AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Hvis man takker ja til ett jobbtilbud, men så en stund etter får man ett jobbtilbud til, kan man da trekke seg fra den første jobben såfremt man ikke har skrevet under på kontrakt enda? Anonymkode: 0f251...f18
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg gjorde det. Hadde ikke mottatt kontrakt, men fått muntlig tilbud og var i gang med diskusjon om lønn. I mellomtiden fikk jeg et annet tilbud og valgte det. Anonymkode: 930ce...f80 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 På generelt grunnlag kan jeg i hvert fall si muntlige avtaler er like bindene som en skriftlig, men usikker på hvordan det blir i dette tilfellet. Råder deg til å kontakte første arbeidsgiver og si det som det er. Anonymkode: 1a55f...5da
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Tydeligvis ikke, ut ifra hva jeg har lest og hørt. Venninna mi var i denne situasjonen og ble KJEFTET på av han første sjefen. Anonymkode: a42c4...8fb
Magika_fra_Fyll Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg opplevde dette andre veien - jeg var på jobbintervju en gang der de ringte meg etterpå og gratulerte meg med å ha fått jobben men så ombestemte de seg til dagen etterpå før vi hadde skrevet under på kontrakten
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Ved kontraktsinngåelse er det ikke 14 dager prøvetid? Eller heter det noe annet? Anonymkode: 09359...66f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 Eller 14 dager oppsigelse I prøveperioden på 6 mnd Anonymkode: 09359...66f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tydeligvis ikke, ut ifra hva jeg har lest og hørt. Venninna mi var i denne situasjonen og ble KJEFTET på av han første sjefen. Anonymkode: a42c4...8fb Og hva så om man får kjeft? Man gjør fortsatt ikke noe ulovlig, og er i sin fulle rett til å velge en annen jobb. At en sjef kjefter, er verken verdens undergang, eller noe man aldri kommer til å oppleve igjen. Anonymkode: b125d...353 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og hva så om man får kjeft? Man gjør fortsatt ikke noe ulovlig, og er i sin fulle rett til å velge en annen jobb. At en sjef kjefter, er verken verdens undergang, eller noe man aldri kommer til å oppleve igjen. Anonymkode: b125d...353 Jeg mener at å reagere sånn er ikke ok. Hun har jo ikke skrevet under noen kontrakt Anonymkode: a42c4...8fb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 Ja, det kan du, men er kontrakten signert må du si opp jobben å la oppsigelsestiden utløpe. I utgangspunktet er en muntlig avtale like bindende som en skriftlig, så tror jeg hadde forholdt meg til oppsigelsestiden. Anonymkode: 29f71...0fd
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener at å reagere sånn er ikke ok. Hun har jo ikke skrevet under noen kontrakt Anonymkode: a42c4...8fb Nei, det er ikke ok, men det er da heller ikke noe å bry seg mer om. Hun skal ikke jobbe der, og konsekvensen for å takke nei til jobben var å få litt kjeft. Det rister man av seg, er glad man slapp unna en sånn sjef, og går videre. Ikke noe ulovlig har skjedd i noen retning. Anonymkode: b125d...353
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #12 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg gjorde det. Takket ja, skrev kontrakt og skulle begynne om tre måneder. Så fikk jeg drømmejobben! Hadde ikke trodd jeg ville få den. Denne jobben hadde mye høyere lønn, og det sa jeg da jeg sa fra meg den første jobben. De sa de forsto meg, men hadde ikke mulighet til å matche den lønna. Er veldig glad i dag for at jeg takket ja til den jobben jeg har i dag, selv om jeg syntes det var litt vanskelig å trekke meg fra det første tilbudet. Anonymkode: 2a898...d17
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #13 Skrevet 2. oktober 2021 Du kan det ja, men du må i utgangspunktet jobbe ut oppsigelsestiden på 2 uker. Men ingen bedrifter kommer til å gidde å ta inn en som ikke har lyst til å jobbe der i 2 uker, og gi dem opplæring, legge dem inn i systemet, ordne med lønn osv. Anonymkode: 6d6df...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå