AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #41 Skrevet 4. oktober 2021 Her var det mye som skurret… Ex dama virker sjalu og veldig usikker..hun prøver å provosere deg når hun har muligheten. Men han typen din virker helt fjern… hvis han viser at han ikke bryr seg så råder jeg deg til å lukke den døren for litt. ikke prøv mer. Ikke gå etter han. Det er han tydeligvis vant til, som du sier; alltid du som tar initiativ. Det skal være to veis-kommunikasjon. Ca annen hver gang. Gi og ta. Når du kommer tilbake til han så får han bekreftet sin side av saken og han klarer ikke se din noe bedre. Jeg ønsker deg all lykke.. syns dette var trist og lese. Jeg ser din side av saken fullt og helt!! Konsentrer deg om deg selv og datteren din for en stund så godt du kan.. la han kjempe.. for en gang skyld..(menn trenger/vil egentlig fighte også.) Anonymkode: cc875...8f6 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #42 Skrevet 4. oktober 2021 TS, han har gjort det klinkende klart at han ikke vil bo sammen med deg. Han vil (ville?) kun ha deg som kjæreste. Han ville ikke ha en sambo, han ville ikke ha en stemor til sine barn. Bare en kjæreste. Og det er lov å ville ha det sådan. Han har ikke lurt deg. Men det høres ut som du bor på en helt annen planet. Hvorfor trenger det ikke inn at han ikke ønsker, aldri har ønsket samboerskap? On 10/2/2021 at 9:04 PM, AnonymBruker said: Det at vi ikke bor sammen er også hans avgjørelse.. jeg ønsker å være samboere. Eller mer. Ønsker meg alt.. Føler ofte det er kun jeg som føler det. TS Anonymkode: da446...d27 On 10/2/2021 at 10:12 PM, AnonymBruker said: (...) Føler ofte jeg ikke er den rette for han. Tenker at hadde han elsket meg helt og fullt så hadde det ikke vært noen grunner til å ikke bo sammen. Da hadde det vært en ønske om å takle alle utfordringer sammen. Og tilbringe tid sammen. I tykt og tynt. Oppturer og nedturer. Sånn er jeg i hvert fall. Ønsker man noe nok så får man det til å fungere. I det minste så prøver man. Begge eier hvert sitt hus. Så man kunne leid ut et til å begynne med. Mine drømmer... // Anonymkode: da446...d27 19 hours ago, AnonymBruker said: (...) Men det tenker jeg hadde forandret seg om man bodde sammen. (...) Jeg bare ønsker mer.. // Anonymkode: da446...d27 18 hours ago, AnonymBruker said: Selv om jeg vil bo sammen så føler jeg ikke det er det som er avgjørende. (...) Føler det ikke er en lyst eller ønske fra hans side å gjøre ting sammen lenger. Om vi ikke bor sammen så ønsker jeg i alle fall å tilbringe mer tid sammen. // Anonymkode: da446...d27 Anonymkode: cb6c2...5d9 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #43 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor trenger det ikke inn at han ikke ønsker, aldri har ønsket samboerskap? Anonymkode: cb6c2...5d9 Tror de har vært sammen i typ 6 år. Er vel på tidet at det skjer noe da. Helt naturlig tanke å ville noe mer da vell.. hun er frustrert fordi hun ikke ser problemet. Kanskje han ikke vet helt selv? Forstår henne godt. Anonymkode: cc875...8f6 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #44 Skrevet 4. oktober 2021 Ohh lord! Så mye drama på grunn av en konfirmasjon🙈😂 Anonymkode: 3238e...49a 2
Gjest Alterego666 Skrevet 4. oktober 2021 #45 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 21.00): Har faktisk ikke tatt det opp med han ennå. Vegrer meg. Er litt sår for tiden også da forholdet vårt generelt har vært litt merkelig i det siste.. kaldt. Jeg forstår at det er noen bilder av de sammen. I hvert fall sammen med barna. Men det var liksom enkelt bilder av kjæresten også i bar overkropp osv. Av henne også i bikini. Bilder av de to på ferie. Men bryllups sidene tok kaka. Selv har jeg ingen bilder av faren til barnet mitt. Mange årsaker til det. Men det kunne ikke falt meg inn å ha bilder av kun oss sammen ei et sånt album. Av respekt for kjæresten. Men også kjæresten sier han ikke takler eks dama. Han oppleves ikke som tøffel i det hele tatt. Men i forhold til henne så er han en stooor tøffel. TS Anonymkode: da446...d27 Det KAN være at konfirmanten selv har ønsket dette?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #46 Skrevet 4. oktober 2021 Problemet er: Du vil noe annet enn han når det gjelder samboerskap. Han er en dårlig lytter. Disse poengene drukner i at du hovedsakelig skriver (og sikkert snakker) om dette albumet. Som egentlig er helt underordnet, og bare kleint for hun som har laget det. Må si meg enig i en over her i at han ikke har vært annet enn ærlig på hva slags forhold han ønsker, og det mulig er derfor han har låst seg fullstendig nå, for det er nettopp slikt drama han ikke orker. Så ja, dette virker ganske dødt. Anonymkode: 36489...9ae 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #47 Skrevet 4. oktober 2021 Alterego666 skrev (19 minutter siden): Det KAN være at konfirmanten selv har ønsket dette? At konfirmanten ønsker bikinibilder og bryllupsbilder på konfirmasjonen? Anonymkode: 13df9...aa1 4
Gjest Alterego666 Skrevet 4. oktober 2021 #48 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At konfirmanten ønsker bikinibilder og bryllupsbilder på konfirmasjonen? Anonymkode: 13df9...aa1 Ja, det kan være at konfirmanten ønsker at konfirmasjonen skal styrke forbindelsen til mor og far. Konfirmanten ser et minne fra en fin ferie med mor og far, du ser en bikini. Når dette er sagt: Jeg ville reagert på at dere ikke er tilstede på selve konfirmasjonen dersom det var seter tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #49 Skrevet 4. oktober 2021 At du er så opphengt i dette albumet klarer jeg virkelig ikke å forstå. Det er vel naturlig at et album til et barn/ungdom inneholder bilder både av søsken og foreldre, både hver for seg og sammen? Uansett er det vel ikke noe å ta personlig for din del, det er en mor som har laget et album til sin datter; det er faktisk ikke din sak å mene noe om det. Det virker jo som forholdet til deg og kjæresten din er i trøbbel av helt andre årsaker; kanskje det var derfor han ikke ville ha deg med på seremonien? Anonymkode: 09625...4a8 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #50 Skrevet 4. oktober 2021 På slutten av tråden kom endelig noen mer saklige svar. «Får ikke lov å føle», ts? Du skriver så følelsesstyrt at fakta nesten drukner, men her er det jeg trekker ut sv det: - dere er særboere med hver deres barn, har vært det hele tiden, og han har ønsket det hele tiden - datteren din har adhd, og noe i oppførselen hennes gjør det vanskelig når alle er sammen. Mannen er redd at hennes atferd kan gjøre at hans barn ikke vil være like mye hos ham, mens du mener at hun sikkert vil forandre seg hvis dere flytter sammen og at det går seg til - mor til kjærestens datter lagde et album til jenta si med bilder du ikke likte - du ble ikke bedt til seremonien, men til selskapet, og ble ikke kjærestens borddame - du gråter og går på dramatisk besøk og snur i døranog sender snap av det for å få kjæresten til å si de riktige tingene (at det var dumt med de bildene f eks) og trøste deg Ts, du er sammen med en fornuftig og rasjonell mann. Å flytte sammen med hjemmeboende barn ER en risikosport, jeg kjenner mange som er særboere pga det, gjennom ti år liksom. Når et barn har atferdsdiagnose er det kanskje enda lurere å ikke utsette det barnet for mye ekstra belastning, som det å skape en «stefamilie» kan være. Du avfeier hans høyst reelle bekymring for å miste tid med barna med at «det går seg til». Ikke alle barn tåler slike nye familier, selv uten stesøsken. Særbo betyr ikke at forholdet er dårlig. Og det med albumet er jo bare vas. Klart ungene må få ha bilder av foreldrene sammen, kanskje bikinibildet var kleint, men samtidig var det kanskje minnet om en lykkelig dag, eller at mor ville ha med et bilde av seg som ung og pen. Alle som skriver at hun sikkert ville provosere deg er jo helt på jordet - hvem setter seg ned og legger hat og vonde følelser inn i gaven til barnet sitt? Minner igjen om at far har hatt en kjæreste minst i mellom. Bordplasseringen var kanskje kjedelig, men du har truffet mor til konfirmanten en gang eller to (husker ikke helt nå), er ikke samboer (noen legger vekt på sånt), og det er en kabal som skal legges. Som mannen sier, siste konf der i gården, og det var vel bare noen timer. Spis kake, skravl med de rundt deg og vær glad, tenker jeg. Anonymkode: 2c744...ce8 9
Carrot Skrevet 4. oktober 2021 #51 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg har forståelse for at TS syns dette er ubehagelig men det beste i en slik setting er å ikke gjøre noe utav det, la det ligge, velg dine kamper.. Det er garantert flere gjester som også syns det er spesielt å gjøre det på den måten.. 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #52 Skrevet 4. oktober 2021 Oi. Leste først nå oppdateringen fra i går. Du tar igjen opp dette albumet, gråter på telefonen, slenger på røret. Kjører så over, går inn, står og lytter, snur og kjører hjem. Sender en snap om at du har vært der (!), og følger nøye med på når den åpnes. Jeg blir matt. Og jeg er selv en kvinne som ofte føler mye. Men noe i nærheten av dette har jeg ikke gjort siden tenårene. Kan du forstå at dette er ganske slitsomt for han? At det mulig er derfor han låser seg fullstendig i dialogen? Anonymkode: 36489...9ae 11
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #53 Skrevet 4. oktober 2021 Høres ut som konfirmasjonen ikke var så koselig. Men tross alt konfirmasjonsbarnet som skal være i fokus her. Det virker som du generelt savner forpliktelse fra ham. Anonymkode: f2b5f...424
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #54 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg tror du hadde hatt det bedre uten han....bare min mening utifra det du skriver. Anonymkode: 449ee...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #55 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg skjønner at det er vondt å bli ekskludert. Men dette er voldsomt mye drama for en voksen person. Er det mye slik drama ellers? Eller er dette første gangen dette skjer? Kan dette være én av grunnene til ekskluderingen? At de ville garantere at seremonien gikk helt rolig for seg? Anonymkode: c9ccf...c4e 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #56 Skrevet 4. oktober 2021 Og nå vet du at han ikke vil flytte sammen med dere. Du vet han ikke tåler adferden til datteren din, og kanskje din. Og han tåler ikke dine reaksjoner på eksen sine handlinger mot deg. Det hjelper ikke at han sier at han elsker deg. Se på hva han gjør. Tenk på datteren din. Dere trenger å være i en familie der toleransen og takhøyden er litt høyere. Anonymkode: c9ccf...c4e 2
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2021 #57 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 20.44): Det kan hende de ikke liker deg, og det har de lov til. De er foreldre til barna og har hatt et liv sammen. Barna også vet det. Skal de liksom ikke vise barna bilder av bryllupet, fordi de er skilt og fordi far har ny kjæreste? Bare slette minner for å gjøre deg fornøyd? Slutt opp. Anonymkode: cdbee...297 Men de trenger jo ikke å ta nye kjærestebilder i konfirmasjonen... 2
ItchyBitchySpider Skrevet 4. oktober 2021 #58 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke normalt å vise bilder av foreldrenes bryllup i en konfirmasjon!!! Helt uavhengig av om man fremdeles er gift eller ei! Og at "de" ikke liker deg?? Hva mener du med det? At eksen bestemmer at TS ikke får komme fordi "hun ikke liker henne"? Hjelpe meg! Anonymkode: 0975e...22d Dette. En konfirmasjon er konfirmantens dag, da skal konfirmanten være i sentrum. Ikke foreldrenes store dag. Det er helt feil. 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #59 Skrevet 4. oktober 2021 Har aldri sett noen dra frem bilder fra foreldrenes bryllup, eller bilder fra stranden av foreldrene, i en konfirmasjon..! Høres helt sykt ut! Et bilde av foreldrene sammen med konfirmanten som nyfødt, ja, og kanskje noen familiebilder, men ellers nei. Anonymkode: ec2c3...08e 3
Hedy Lamarr Skrevet 4. oktober 2021 #60 Skrevet 4. oktober 2021 Jeg er kvinne men kan fint sette meg inn i kjærestens situasjon her. Hva slags album eks-dama lager er ikke hans ansvar, jeg hadde blitt sur om jeg ble holdt delvis ansvarlig for det, fått drama pga det osv. Eksen kan vel lage akkurat hva slags album hun vil, det er rett og slett ikke noe jeg vil bli tvunget til å mene noe om. At ts ikke fikk være med på seremonien, der var det vel konfirmanten som valgte hvem hun ville ha med. Igjen, ikke hans (kjærestens) ansvar. Selskapet, det er begrenset plass på hovedbordet, de / konfirmanten valgte slekt framfor pappas særboer. Helt forståelig. Jeg skjønner også svært godt at han vil fortsette med særboerskap så lenge barna på begge sider bor hjemme, det ville jeg også valgt. Imidlertid vil ikke du det ts, du ønsker mye mer, mer interesse fra hans side, mer initiativ, samboerskap. Og det er selvsagt helt greit det, ts! Kanskje lager du drama rundt konfirmasjonen fordi det er enklere og mer konkret, og ikke så «farlig» som å ha en skikkelig, og kanskje endelig, prat om dere har en felles framtid eller ikke. Uansett, hadde jeg vært særboeren din og fått så ekstremt mye drama mht den konfirmasjonen, hadde jeg ventet på en unnskyldning fra deg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå