AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg er oppvokst i en familie der vi vasker ned huset til jul. Full nedvask. Har fulgt det samme sporter selv, og tenker egentlig hvert år at det egentlig ikke er vits i nedvask på mørkeste vinteren. Men klarer ikke tanken på å feire jul uten at huset er nedvasket. startet i dag på kjøkkenet, og har vasket ned alt. Sortert, kastet og ryddet. brukt mange timer, men fy så deilig følelse det er nå. Flere som har denne jule vask greia over seg? Anonymkode: c02a7...397 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Har pleid å gjøre det, men er så nedtur 1. juledag... Når man har 12 pers på julaften blir huset ganske skittent egentlig. Ikke inni kjøkkenskap osv såklart. Men gulv, trapper, bad osv... Anonymkode: 1faa7...361 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Moren min pleide det, men jeg har aldri gjort det selv. Jeg vasker jo året rundt ellers og tar det som trengs når det trengs så ser ikke helt poenget. Anonymkode: 1a1e1...c56 7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg gjør det hvert år, men starter ikke før i slutten av denne måneden. Anonymkode: 59b02...099
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Har ikke hverken tid eller energi til det lenger. Tar en ekstra støvtørk og pynter så holder det . Anonymkode: ac6bb...0ea 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Gjorde det før. Nå tar jeg en skikkelig rundvask når det blir vår. Vasker «vanlig» til jul. Kanskje litt ekstra grundig, men ikke så grundig som til våren😄 Anonymkode: 5d8b5...44b 3
Gjest Elder Millennial Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 (endret) Liker å gjøre litt halvgjort nedvask til jul og så skikkelig på våren jeg da😅🙈 Endret 2. oktober 2021 av Elder Millennial
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 Er det snakk om inni skap og bak kjøleskap og komfyr og sånt da? Anonymkode: ee22f...58d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det snakk om inni skap og bak kjøleskap og komfyr og sånt da? Anonymkode: ee22f...58d Ja, inni skap og skuffer, tak og vegger.. er jo bare okt nå. Men da slipper jeg å gjøre det til jul, kun skap og skuffer utvendig. Anonymkode: c02a7...397 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det snakk om inni skap og bak kjøleskap og komfyr og sånt da? Anonymkode: ee22f...58d Vi har nytt kjøkken, så har integrert komfyr, kjøleskap, platetopp osv Anonymkode: c02a7...397
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg er oppvokst i en familie der vi vasker ned huset til jul. Full nedvask. Har fulgt det samme sporter selv, og tenker egentlig hvert år at det egentlig ikke er vits i nedvask på mørkeste vinteren. Men klarer ikke tanken på å feire jul uten at huset er nedvasket. startet i dag på kjøkkenet, og har vasket ned alt. Sortert, kastet og ryddet. brukt mange timer, men fy så deilig følelse det er nå. Flere som har denne jule vask greia over seg? Anonymkode: c02a7...397 Trodde jeg måtte dette da jeg flyttet hjemmefra for over 20 år siden. Fordi mamma alltid gjorde det. Tok ikke veldig lang tid før jeg ga f. Tar heller en god helgevask før jul. Skikkelig rengjøring tar jeg på våren når det kan luftes hele dagen og sola titter frem. Anonymkode: cebf3...bad 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #12 Skrevet 2. oktober 2021 Akkurat nedvask til jul er en av de tingene jeg ikke gjør. Tiden fra sommerferie til nyttår er den travleste tiden for andre ting her i huset. Anonymkode: 59e6b...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #13 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trodde jeg måtte dette da jeg flyttet hjemmefra for over 20 år siden. Fordi mamma alltid gjorde det. Tok ikke veldig lang tid før jeg ga f. Tar heller en god helgevask før jul. Skikkelig rengjøring tar jeg på våren når det kan luftes hele dagen og sola titter frem. Anonymkode: cebf3...bad Jeg tar det både på våren og til jul. da rekker det ikke hope seg opp så mye. på våren hiver jeg ut tepper, sofa og tar en skikkelig nedvask. Men tar ikke ut sofan på vinteren. Anonymkode: c02a7...397
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #14 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Akkurat nedvask til jul er en av de tingene jeg ikke gjør. Tiden fra sommerferie til nyttår er den travleste tiden for andre ting her i huset. Anonymkode: 59e6b...3a9 Det er jo egentlig idiotisk å vaske ned på svarteste vinteren, men det har bare blitt ei greie. Vegger og tak er ikke så viktig.. men kjøkkenet må jeg ta. Blir ikke jul uten liksom Anonymkode: c02a7...397
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #16 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg er veldig rolig av meg og ikke aggressiv, så jeg juler verken vasken eller andre gjenstander/mennesker. Anonymkode: b5c77...f84 8
Perle Skrevet 2. oktober 2021 #17 Skrevet 2. oktober 2021 (endret) Hærverk å jule vasken. ☹️ Endret 3. oktober 2021 av Perle 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #18 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg vasker ikke alltid alle vegger og tak, bortsett fra på badet. Men i løpet av oktober og november går vi gjennom alle rom og rydder og vasker gjennom de skap og skuffer som trenger det. Vi begynte i dag med garderobeskapene, tømt alt ut, vasket, la bort sommertøy og tok frem vintertøy. Blir litt nesten hver helg fremover nå. Jeg er definitivt av typen som ikke synes det blir jul om det ikke er orden & reda overalt. Men det har aldri skapt noe stress, for jeg planlegger det godt og begynner tidlig. Jeg synes bare det er skikkelig deilig å gå inn i det nye året med alt på stell! Anonymkode: 2c879...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #19 Skrevet 2. oktober 2021 Det er ikke snilt å jule opp vasken, den har ikke gjort deg noe. Anonymkode: 8c941...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #20 Skrevet 2. oktober 2021 Stakkars vasken 😋 Nei, vasker ikke hele huset til jul. Orker ikke sånne skippertak, tar det heller litt etter hvert. Anonymkode: 49bea...1b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå