AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 For en uke siden hadde datteren til kjæresten konfirmasjon. Jeg og kjæresten har vært sammen i 6 år men bor ikke sammen. Den andre datteren hans hadde konfirmasjon ifjor. Da hadde hennes mor, altså eksdama til kjæresten, laget et album for alle å se barnebilder av konfirmanten, men en god del av bildene var av henne å kjæresten min. Uten barna også. Både jeg og kjæresten syntes dette var ukomfortabelt. Trodde jeg. Så forrige helg var den andre konfirmasjonen. Nå er jo norge åpnet. Men jeg trodde ikke det var plass til oss på seremonien til tross for at det er åpnet opp. Siden jeg ikke hadde hørt noe. Men så viser det seg at blant annet kjæresten til datteren hans (ikke konfirmanten, en av de andre døtrene) var med på seremonien. Ikke jeg og datteren min.. synes dette var ekkelt. Eller vanskelig. Eller hva jeg skal kalle det. Rart. Vondt. Og så var det dette albumet da. Som ekskona ordner. Det lå der åpent for alle. Masse fine bilder av konfirmanten. Men også mange bilder av han og henne. Og de siste to sidene var utelukkende av deres bryllup. For mange mange år siden.. tydelig at kjæresten ikke har sagt ifra om hva som er greit å ikke. Er jeg helt på bærtur? Eller er dette rart? Anonymkode: da446...d27 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Dette hadde jeg fanken ikke funnet meg i. Var med på noe lignende. Mor til konfirmanten flyttet meg unna på bordplasseringen. Svigermor var såpass real at hun byttet plass. Blei bare pinlig hele greia. Hva sier mannen til dette sentimentale tøvet fra exen ? Dette er jo en helt latterlig oppførsel Anonymkode: 94e81...0cb 28
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Det kan hende de ikke liker deg, og det har de lov til. De er foreldre til barna og har hatt et liv sammen. Barna også vet det. Skal de liksom ikke vise barna bilder av bryllupet, fordi de er skilt og fordi far har ny kjæreste? Bare slette minner for å gjøre deg fornøyd? Slutt opp. Anonymkode: cdbee...297 12
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Ka, det er rart og jeg skjønner du reagerer! Det finnes så mange skrullete ekser! Det er sånt eks til samboer kunne funnet på. Han burde sagt fra! Jeg hadde fotomontasje til sønnen min sin konfirmasjon og da var det bilder av han, han og jeg, pappa’n og han og familien og han på begge sider, men ingen bilder av eksen og meg. Såpass respekt har jeg for min samboer og eksen sin nye samboer. Anonymkode: 13df9...aa1 16
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Hjelp! Det der høres ikke bra ut. Har eksdama hans noen kjæreste? En ting er at det kan dukke opp noen bilder av foreldra i lag med ungen/e. Men det går faktisk an å ta hensyn også. Jeg og eksen hadde en bildeframvisning på vegg. Der vi hadde bilder av konfirmanten med alle som var med på festen, +noen familiereiser før det vart slutt. Men det var veldig få, og langt i fra noe som ligner på bryllupsbilder. Virker som at eksdama hans, prøver å provosere deg. På en måte du ikke kan ta henne på. Og kjæresten virker litt som en tøffel, som ikke klarer å stå opp for deg… Har du sagt i fra til kjæresten din? At du synes det var rart at du og datteren din var ekskludert fra festen? Hva har han å si til dette? Anonymkode: bd243...602 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kan hende de ikke liker deg, og det har de lov til. De er foreldre til barna og har hatt et liv sammen. Barna også vet det. Skal de liksom ikke vise barna bilder av bryllupet, fordi de er skilt og fordi far har ny kjæreste? Bare slette minner for å gjøre deg fornøyd? Slutt opp. Anonymkode: cdbee...297 Hva i alle dager har bryllupsbilder fra et ekteskap som gikk i stykker i konfirmasjonen å gjøre? Anonymkode: 8f219...00c 53
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 Har faktisk ikke tatt det opp med han ennå. Vegrer meg. Er litt sår for tiden også da forholdet vårt generelt har vært litt merkelig i det siste.. kaldt. Jeg forstår at det er noen bilder av de sammen. I hvert fall sammen med barna. Men det var liksom enkelt bilder av kjæresten også i bar overkropp osv. Av henne også i bikini. Bilder av de to på ferie. Men bryllups sidene tok kaka. Selv har jeg ingen bilder av faren til barnet mitt. Mange årsaker til det. Men det kunne ikke falt meg inn å ha bilder av kun oss sammen ei et sånt album. Av respekt for kjæresten. Men også kjæresten sier han ikke takler eks dama. Han oppleves ikke som tøffel i det hele tatt. Men i forhold til henne så er han en stooor tøffel. TS Anonymkode: da446...d27 9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 Så egentlig bare kjapt igjennom da jeg på en måte visste hva som ventet meg. Er også fortsatt meg meg for seremonien.. kom til festen etterpå. Hadde ikke hørt noe om seremonien.. skulle gjerne vært med. Føler jeg burde vært prioritert fremfor kjæresten til datteren.. Det at vi ikke bor sammen er også hans avgjørelse.. jeg ønsker å være samboere. Eller mer. Ønsker meg alt.. Føler ofte det er kun jeg som føler det. TS Anonymkode: da446...d27 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 Sitter heller ikke ved siden av kjæresten på konfirmasjonene... Sitter langt nede ved siden av søsknene hans. TS Anonymkode: da446...d27 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det kan hende de ikke liker deg, og det har de lov til. De er foreldre til barna og har hatt et liv sammen. Barna også vet det. Skal de liksom ikke vise barna bilder av bryllupet, fordi de er skilt og fordi far har ny kjæreste? Bare slette minner for å gjøre deg fornøyd? Slutt opp. Anonymkode: cdbee...297 Hvem som ikke skulle like meg? Eksdama og hennes familie? Det har de ingen grunn til. Har alltid behandlet hans barn og mitt med rettferdighet. Har aldri blandet meg i noe med han og henne. Er snill og inkluderende. Har aldri pratet med henne engang. Kun sagt hei når barna har vært levert et par ganger. Kjæresten styrer dette selv. Ikke noe jeg legger meg opp i.. Vise barna? De vet da vel at foreldrene har vært gift. Tror de var gift i kanskje et år eller to.. Han har også vært i et annet forhold etter henne, og før meg. TS Anonymkode: da446...d27 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det kan hende de ikke liker deg, og det har de lov til. De er foreldre til barna og har hatt et liv sammen. Barna også vet det. Skal de liksom ikke vise barna bilder av bryllupet, fordi de er skilt og fordi far har ny kjæreste? Bare slette minner for å gjøre deg fornøyd? Slutt opp. Anonymkode: cdbee...297 Å herregud…. 🙄😳 Anonymkode: e9f27...801 16
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #12 Skrevet 2. oktober 2021 Du overreagerer ikke i det hele tatt. Dersom kjæresten din ikke er modig nok til å si ifra til eksen at dette ikke var greit så hadde jeg absolutt blitt fortvila. Anonymkode: 95605...954 11
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #13 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har faktisk ikke tatt det opp med han ennå. Vegrer meg. Er litt sår for tiden også da forholdet vårt generelt har vært litt merkelig i det siste.. kaldt. Jeg forstår at det er noen bilder av de sammen. I hvert fall sammen med barna. Men det var liksom enkelt bilder av kjæresten også i bar overkropp osv. Av henne også i bikini. Bilder av de to på ferie. Men bryllups sidene tok kaka. Selv har jeg ingen bilder av faren til barnet mitt. Mange årsaker til det. Men det kunne ikke falt meg inn å ha bilder av kun oss sammen ei et sånt album. Av respekt for kjæresten. Men også kjæresten sier han ikke takler eks dama. Han oppleves ikke som tøffel i det hele tatt. Men i forhold til henne så er han en stooor tøffel. TS Anonymkode: da446...d27 Ehh. Hu dama har jo null antenner da. Sånt passer ikke i en konfirmasjon. Meget spesielt, jeg hadde blitt pinlig berørt om jeg var gjest der. Huff ts, kjipt at det er rar stemning mellom dere. Og kjipt at du ønsker deg hele han og alt som hører til, men ikke får det. Du fortjener bedre! Anonymkode: 8f219...00c 15
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #14 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan hende de ikke liker deg, og det har de lov til. De er foreldre til barna og har hatt et liv sammen. Barna også vet det. Skal de liksom ikke vise barna bilder av bryllupet, fordi de er skilt og fordi far har ny kjæreste? Bare slette minner for å gjøre deg fornøyd? Slutt opp. Anonymkode: cdbee...297 Seriøst? Bryllupsbilder av et skilt par uansett hvor mye foreldre de er sammen hører ikke hjemme i et konfirmasjonsalbum! Anonymkode: d2795...59f 24
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #15 Skrevet 2. oktober 2021 Tusen takk for alle svar. Godt å vite at jeg ikke tenker helt fjernt! Skal ta det oppnår jeg får anledning. Det vil si når når vi har barnefri.. begge har hatt barn siden, så enda en grunn til at jeg ikke har tatt det opp. Ønsker ikke å lage styr når jeg har datteren min, og han har den yngste hos seg. Føler ofte jeg ikke er den rette for han. Tenker at hadde han elsket meg helt og fullt så hadde det ikke vært noen grunner til å ikke bo sammen. Da hadde det vært en ønske om å takle alle utfordringer sammen. Og tilbringe tid sammen. I tykt og tynt. Oppturer og nedturer. Sånn er jeg i hvert fall. Ønsker man noe nok så får man det til å fungere. I det minste så prøver man. Begge eier hvert sitt hus. Så man kunne leid ut et til å begynne med. Mine drømmer... Får oppdatere når jeg har pratet med han. TS Anonymkode: da446...d27 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #16 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tusen takk for alle svar. Godt å vite at jeg ikke tenker helt fjernt! Skal ta det oppnår jeg får anledning. Det vil si når når vi har barnefri.. begge har hatt barn siden, så enda en grunn til at jeg ikke har tatt det opp. Ønsker ikke å lage styr når jeg har datteren min, og han har den yngste hos seg. Føler ofte jeg ikke er den rette for han. Tenker at hadde han elsket meg helt og fullt så hadde det ikke vært noen grunner til å ikke bo sammen. Da hadde det vært en ønske om å takle alle utfordringer sammen. Og tilbringe tid sammen. I tykt og tynt. Oppturer og nedturer. Sånn er jeg i hvert fall. Ønsker man noe nok så får man det til å fungere. I det minste så prøver man. Begge eier hvert sitt hus. Så man kunne leid ut et til å begynne med. Mine drømmer... Får oppdatere når jeg har pratet med han. TS Anonymkode: da446...d27 Har han sagt noe om hvorfor han ikke vil flytte sammen? Det er en ærlig sak å ville vente til barna har flyttet hjemmefra. Anonymkode: 13d9a...b79 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #17 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har han sagt noe om hvorfor han ikke vil flytte sammen? Det er en ærlig sak å ville vente til barna har flyttet hjemmefra. Anonymkode: 13d9a...b79 Hovedgrunnen som han har sagt er datteren min.. Han er redd for at barna hans ikke skal ønske å komme til han mer om vi bor sammen. Det gjør vondt. Han ser ikke det at hun har sin omgangskrets her vi bor og ikke kommer til å være til besvær/henge på barna hans. Vondt for meg å vite at hun er grunnen... sårt. Anonymkode: da446...d27 4
Jessic_a Skrevet 2. oktober 2021 #18 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hovedgrunnen som han har sagt er datteren min.. Han er redd for at barna hans ikke skal ønske å komme til han mer om vi bor sammen. Det gjør vondt. Han ser ikke det at hun har sin omgangskrets her vi bor og ikke kommer til å være til besvær/henge på barna hans. Vondt for meg å vite at hun er grunnen... sårt. Anonymkode: da446...d27 Stygt gjort å skylde på din datter. Han høres feig ut 13
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #19 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hovedgrunnen som han har sagt er datteren min.. Han er redd for at barna hans ikke skal ønske å komme til han mer om vi bor sammen. Det gjør vondt. Han ser ikke det at hun har sin omgangskrets her vi bor og ikke kommer til å være til besvær/henge på barna hans. Vondt for meg å vite at hun er grunnen... sårt. Anonymkode: da446...d27 😳 Hva skal du med han der? Hva slags forhold har din datter og han? Anonymkode: 87986...11b 11
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #20 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 😳 Hva skal du med han der? Hva slags forhold har din datter og han? Anonymkode: 87986...11b De har et godt forhold vil jeg si. Min datter har sine utfordringer, adhd, så kan være litt mye. Men det tenker jeg hadde forandret seg om man bodde sammen. Nå blir det jo automatisk mye fordi alle er sammen hver gang vi møtes i flere timer. Og går hun på rommet sitt, eller setter seg ned for å være rolig med telefonen sin så er hun "usosial" og det er "litt frekt når vi er her på besøk". Vi har vært på besøk til hverandre i 6 år.. forstår min datter godt jeg, synes faktisk det er fint at hun roer ned selv. Hadde man bodd sammen tror jeg min datter oftere hadde vært ute med sine venner. Hadde ikke blitt sånn at man må møtes på helg. De siste 6 årene har jo alle helger vært å møte kjæresten eller kjæresten og barna... Ikke misforstå, elsker han og elsker barna. Jeg bare ønsker mer.. TS Anonymkode: da446...d27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå