AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt? Jeg lager den alltid helt likt og har på samme varme og alt som alltid. Noen ganger er osten og sausen fantastisk! I dag derimot er osten helt tørr, smakløs og kjedelig. Hvorfor skjer dette…? Så utrolig kjedelig å bruke kvelden på dette. Så nå skal jeg tine opp noen burgere og steke det i stedet… Anonymkode: 53a0b...ab1
Lea Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Skjønner at det er kjedelig at osten er smakløs og tørr. Hva slags ost bruker du? Bruker du noen saus under? Har du noe kjøtt på?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Hva slags ost bruker du? På pizza bør du bruke mozzarella. Alltid. Du kan kombinere med andre typer ost om ønskelig. Anonymkode: 13c86...b6c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva slags ost bruker du? På pizza bør du bruke mozzarella. Alltid. Du kan kombinere med andre typer ost om ønskelig. Anonymkode: 13c86...b6c Bruker alltid mozzarella. Anonymkode: 53a0b...ab1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Lea skrev (1 minutt siden): Skjønner at det er kjedelig at osten er smakløs og tørr. Hva slags ost bruker du? Bruker du noen saus under? Har du noe kjøtt på? Brukes selvfølgelig saus under. Bruker alltid pepperoni. Bruker Norvegia og mozzarella. Jeg skjønner ikke hvorfor den noenganger er smakfull og god. Mens i kveld, helt kremert selv om jeg gjør alt som skal gjøres Anonymkode: 53a0b...ab1 1
Lea Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Steker du pizzaen på samme grad hver gang og lik steketid? Har du lik mengde ost på? Hvis jeg tar får lite ost synes jeg pizzaen ofte blir mere tørr enn jeg tar på masse ost.😁
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Det kan være du steker pizzaen litt for lenge. Du kan prøve å steke litt kortere, eller flytte pizzaen litt lengre ned i ovnen slik at det blir mest varme under, og mindre på toppen. Jeg pleier bare å steke til osten såvidt har begynt å bli litt sprø her og der, men fortsatt er flytende og myk de fleste steder. Anonymkode: 4ecf8...401
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Lea skrev (17 timer siden): Steker du pizzaen på samme grad hver gang og lik steketid? Har du lik mengde ost på? Hvis jeg tar får lite ost synes jeg pizzaen ofte blir mere tørr enn jeg tar på masse ost.😁 Ja jeg gjort alltid det samme som alltid. Alltid lik mengde ost. Bruker også mye. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kan være du steker pizzaen litt for lenge. Du kan prøve å steke litt kortere, eller flytte pizzaen litt lengre ned i ovnen slik at det blir mest varme under, og mindre på toppen. Jeg pleier bare å steke til osten såvidt har begynt å bli litt sprø her og der, men fortsatt er flytende og myk de fleste steder. Anonymkode: 4ecf8...401 Det det gjør jeg ikke. Les HI igjen Anonymkode: 53a0b...ab1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg synes alltid osten blir tørr og ekkel når jeg bruker mozzarella, så det har jeg sluttet med. Jeg bruker kun Tine sin pizzaost, den med norvegia og jarlsberg. Eller jeg rasper selv bare norvegia. Perfekt hver gang😚 Om du bruker de ferdig raspede, som egentlig ikke er ost engang, så er nok det problemet🙈 Anonymkode: 6265d...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt? Jeg lager den alltid helt likt og har på samme varme og alt som alltid. Noen ganger er osten og sausen fantastisk! I dag derimot er osten helt tørr, smakløs og kjedelig. Hvorfor skjer dette…? Så utrolig kjedelig å bruke kvelden på dette. Så nå skal jeg tine opp noen burgere og steke det i stedet… Anonymkode: 53a0b...ab1 Jeg har arbeidet med å lage ost, og jeg kan si at selv om vi har samme oppskrift hver produksjon, og på flere ysterier, vil aldri osten bli helt totalt lik hver gang. Å lage ost er utrolig vanskelig, det skal så lite til før det skjer endringer i det ferdige produktet. Anonymkode: b6908...89f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg gjort alltid det samme som alltid. Alltid lik mengde ost. Bruker også mye. Det det gjør jeg ikke. Les HI igjen Anonymkode: 53a0b...ab1 Ja, hva er det i HI du mener at jeg ikke har fått med meg da? Jeg ser ingenting som frikjenner steketiden som en mulig årsak til at det blir slik. Hvis du bruker samme oppskrift og steketid helt konsekvent, så er det godt mulig at små variasjoner gjør at det noen ganger blir bra, andre ganger tørt. Det kan være så enkelt som at noen av ingrediensene har kjøleskapstemperatur noen ganger, mens de er nærmere romtemperatur andre ganger. Og at steketiden kan ha en innvirkning. Steker man en frossenpizza så er det bare et minutt som skiller fra understekt til perfekt, og et minutt til som skiller fra perfekt til overstekt. Det er derfor jeg tenker at å følge med på stekingen kan være nyttig. Jeg følger stort sett med på pizzaen eller maten istedenfor å sette på en timer og følge tiden. Bruker den oppgitte tiden mer som en pekepinn for å vite om ting er tiltenkt å stå i 20 min, eller 40 min. Noen ganger er det ferdig etter 35, andre ganger 45, andre ganger 42... Anonymkode: 4ecf8...401
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Brukes selvfølgelig saus under. Bruker alltid pepperoni. Bruker Norvegia og mozzarella. Jeg skjønner ikke hvorfor den noenganger er smakfull og god. Mens i kveld, helt kremert selv om jeg gjør alt som skal gjøres Anonymkode: 53a0b...ab1 mozzarella skal det vel litt til å få tørt? synes den tvert om blir for våt, pleier å la den renne av først. Anonymkode: b8f60...43d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå