Gjest HarryDotter Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 https://www.tv2.no/nyheter/14265663/ Nei. Det er ikke mitt ansvar som mann, at andre menn oppfører seg som svin i fylla!! Ja jeg sier ifra om jeg hadde sett slik oppførsel, men jeg bærer ikke noe ansvar for andre menns handlinger.
Chomsky89 Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 HarryDotter skrev (4 minutter siden): men jeg bærer ikke noe ansvar for andre menns handlinger. Det sier de vel heller ikke? ansvaret er å stoppe folk som åpenbart går over streken. 33
Gjest HarryDotter Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 (endret) Chomsky89 skrev (2 timer siden): Det sier de vel heller ikke? ansvaret er å stoppe folk som åpenbart går over streken. "Det er ikke deres feil at de blir overfalt, klådd på og sett på. Det er vi som må bli stilt til ansvar, sier han." "Uansett om ikke alle karer er sånn, så burde alle bli holdt til ansvar. Fordi det er vi som kan gjøre noe med problemet. Vi kan steppe inn og si til kompisen: «Nå driter du oss alle ut." Jeg kaller det å legge ansvaret over på alle menn. Endret 2. oktober 2021 av HarryDotter
herzeleid Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Vi har alle ansvar for vår egen oppførsel og hvordan vi påvirker omgivelsene. Det har også denne Paradise-jenta når hun kler av seg og har sex på tv, for så å klage over "objektivisering". Ønsker en å endre noe er det fint å begynne med seg selv og sin egen påvirkning. 23
Chomsky89 Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 HarryDotter skrev (46 minutter siden): Jeg kaller det å legge ansvaret over på alle menn. Du ser jo tydelig meningen når du sammenligner med det de ellers sier. Og går du til kronikken som fanget interessen til tv2 så er jo poenget hannes "Slutt å se vekk. Grip inn." der også. 15
Gud Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Spørsmålet er om det er eit manneproblem eller (født sånn) eller eit samfunnsproblem (blitt sånn). Om det er eit manneproblem er det ikkje mykje anna å gjere enn å ikkje «la» slike formeire seg. Om det er eit samfunnsproblem så kan vi gjere noko med det. Då trur eg det er lurt å prøve å løyse det som eit samfunnsproblem og ikkje eit manneproblem. 6
Jr.Garcon Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 (endret) Her er man deltager på PH ( som representerer hvilket mannsideal ? Indre eller ytre verdier?) der knuller man (frivillig?) disse mannlige taperne, lar seg slikke litt på tv osv, så blir man med på Camp Kulinaris, hvor man også knuller og krangler med et virkelig "prakteksemplar av en kjernekar" ? For unge gutter som eventuelt skulle se på dette - og har lyst på damer som Moen - så vil de strekke seg etter hvilket mannsideal? Hvis man ønsker at dårlig oppførsel/holdninger skal opphøre, så kan man ikke direkte eller indirekte, belønne eller fremme dårlig oppførsel/holdninger. Det er en stor skam at Moen i det hele tatt får medieomtale av TV2. Mangler bare at hun Guttormsen dama kommer på banen - så vi virkelig får en flom av faglig kunnskap servert fra en utrolig begavet og høyt utdannet fagperson Endret 3. oktober 2021 av Jr.Garcon 16
Flintis Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 "Det er ikke deres feil at de blir overfalt klådd på og sett på" Nå er det gått totalt av skaftet, sett på? Her er det bare en ting å gjøre, gå rett til ekteskapsplanleggeren med en gang. Gangen i dette slik jeg ser det er: 1. Mann og dame ser hverandre. 2. Mann og dame sender blikk. 3. Mann går bort til dame. 4. Mann og dame prater sammen. 5. Mann berører dame på en ikke seksuell måte. Dame smiler kommer nærmere berører mann på en ikke seksuell måte 6. Mann prater litt småfrekt dame smiler, ler, fikler med håret. 7. Mann går inn for kyss dame gjengelder dette. 8 . Mann foreslår de går til et roligere hjørne eller sted. 9. Mann og dame råkliner munn tunge hender. 10. Mann foreslår å drat til et sted med en seng mitt sted ditt sted hotell el. 11. De har sex. Nå kan det selvfølgelig komme noen dater i mellom disse punktene. En trenger heller ikke være innom alle punktene. En kan ha hatt mye kontakt på nett først. Kvinnen kan selvfølgelig avvise mannen underveis, dette må skje på en pen måte og mannen må tåle å bli avvist. Nå er ikke jeg noen sjekkeguru, så det er sikkert mange som har mer å lære bort. Hvorfor er ikke dette et tema i skolen på linje med seksualundervisning? 5
Gjest HarryDotter Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 Blod skrev (6 timer siden): Hva gjør du hvis noen holder på slik? Det er forskjell på hva man gjør når man ser slike ting og å få ansvaret for at andre menn ikke klarer å oppføre seg. Ser du forskjellen? Selvsagt sier man ifra om man blir vitne til slik drittoppførsel. Du må også huske på at mange er redde for å gripe inn i frykt for å bli angrepet. Disse drittsekkene er gjerne ikke alene når de er ute på byen. Og sier man klart ifra, hvor stor er da sjansen for at hele gjengen kommer etter meg da? Jeg forstår den frykten.
Gjest HarryDotter Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Flintis skrev (3 timer siden): "Det er ikke deres feil at de blir overfalt klådd på og sett på" Nå er det gått totalt av skaftet, sett på? Her er det bare en ting å gjøre, gå rett til ekteskapsplanleggeren med en gang. Gangen i dette slik jeg ser det er: 1. Mann og dame ser hverandre. 2. Mann og dame sender blikk. 3. Mann går bort til dame. 4. Mann og dame prater sammen. 5. Mann berører dame på en ikke seksuell måte. Dame smiler kommer nærmere berører mann på en ikke seksuell måte 6. Mann prater litt småfrekt dame smiler, ler, fikler med håret. 7. Mann går inn for kyss dame gjengelder dette. 8 . Mann foreslår de går til et roligere hjørne eller sted. 9. Mann og dame råkliner munn tunge hender. 10. Mann foreslår å drat til et sted med en seng mitt sted ditt sted hotell el. 11. De har sex. Nå kan det selvfølgelig komme noen dater i mellom disse punktene. En trenger heller ikke være innom alle punktene. En kan ha hatt mye kontakt på nett først. Kvinnen kan selvfølgelig avvise mannen underveis, dette må skje på en pen måte og mannen må tåle å bli avvist. Nå er ikke jeg noen sjekkeguru, så det er sikkert mange som har mer å lære bort. Hvorfor er ikke dette et tema i skolen på linje med seksualundervisning? Problemet er at innimellom disse punktene er det en haug med signaler som flakser mellom dem som kan være vanskelig å ikke missforstå. Men enig i at dette burde vært pensum i skolen.
Gjest brødskalle Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 Det er opp til oss som har ryggrad å gripe inn der det ikke er fare for oss selv, ja. Det er vår jobb å beskytte de som ikke kan beskytte seg selv, samt sette et eksempel for hvordan folk burde oppføre seg. Om en griper inn og hindrer den kvinnelige sjefen fra å mobbe en ung mannlig kollega, eller gripe inn på utesteder. Kan man gjøre noe bra for andre, så gjør man det. Å akseptere dårlig oppførsel er ikke greit. Sånn er det å være voksen og ansvarlig.
Pippi Lotta Skrevet 3. oktober 2021 #13 Skrevet 3. oktober 2021 Når man leser helle saken synes jeg det kommer greit frem at poenget er at bra menn ikke skal overlate alt ansvaret til kvinner alene. Han sier at mann har et ansvar for og si i fra ved dårlig oppførsel og for og være en positiv påvirkning på kamerater. Sjikane og overgrep kommer ikke ut fra ingenting, det er et resultat av dårlige holdninger som eksisterer i samfunnet. Bare se her hvor mange av kommentarene i denne tråden som prøver rettferdiggjør det. Man kan motarbeide dårlige holdninger i samfunnet og har et ansvar for og gjøre det selv om man ikke selv er direkte offer eller overgriper. 18
herzeleid Skrevet 3. oktober 2021 #14 Skrevet 3. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Når man leser helle saken synes jeg det kommer greit frem at poenget er at bra menn ikke skal overlate alt ansvaret til kvinner alene. Han sier at mann har et ansvar for og si i fra ved dårlig oppførsel og for og være en positiv påvirkning på kamerater. Sjikane og overgrep kommer ikke ut fra ingenting, det er et resultat av dårlige holdninger som eksisterer i samfunnet. Bare se her hvor mange av kommentarene i denne tråden som prøver rettferdiggjør det. Man kan motarbeide dårlige holdninger i samfunnet og har et ansvar for og gjøre det selv om man ikke selv er direkte offer eller overgriper. Hvor i tråden ser du mange innlegg som prøver å rettferdiggjøre overgrep? Jeg tror ikke jeg kan finne ett. 5
Gjest På druen Skrevet 3. oktober 2021 #15 Skrevet 3. oktober 2021 Alle kvinner vet at menn ikke gidder å ta noe ansvar for noe annet enn ting de kan tjene penger på. Kvinner finner seg i så mye dritt at de til slutt danner seg et eget samfunn for å få en slutt på det. De driver ikke å starter kriger og terror som menn, de samler seg og går i tog.
Pippi Lotta Skrevet 3. oktober 2021 #16 Skrevet 3. oktober 2021 herzeleid skrev (2 timer siden): Hvor i tråden ser du mange innlegg som prøver å rettferdiggjøre overgrep? Jeg tror ikke jeg kan finne ett. Oki ikke mange bare to. Men to er egentlig mange nokk. herzeleid skrev (20 timer siden): Vi har alle ansvar for vår egen oppførsel og hvordan vi påvirker omgivelsene. Det har også denne Paradise-jenta når hun kler av seg og har sex på tv, for så å klage over "objektivisering". Ønsker en å endre noe er det fint å begynne med seg selv og sin egen påvirkning. Jr.Garcon skrev (12 timer siden): Her er man deltager på PH ( som representerer hvilket mannsideal ? Indre eller ytre verdier?) der knuller man (frivillig?) disse mannlige taperne, lar seg slikke litt på tv osv, så blir man med på Camp Kulinaris, hvor man også knuller og krangler med et virkelig "prakteksemplar av en kjernekar" ? For unge gutter som eventuelt skulle se på dette - og har lyst på damer som Moen - så vil de strekke seg etter hvilket mannsideal? Hvis man ønsker at dårlig oppførsel/holdninger skal opphøre, så kan man ikke direkte eller indirekte, belønne eller fremme dårlig oppførsel/holdninger. Det er en stor skam at Moen i det hele tatt får medieomtale av TV2. Mangler bare at hun Guttormsen dama kommer på banen - så vi virkelig får en flom av faglig kunnskap servert fra en utrolig begavet og høyt utdannet fagperson 5
herzeleid Skrevet 3. oktober 2021 #17 Skrevet 3. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (28 minutter siden): Oki ikke mange bare to. Men to er egentlig mange nokk. Som ventet demonstrerer du tankefeilene som får deg til å komme med slike feilaktige påstander godt. At en type adferd fremmer objektivisering eller at vi alle har et ansvar for å oppføre oss og hvordan vi påvirker omgivelsene, er på ingen måte noen rettferdiggjøring av overgrep. Det er ikke i nærheten en gang. 11
Pippi Lotta Skrevet 3. oktober 2021 #18 Skrevet 3. oktober 2021 herzeleid skrev (2 minutter siden): Som ventet demonstrerer du tankefeilene som får deg til å komme med slike feilaktige påstander godt. At en type adferd fremmer objektivisering eller at vi alle har et ansvar for å oppføre oss og hvordan vi påvirker omgivelsene, er på ingen måte noen rettferdiggjøring av overgrep. Det er ikke i nærheten en gang. Hvorfor er det relevant og nevne hvordan offeret har oppført seg, om du ikke mener hun har litt av skylda for handlingene? 13
herzeleid Skrevet 3. oktober 2021 #19 Skrevet 3. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Hvorfor er det relevant og nevne hvordan offeret har oppført seg, om du ikke mener hun har litt av skylda for handlingene? Dette forklarte jeg allerede i innlegget du siterte: "Vi har alle ansvar for vår egen oppførsel og hvordan vi påvirker omgivelsene", spesifikt med tanke på hvorvidt vi har et ansvar for andres oppførsel. Om vi selv bidrar til objektivisering har vi også et ansvar for objektivisering. Det er en observasjon av det tilsynelatende åpenbare som det virker helt absurd å lese som en rettferdiggjøring av overgrep. 2
kar90 Skrevet 3. oktober 2021 #20 Skrevet 3. oktober 2021 Nei, det er ikke menn sitt ansvar. Fet er hjernedødt å diskutere. Kvinner kommer aldri til å slutte å kreve at menn skal gjøre verden knirkefri for dem, og det vil alltid finnes nok menn som ser fordelen i å backe dem opp i det. 4
Anbefalte innlegg