AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Jenta mi har spist masse siden hun begynte med fast føde (vi snakker feks 3 brødskiver per måltid). Hun er nå blitt 1 år og har de siste ukene begynt å spise mye mindre samtidig som hun har begynt å gå - så skulle tro hun trengte minst like mye nå. Hun har alltid vært god og rundt - godt over gjennomsnittet på vekt, så hun har heldigvis nok å ta av😊 Måltidene er bare tull for tiden, hun kaster mesteparten på gulvet, spytter ut og tuller. Nå til kvelds spiste hun feks bare en halv brødskive og et halvt egg - før spiste hun godt over det dobbelte.🐵 Ting hun får syntes var godt og spiste av til vi stoppet henne frister ikke lenger. Virker som hun rett og slett er matlei og ikke har tid til å spise. Tidligere satt vi lenge med middagsbordet og koste oss, nå er det sutring med en gang alt er kastet på gulvet. Det eneste som hun virkelig vil ha nå er blåbær, det kastet hun ikke. Men banan er ikke godt lenger, ikke brødskiver, ikke bananlapper, grøt er uaktuelt.. Blir litt frustrert. Hun virker frisk og rask, er fornøyd og blid. Er bare dette som er forandret. Er dette en vanlig fase? Eller bør jeg bekymre meg? Hun drikker greit med vann - men nan er heller ikke noe hun vil ha lenger. Anonymkode: a8251...0bd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 En halv brødskive og et halvt egg er jo et bra størrelse måltid for en 1 åring. Dere er nok bare vant til alt for store porsjoner. Anonymkode: 67bf7...3b9 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg vil tro det kan skyldes at de vokser utrolig raskt det første året, og at veksten skal sakke av etter det (vi hadde blitt noen voldsomt lange voksne om det hadde fortsatt i samme tempo). Vi har en som alltid har vært småspist. Med henne hadde jeg tenkt på en halv brødskive og et halvt egg som mye. Og en som spiste masse, i hvert fall sammenlignet med søsteren, som baby. Men nå er hun 1,5, og spiser vel som eldste gjorde på samme alder. Det virker lite fordi hun spiste mer før. Anonymkode: ed898...aee
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jenta mi har spist masse siden hun begynte med fast føde (vi snakker feks 3 brødskiver per måltid). Hun er nå blitt 1 år og har de siste ukene begynt å spise mye mindre samtidig som hun har begynt å gå - så skulle tro hun trengte minst like mye nå. Hun har alltid vært god og rundt - godt over gjennomsnittet på vekt, så hun har heldigvis nok å ta av😊 Måltidene er bare tull for tiden, hun kaster mesteparten på gulvet, spytter ut og tuller. Nå til kvelds spiste hun feks bare en halv brødskive og et halvt egg - før spiste hun godt over det dobbelte.🐵 Ting hun får syntes var godt og spiste av til vi stoppet henne frister ikke lenger. Virker som hun rett og slett er matlei og ikke har tid til å spise. Tidligere satt vi lenge med middagsbordet og koste oss, nå er det sutring med en gang alt er kastet på gulvet. Det eneste som hun virkelig vil ha nå er blåbær, det kastet hun ikke. Men banan er ikke godt lenger, ikke brødskiver, ikke bananlapper, grøt er uaktuelt.. Blir litt frustrert. Hun virker frisk og rask, er fornøyd og blid. Er bare dette som er forandret. Er dette en vanlig fase? Eller bør jeg bekymre meg? Hun drikker greit med vann - men nan er heller ikke noe hun vil ha lenger. Anonymkode: a8251...0bd Hun har nok lært å selvregulere. 3 brødskiver er ikke standard på så små. Vår spiste også mye mer da han var mindre. Ikke legg deg oppi det, ikke sammenlign med tidligere. Hun stopper når hun er tilfreds. Stol på at hun kjenner sin egen kropp. Anonymkode: 7552a...847 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Vekst, og dermed matinntak, går i faser. Hun er selvregulert, la henne fortsette med det - din jobb er å tilby næringsrik mat til passende tidspunkter, hennes jobb er å spise så mye eller lite som kroppen hennes trenger der og da. Anonymkode: e71e3...4cf 2
enkefru Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Altså….dette går i faser. Hun vil ha perioder hvor hun spiser mer enn vanlig, og perioder hvor mat ikke er så interessant - i mange år fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå