AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Har ikke hatt kontakt med dem på over et år selvom de har prøvd. Nå har de ikke tatt kontakt på over 3 måneder. Jeg er fortsatt student og har bare litt penger igjen før jeg ikke kan betale husleie lengre. Hva skal jeg gjøre? Er forresten 25 år og har blitt utsatt for vold og psykisk mishandling gjennom oppveksten. De har aldri stilt opp for å hjelpe til med noe og jeg hater dem som pesten. Men nå som jeg snart ikke har et sted å bo virker selv rommet mitt i deres hus som en drøm. Hva skal jeg gjøre? Jeg var så dum at jeg kuttet kontakten før jeg var ferdig som student og hadde kommet i gang med livet mitt og jobb osv. Anonymkode: 1a383...5d3 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #3 Skrevet 3. oktober 2021 Perleblomst skrev (Akkurat nå): Hvem er "de"? Alle, foreldre, søster, tanter, onkler osv. Anonymkode: 1a383...5d3 4
Fireflies Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Hvis du er student, kan du få lån/stipend av lånekassen (hvis du ikke allerede har)? Hvis det ikke er mulig eller tar for lang tid så ta kontakt med NAV på mandag for å få hjelp videre. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Ta ansvar for deg selv ved å ta studielån så du har råd til et rimelig sted å bo. Du bør også få deg en fleksibel deltidsjobb, mange kan jobbe 40-50 % som student. Anonymkode: 0197c...4b2 18
Perleblomst Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Du har valgt å ikke ha kontakt med de. Da kan du ikke bare komme krypende tilbake selv om de kanskje ikke har vært grei med deg tidligere. Og du bør vel kanskje droppe å ha kontakt med de for egen del. Ta kontakt med NAV. 12
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har ikke hatt kontakt med dem på over et år selvom de har prøvd. Nå har de ikke tatt kontakt på over 3 måneder. Jeg er fortsatt student og har bare litt penger igjen før jeg ikke kan betale husleie lengre. Hva skal jeg gjøre? Er forresten 25 år og har blitt utsatt for vold og psykisk mishandling gjennom oppveksten. De har aldri stilt opp for å hjelpe til med noe og jeg hater dem som pesten. Men nå som jeg snart ikke har et sted å bo virker selv rommet mitt i deres hus som en drøm. Hva skal jeg gjøre? Jeg var så dum at jeg kuttet kontakten før jeg var ferdig som student og hadde kommet i gang med livet mitt og jobb osv. Anonymkode: 1a383...5d3 Hva mener du med at du var dum som kuttet kontakten? Du skriver at de aldri har hjelpt deg eller stilt opp.. Anonymkode: 7d5ba...648 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med at du var dum som kuttet kontakten? Du skriver at de aldri har hjelpt deg eller stilt opp.. Anonymkode: 7d5ba...648 Ja men nå har jeg jo ikke noe sted å bo. Burde ventet til jeg var ferdig med studiet. Anonymkode: 1a383...5d3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men nå har jeg jo ikke noe sted å bo. Burde ventet til jeg var ferdig med studiet. Anonymkode: 1a383...5d3 Tidligere kunne jeg iallefall bo hjemme. Anonymkode: 1a383...5d3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Dette fikser du, si det til deg selv. Og det er bedre å klare seg selv, enn å krype tilbake til en familie du ikke ønsker kontakt med. Men det krever innsats av deg selv. Du studerer, bra! Dvs. at du er i gang med å øke sjansen i arbeidsmarkedet. Og mens du er student finner du en deltidsjobb. Studielån + en liten inntekt og knallhard økonomisk disiplin gjør det absolutt mulig for deg å klare deg på egenhånd. Anonymkode: 2bf09...dba 6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Snakk med lege/helsesøster,du trenger noen å snakke med ❤️ Anonymkode: 2faf8...61a 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Du sier at de aldri har stilt opp likevel tar du forgitt at du kunne ha bodd der. Min erfaring er at de er der ikke alltid på den måten du ønsker, men de kan være der på andre måter. Jeg har bodd hos foreldrene mine i nød og de har hjulpet meg økonomisk, men i forhold til helsa mi så har de vært en elendig støtte, som har såra meg mye. Men uansett, jeg tar de for hvem de er så får jeg heller finne støtte et annet sted i tillegg. Anonymkode: 43fe7...755 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tidligere kunne jeg iallefall bo hjemme. Anonymkode: 1a383...5d3 Hvis du får bo hjemme når du er langt over 20 så har de jo i hvert fall stilt opp for deg. Skaff deg jobb og lev på det og studiestøtte som andre studenter. Anonymkode: bbe43...41c 12
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 Ta kontakt med Nav og husbanken! Lykke til 💜 Anonymkode: e5084...856 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #15 Skrevet 3. oktober 2021 Det er nå du må stille opp og ta ansvar for deg selv. Gjøre alle de gode tingene for deg selv som de rundt deg skulle gjort når du var yngre. Helt konkret så ville jeg satt meg ned å sett på hva pengene går til for å kutte kostnader. Se på om det er noe i livsstilen eller forbruket som burde vært endret for å kutte kostnader. Sjekk på finn etter vikarjobber og ikke vær kresen. Det er bedre å skure toaletter å få betalt enn å ikke få noe. Regner med at du har søkt lån og stipend, men ville tatt kontakt med nav for å høre om de kan hjelpe. Mulig sosialstønad er et alternativ? Kan ikke regelverket der, men nav er verdt et forsøk. Anbefaler å jobbe så godt du kan med studiene. I den store sammenhengen er du snart ferdig. Studiene dine er en bilett til et bedre liv hvor du blir helt selvhjulpen og ikke er avhengig av hverken nav eller noen andre. Ta vare på de du har rundt deg som faktisk bryr seg og si gode ting til deg selv hele tiden. Positiv selvsnakk gir deg styrke og tro på deg selv. Anonymkode: 0932b...f54 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #16 Skrevet 3. oktober 2021 Har du noen venner som støtter deg? Hvis ikke får du god støtte hvis du oppsøker menigheten der du bor! Anonymkode: 97457...7c3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #17 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta kontakt med Nav og husbanken! Lykke til 💜 Anonymkode: e5084...856 Hva tenker du NAV og Husbanken skal hjelpe en student med? Anonymkode: 47bcd...dc0 15
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #18 Skrevet 3. oktober 2021 Har du ikke jobb ved siden av studiene? Anonymkode: 111f8...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #19 Skrevet 3. oktober 2021 Har du ikke søkt om støtte fra lånekassen siden du sier at du snart er tom for penger? Anonymkode: a4696...73f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #20 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har du ikke søkt om støtte fra lånekassen siden du sier at du snart er tom for penger? Anonymkode: a4696...73f Jeg er på etterskudd så får ikke støtte. Har heller ikke fått jobb selvom jeg har søkt og søkt. Anonymkode: 1a383...5d3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå