Gå til innhold

Hva er det med høye menn som er tiltrekkende for kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mulig dette blir veldig vanskelig å svare på, litt som at jeg ikke kan forklare hvorfor jordbær er bedre enn bringebær (men de er jo det!), men i den grad dere klarer å sette ord på det, hva er det med høyde dere tiltrekkes av og hvordan føles det?

Som en mann er det veldig lett for meg å skjønne hvorfor/hvordan kvinner liker kjekke ansikter og atletiske kropper, for det blir omtrendt det samme som at vi liker pene ansikter og veldreide kropper, men vi har liksom ikke noe som tilsvarer deres tiltrekning til høyde. Så jeg er bare nysgjerrig på hvordan dere opplever det.

Og er det bare høyden i seg selv, eller er det generell størrelse slik at en mann som er litt lavere vil ha den samme effekten dersom han har mer muskler?

Er det bare "pent" med høyde, eller er det noen andre dimensjoner i det, som at dere føler dere mer beskyttet, eller han er mer dominant  eller noe slikt, og at det er en turn on? Er det noen forskjell her på om dere ser på ham i lys av sex eller et langvarig forhold?

Nå handler dette om hva kvinner føler om det, så den faktiske høyden er ikke viktig. Om du er 1.52 og opplever en mann på 175 som høy og tiltrekkes av det, så er det like innenfor som en kvinne på 1.90 som trenger en mann på 2.05. Det interessante er hvordan hun opplever det å være tiltrukket av høyde. Hva det får henne til å føle.

Så hva føler dere når dere ser på/er i nærheten av en høy mann? 

Endret av Kipling
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg faktisk truet av høye menn, og foretrekker menn på min egen høyde. 

Jeg synes også de er penest proporsjonert.

Anonymkode: 1846f...414

• Liker 5
Skrevet

Hva mener du med høy mann?

Jeg ønsker en mann som er såpass mye høyere enn meg at jeg kan bruke høyhælte sko.

Anonymkode: 4a7de...8c4

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker høye menn, gjerne kraftige og sterke også. Tror det har noe med at jeg er liten og føler meg ekstra trygg med en svær mann som kan beskytte meg😅 

Det er også noe med å ha de svære mennene i sin hule hånd som gjør meg litt ekstra små yr😅🙈

Anonymkode: 43504...160

• Liker 8
Skrevet

Menn tiltrekkes også av høydeforskjeller, de bare kaller det at dama er feminin. 

Anonymkode: 656d1...b83

• Liker 12
Skrevet

Som mann vil jeg bare si at høyde ikke alltid er uvesentlig for oss heller. Jeg blir stort sett kun tiltrukket av kvinner under 170(ca). Er 187 selv.

Anonymkode: 54f0c...ae6

• Liker 4
Skrevet

Det er forsket på dette og de fant ut at menn generelt foretrekker mindre damer, mens damer tiltrekkes høye menn, men ikke i samme grad. Hvorfor det er slik er derimot usikkert. 

I praksis tar jo mange av oss til takk med den vi får. Så rasjonaliserer vi dette. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Kipling skrev (34 minutter siden):

Mulig dette blir veldig vanskelig å svare på, litt som at jeg ikke kan forklare hvorfor jordbær er bedre enn bringebær (men de er jo det!), men i den grad dere klarer å sette ord på det, hva er det med høyde dere tiltrekkes av og hvordan føles det?

Som en mann er det veldig lett for meg å skjønne hvorfor/hvordan kvinner liker kjekke ansikter og atletiske kropper, for det blir omtrendt det samme som at vi liker pene ansikter og veldreide kropper, men vi har liksom ikke noe som tilsvarer deres tiltrekning til høyde. Så jeg er bare nysgjerrig på hvordan dere opplever det.

Og er det bare høyden i seg selv, eller er det generell størrelse slik at en mann som er litt lavere vil ha den samme effekten dersom han har mer muskler?

Er det bare "pent" med høyde, eller er det noen andre dimensjoner i det, som at dere føler dere mer beskyttet, eller han er mer dominant  eller noe slikt, og at det er en turn on? Er det noen forskjell her på om dere ser på ham i lys av sex eller et langvarig forhold?

Nå handler dette om hva kvinner føler om det, så den faktiske høyden er ikke viktig. Om du er 1.52 og opplever en mann på 175 som høy og tiltrekkes av det, så er det like innenfor som en kvinne på 1.90 som trenger en mann på 2.05. Det interessante er hvordan hun opplever det å være tiltrukket av høyde. Hva det får henne til å føle.

Det ligger nedarvet.

Helt frem til våre dager har fysisk evne til beskyttelse vært en av tingene det var praktisk fordelaktig for en kvinne å søke i en mann.

En mann som er stor og (tilsynelatende) sterk vekker rett og slett en veldig dyptliggende underbevisst tiltrekning hos kvinner. Lang og tynn har derimot ikke helt samme effekten.

Så er det selvsagt individuelt hvordan hun "filtrerer" tiltrekningen ut i en opplevd følelse. Noen kan sågar oppleve det som frykt, ut fra f.eks tidligere opplevelser som overgrep.

Det er altså ikke slik at alle kvinner i praksis ønsker seg en høy mann. Men det hele stammer i utgangspunktet fra et nedarvet historisk behov for beskyttelse.

Endret av ClausSaus
  • Liker 3
Skrevet

Kan ikke svare for andre enn meg selv, men jeg som dame ser mer på de mannfolka som er høyere enn meg selv ☺️ nå er jeg 180 høy selv, så jeg ser «automatisk» etter høyere menn..Og hvorfor det? Jo det tror jeg går på at jeg føler mer trygghet hos en som er høyere, kanskje de er mer trente/sterke, og utstråler mer selvtillit? Det er hvertfall hva jeg har lagt merke til selv 😉 Om jeg kan gå med høye heler med en høy mann blir bare en bonus det 😅

Anonymkode: dbdd4...60d

Skrevet

Jeg er dame på 173 og er nesten utelukkende interessert i menn som er høyere enn 190. Vet ikke hvorfor, jeg bare tiltrekkes av at de er ekstra store, kraftige og sterke. 

Anonymkode: c4796...bb2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er dame på 170 og kjæresten på 184 er nesten for høy og muskuløs for meg. Han er heldigvis ikke så macho inni. 

Anonymkode: 656d1...b83

• Liker 2
Skrevet

Generelt er menn høyere enn kvinner, så det oppfattes jo som maskulint.

Anonymkode: 21a26...f81

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns ikke veldig høye menn er attraktivt. Er noe med at jeg ikke syns det er estetisk pent med for mye.. kropp? Sånn alt for lange bein, armer og at man bare er voldsomt høy. Det blir på en måte for overdimensjonert og jeg tiltrekkes ikke av det. 

• Liker 2
Skrevet

Innbiller meg at min tiltrekning mot høye menn er litt på samme måte som at noen menn tiltrekkes av formen på rumpa. Det bare er sånn. Synes høye, muskuløse menn, med brei ryggtavle er kjekke. :hjerte:

Men de jeg har forelsket meg i har ikke vært spesielt høye. Og de har gjerne vært litt chubby. Mannen min er passe høy og litt overvektig.

Anonymkode: f0b9d...954

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, ClausSaus said:

En mann som er stor og (tilsynelatende) sterk vekker rett og slett en veldig dyptliggende underbevisst tiltrekning hos kvinner. Lang og tynn har derimot ikke helt samme effekten.

Dette beskriver egentlig det jeg føler. Er bare 160 selv, men jeg _digger_ høye menn! De føles så trygge og sterke, og jeg liker å føle meg liten og beskyttet, selv i høyhælte sko.

Når det er sagt, så har jeg stort sett endt opp med menn rett over 170 – og han jeg datet i sommer var både lav og spinkel. Så tiltrekningen kommer mest an på personligheten, tross alt ;). 

(Men høye menn har en klar oppstartsbonus 😊).

• Liker 6
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg føler meg faktisk truet av høye menn, og foretrekker menn på min egen høyde. 

Så rart, er det en sånn todelt "spennende men også skummelt" greie eller er det utelukkende negativt? Tror du at du bare har dette som en naturlig preferanse, eller har du hatt en eller anne kjip opplevelse som har gjort at du føler det sånn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er akkurat som deg. Har alltid vært i forhold med menn som er omtrent samme høyde, eller litt høyere enn meg selv, og jeg er 166. 

Anonymkode: 4159a...63e

• Liker 1
Skrevet
Kipling skrev (9 timer siden):

Det enkle svaret her er vel at det er biologisk anlagt mtp. at kvinner ser etter en som kan forsvare dem i en truende situasjon. Dette sitter dypt fra de dager store, sterke menn måtte klubbe ned trusler som forsøkte å komme seg inn i hulen hvor hun var med barna. 

Anonymkode: 6a399...87e

• Liker 2
Skrevet

Seksuel seleksjon, det er en grunn til at det er de største hanndyrene i naturen som får parret seg, den største hannen vinner. Største bukken med de største hornene.

Anonymkode: d7af2...0c0

• Liker 1
Skrevet

Han jeg er forelsket i er også høy, men det tenkte jeg ikke over før jeg la merke til det på et bilde av oss. Så det er åpenbart ikke det første jeg legger merke til. 

Anonymkode: f047b...0bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...