Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 Jeg renser huden min morgen og kveld og etterfølger med en god fuktighetskrem. Hvis jeg dusjer midt på dagen, om jeg har trent eller ei får jeg alltid litt vann i ansiktet. Det medfører at jeg MÅ ha fuktighetskrem i ansiktet etter dusjen.. Så spørsmålene: 1. Har jeg tørr hud siden huden blir så tørr etter en dusj?? Har masse urenheter og innbiller meg egentlig at huden er ganske fet.. Hvem vet??? 2. Renser dere huden hvis dusj midt på dagen før fuktighetskremen? Eller kan jeg smøre på krem på urenset ansikt?? Jeg har jo da renset på morgenen, og er litt redd for å tukle for mye med huden.. Hva gjør dere?? Det er jo litt ekkelt å smøre på krem på urenset ansikt.. Eller er det bare meg som føler det???
Gjest Spacegirl Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 Jeg renser huden hver gang jeg dusjer og før jeg har på fuktighetskrem. Men jeg har egentlig samme problem som deg. Huden blir tørr, men samtidig har jeg urenheter. Pga urenhetene bruker jeg renseprodukter for fet hud, men vet ikke om det er helt riktig siden huden fort blir veldig tørr. :klø:
tobo Skrevet 30. september 2005 #3 Skrevet 30. september 2005 Dette vet jeg veldig lite om altså. Men dersom dere har masse urenheter, som jo er talg og fett, og huden føles tørr etter en dusj - Kan det da være at huden deres produserer talg og fett fordi huden er tørr og mangler fett? Dersom dere etter en dusj tilfører en fet krem på den tørre huden, så slipper kanskje huden og produsere fett selv ? eller? (Dette var da veldig vanskelig å skrive om. Beklager klønete formuleringer)
Gjest Catwoman Skrevet 30. september 2005 #4 Skrevet 30. september 2005 Det kan være at dere har såkalt kombinasjonshud - med både tørre og fete områder. Ved kombinasjonshud er det som regel T-sonen som er fet,og resten tørr. Eller at huden er fet nok, men at den blir tørr fordi den mangler fuktighet, og ikke fett. Ellers så trenger vel kanskje ikke urenheter alltid å være fett?! Det er jeg ikke helt sikker på. Jeg må også smøre meg med krem i ansiktet hver gang jeg har dusjet, ellers føles huden helt stram og ekkel. Jeg bruker en krem for tørr til normal hud, og det er ikke alltid jeg har renset huden først, men jeg har jo alltid vasket den med rent vann.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #5 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg renser huden og dusjer hver morgen og kveld. I tillegg dusker jeg og renser huden etter trening de dagene jeg trener. Siden jeg tar av sminke før jeg trener,så blir det bare til å rense med toner(eller bare vann). Må bruke fuktighetskrem etterpå ellers blir huden stam! Men da trenger jeg nødvendigvis ikke rense og bruke krem før leggetid...det gå rhelt greit!
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #7 Skrevet 1. oktober 2005 Blir ikke det litt overdreven rensing da?? Hvis man gjør det tre ganger dagen?? Tørker ikke det ur huden enda mer???
Gjest Violetta Skrevet 1. oktober 2005 #8 Skrevet 1. oktober 2005 Blir ikke det litt overdreven rensing da?? Hvis man gjør det tre ganger dagen?? Tørker ikke det ur huden enda mer??? ← Det ville jeg også tro! Huden prøver vel desperat å lage en normal beskyttelse, men siden huden blir renset så ofte vil den jo aldri oppnå det. Dermed er det vel naturlig at det blir ubalanse i talgproduksjon, og dermed urenheter. Høres helt opplagt ut for meg. En rens om dagen må vel være nok...
Gjest Milah Skrevet 1. oktober 2005 #9 Skrevet 1. oktober 2005 Vel, jeg dusjer jo normalt ikke 3 gangerom dagen, så huden min takler det helt fint!
Gjest gjest1 Skrevet 1. oktober 2005 #10 Skrevet 1. oktober 2005 Vasker ansiktet med vann om jeg dusjer midt på dagen, og tar heller en mildere rens om kvelden.
Gjest Gjest.. Skrevet 1. oktober 2005 #11 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg dusjer jo heller ikke tre ganger om dagen, men renser huden morgen og kveld. Jeg pleier å trene i løpet av dagen og da blir det gjærne en dusj etter det.. Derfor lurer jeg på om tre rens om dagen blir mye...?
En som vet Skrevet 1. oktober 2005 #12 Skrevet 1. oktober 2005 Men trener du hver dag da? Om det blir til at du vasker huden tre ganger om dagen innimellom skulle jeg ikke tro det kunne gjøre noen skade... Og hvis du gjør det så blir det jo fort litt vanskeligere da... For på en måte er det jo ikke noe bra å overrense huden, men på en annen måte er det jo ikke noe bra å la være å rense huden etter trening... Da får du ihvertfall kviser! Tenk på all svetten og bakteriene! Er neimen ikke lett det her....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå