MalloryK Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg hadde så store problemer med mens og div. Men ja, p sprøyten har jo en del bivirkninger. Pga diverse så er jeg nå hjemmeværende, jeg kan blø her hjemme, og jeg tenker å se hva som skjer. Noen som har vært igjennom det samme? Kom mensen tilbake som normalt?
Tone83 Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg gikk «bare» på den i 4 år, men fikk vanlig mens etterpå. fikk beskjed av gyn om å slutte da man kunne bli benskjør av den😱 2
Gjest GulSol Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg brukte den i 3 år, tok 1,5 år før jeg fikk mensen tilbake.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 MalloryK skrev (2 minutter siden): Jeg hadde så store problemer med mens og div. Men ja, p sprøyten har jo en del bivirkninger. Pga diverse så er jeg nå hjemmeværende, jeg kan blø her hjemme, og jeg tenker å se hva som skjer. Noen som har vært igjennom det samme? Kom mensen tilbake som normalt? Jeg gikk på sprøyta i 20 år, blødninger (og smertene, som var hovedgrunnen til at jeg tok sprøyta) kom tilbake nesten umiddelbart. Men det tok noen år med ustabil mens før den stabiliserte seg, har vært tilnærmet stabil på klokkeslettet de to siste årene. Smertene vedvarer, men normalt ikke like ille som tidligere (normalt bare 1-2 dager med uutholdelig smerte nå, mot 3-4 dager før sprøyta). Hadde jeg fortsatt kunne gått på den, hadde jeg valgt det Anonymkode: 0b87e...4a8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Vel, jeg slutta på p-piller med mye hormoner etter 10 år og gikk over til et prevensjonsmiddel med kjempelite hormoner, og jeg trodde at ting kanskje hadde endret seg på 10 år med smerter og div, men den gang ei. Så nå er det et regelrett helvete. Så vær forberedt.. Anonymkode: dc25e...b7a
MalloryK Skrevet 2. oktober 2021 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2021 Takk for svar. Ja, jeg vet hva jeg går til med smerter og plager. Hadde jeg kunnet fjernet mens uten medisin så hadde jeg gjort det. Vi får se hva som skjer. Jeg er lei av å måtte ta sprøyten, det er ikke bare bare med hormoner og bivirkninger
MalloryK Skrevet 14. oktober 2021 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2021 Så merkelig. Jeg har hatt slike murringer og plager i noen uker nå. Og bare pittelitt blod på dopapiret noen ganger. Jeg hater bivirkningene fra sprøyten. Jeg er så hårete og lagt på meg haugevis av kilo. Det blir spennende videre. Ja, jeg hater mensen. Men nå kan jeg blø hjemme
MalloryK Skrevet 20. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2021 Masse daglige kramper. Skulle ønske jeg kunne slippe det, men sånn er det. Har ikke savnet de smertene nei. Og noen ganger blod på dopapiret. Dette blir som min dagbok. Noen ganger masse blod på dopapir, men ikke noe i trusen. Det er 2 mnd siden jeg burde ha ny sprøyte. To be continued😄
MalloryK Skrevet 27. november 2021 Forfatter #9 Skrevet 27. november 2021 Er det vanlig å ha kramper hver dag uten mensen?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 MalloryK skrev (1 minutt siden): Er det vanlig å ha kramper hver dag uten mensen? Nei. Anonymkode: 24b92...1e4
MalloryK Skrevet 27. november 2021 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2021 Kanskje på tide med en GU igjen. Har ikke hatt det siden jeg fikk p-sprøyte første gang. Kanskje livmor og eggstokker har glemt hvordan det fungerer haha. Har ikke blødd noe denne uken. Og ikke noe full mensen ennå. Det er ca 2 mnd siden jeg skulle hatt full mens.
_ems Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 Har adenomyose og gått på p-sprøyte i 3 år. Tok siste sprøyte i mars, fortsatt ikke fått tilbake mensen...
MalloryK Skrevet 27. november 2021 Forfatter #13 Skrevet 27. november 2021 _ems skrev (15 minutter siden): Har adenomyose og gått på p-sprøyte i 3 år. Tok siste sprøyte i mars, fortsatt ikke fått tilbake mensen... Har du hatt noe blødninger? Eller noe kramper? Regner med at det tar lang tid før ting er i orden igjen. Det er så forskjellig fra dame til dame
_ems Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 MalloryK skrev (1 minutt siden): Har du hatt noe blødninger? Eller noe kramper? Regner med at det tar lang tid før ting er i orden igjen. Det er så forskjellig fra dame til dame Hadde bittelitt i juli, kan egentlig ikke kategoriseres som en blødning engang.. Har ikke hatt kramper enda nei, men litt "murring" til tider...
MalloryK Skrevet 27. november 2021 Forfatter #15 Skrevet 27. november 2021 Ja murring. Det er det jeg mener. Ikke voldsomme kramper, men murring. Heldigvis går det over.
Myml1 Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 MalloryK skrev (På 2.10.2021 den 22.07): Jeg hadde så store problemer med mens og div. Men ja, p sprøyten har jo en del bivirkninger. Pga diverse så er jeg nå hjemmeværende, jeg kan blø her hjemme, og jeg tenker å se hva som skjer. Noen som har vært igjennom det samme? Kom mensen tilbake som normalt? Hvordan har du fått gått på den så lenge? Her var det stopp etter 2 år, kunne til nød få gå 2 år til om det ikke var bort annet alternativer
Hulderen Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 MalloryK skrev (13 minutter siden): Fortsatt ingen mens. Hvor gammel er du? Kan du ha kommet i overgangsalderen? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 Det har jo gått under ett år, så det er ikke så rart. Verre med de plagene dine, håper du får hjelp. Mye har skjedd innen gynekologi de siste årene. Anonymkode: a75ae...f95
MalloryK Skrevet 26. mai 2022 Forfatter #20 Skrevet 26. mai 2022 Myml1 skrev (1 time siden): Hvordan har du fått gått på den så lenge? Her var det stopp etter 2 år, kunne til nød få gå 2 år til om det ikke var bort annet alternativer Jeg fikk resept hver gang jeg spurte. Hver resept tror jeg varte i 3 år. Hulderen skrev (1 time siden): Hvor gammel er du? Kan du ha kommet i overgangsalderen? 40. Ja tenker det samme. Har fått masse hårvekst på kinn og hake og, det er nok noe som skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå