...8f1

Skrevet

Jeg liker menn rundt min egen høyde.
Men det er også de færreste menn som liker kvinner som er mye høyere enn de også. Det er nok bare slik vi gjør det i verden nå generelt, menn vil ha kvinner som er lavere enn seg, og kvinner vil ha menn som er høyere. 

Men unntak er det overalt.

Anonymkode: 142a6...a69

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er bedre å være høy enn å være lav for menn, akkurat som menn velger slanke damer framfor overvektige. Beklager dere lave menn, men sånn er livet bare. Lave menn tjener som regel også mindre enn deres høye brødre, uavhengig av utdannelse osv, jeg har automatisk mere respekt for høye menn enn lave, gjelder alt fra kolleger til venner til potensielle kjærester..... Kjenner en incel som er høy, men han er psykisk syk, på nav og har en spastisk måte å gå på, ellers er alle incels jeg kjenner lave menn. Tror ikke jeg kjenner en eneste mann under 170 som har klart å få seg norsk dame, de får som regel dame fra afrika etc.

Det er fordi at en høy mann vil bli sjekket opp. En lavere mann må gjøre større innsats. Ser flere damer her på forumet som ikke skjønner hvorfor mannen deres aldri hadde møtt noen før de da han har bra kvaliteter å eneste faktoren utenfra er at han kanskje er lavere en snittet. damer avgjør relasjon imens menn avgjør forhold, om de damene har sett på kvalitetene til mannen så har de jobbet for å få han som kanskje søstrene ikke vurderte engang imens søstrene løper rundt å blir skuffet gang på gang. 

Det at høye menn tjener mer vet jeg ikke helt hvor kommer fra. Kanskje i byene men de jeg kjenner som er millionærer er oftest normalt høye eller lave, da de jobbet når brødrene sjekket damer. 

at du ikke har respekt for lavere folk vitner mer om at du har et menneskesyn som er dårlig. Er du gammel eller nettop kommet ut av skolebenken? Bor du i by?

for jeg kjenner flust med menn fra 170-180 som er gift med kids og lever familieliv og jeg kjenner folk på 185-195 som aldri finner noen å drar på date etter date men mangler de kvalitetene osv. 

Anonymkode: f8b07...8f1

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke høye menn. Er selv lav og det blir for stor forskjell. Liker heller ikke menn med stor muskler. Liker slanke menn på maks 180, helst under.

Anonymkode: 937c3...407

• Liker 2
Skrevet

Det er mer sexy. Han føles mer maskulin ut og jeg føler meg da mer feminin, det er også noe i det at han kan "beskytte" meg. 

Og det å være lav med mer muskler kompenserer ikke nei, om det blir for mye virker han nesten enda lavere. Ligge lang i bredden som i høyden eller noe i den duren.

Anonymkode: dcf26...779

• Liker 1
Skrevet

Tilbake til steppene: Når menn løp rundt med klubber og skinnfell rundt livet så var høyden en viktig del av overlevelsen og utråler styrke og makt. En helt klar fordel i kampen mot andre og når det gjaldt å sikre kvinner og avkommet. I dag har penger erstattet dette i praksis, men man kan aldri løpe helt fra biologien.

Anonymkode: 5d586...c46

• Liker 1
Skrevet

Hadde en sommerflørt som ikke var noe særlig generelt men han var 190 høy med en fin. Slank og veltrent kropp. Jeg koste meg så lenge det varte. Elsket når vi holdte hverandre rundt og kysset for da måtte jeg stå på tærne og han måtte bøye hodet ned. Er 165. Det er en deilig følelse å bli klemt av store høye menn. En følelse av trygghet kanskje.

nå har jeg en kjæreste på 170 høy, nesten like høy som meg. Jeg kan ikke ha på høye hæler med han dessverre. Men han er utrolig snill og elsker meg mye mer enn eksen. Digger når han holder meg rundt for det er følelse av ekte kjærlighet.

Anonymkode: 1c5c9...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...