AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg kjørte bil på motorveien og bil i motsatt felt blinker for å skifte felt. Det går med knapp margin og såvidt. Det som deretter skjer er at bilen rett bak også setter på blinken og tror den skal rekke å benytte seg av luken, som oppstår når bilen foran skifter felt . Det går ikke og jeg bråbremser. Så ligger vi der, parallelt i 50 i en bitte liten stund før jeg kommer meg opp i fart igjen. Jeg synes det er så ubehagelig. Jeg tenker bare på hva som kunne skjedd og jeg synes det er vondt fordi jeg spør meg selv om jeg kunne gjort noe annerledes, men jeg måtte enten ha gasset meg opp i hundre og 30 eller bråbremse og instinktivt ble det brems. Har dere lignende erfaringer og hva gjorde dere for å prøve å ikke tenke så mye på det? Anonymkode: c09b1...5ce
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Dette skjønte jeg ikke. Du må nesten forklare litt bedre. Anonymkode: 3d84c...d7a 8
Gjest ti10 Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Litt usikker på hvordan situasjonen egentlig var, men det kan virke som at du har blitt redd fordi noen andre bilister feilvurderte en situasjon i trafikken, og det holdt på å skje en ulykke. Men det gjorde tydeligvis ikke det, og jeg ser ikke hva du kunne ha gjort annerledes ut fra det du forteller. Men sånn er det av og til, og da må man bare være glad for at det endte godt, og legge det fra seg. Jeg tror de fleste som kjører bil har vært oppi stressende situasjoner, men man må bare legge det fra seg. -er det en selv som gjør feil, bør man jo være oppmerksom på å ikke gjenta feilen, og er det andre som gjør feil, får man jo ikke gjort så mye, bortsett fra ev. å anmelde, hvis det virkelig er en farlig situasjon.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #4 Skrevet 3. oktober 2021 Spoiler ti10 skrev (9 timer siden): Litt usikker på hvordan situasjonen egentlig var, men det kan virke som at du har blitt redd fordi noen andre bilister feilvurderte en situasjon i trafikken, og det holdt på å skje en ulykke. Men det gjorde tydeligvis ikke det, og jeg ser ikke hva du kunne ha gjort annerledes ut fra det du forteller. Men sånn er det av og til, og da må man bare være glad for at det endte godt, og legge det fra seg. Jeg tror de fleste som kjører bil har vært oppi stressende situasjoner, men man må bare legge det fra seg. -er det en selv som gjør feil, bør man jo være oppmerksom på å ikke gjenta feilen, og er det andre som gjør feil, får man jo ikke gjort så mye, bortsett fra ev. å anmelde, hvis det virkelig er en farlig situasjon. Takk for hyggelig og hjelpsomt svar. 🥰 Ja som anonymkode over skriver, det ble litt rotete forklart av meg, men kort oppsummert er det en bil som ( sannsynligvis) ikke sjekker blindsonen når han skifter felt eller bare ikke bedømmer avstand i det hele tatt og skal til å slenge seg rett foran meg, sånn at jeg instinkt bråbremser Anonymkode: c09b1...5ce
Cata Skrevet 3. oktober 2021 #5 Skrevet 3. oktober 2021 Enig med @ti10 . Er det noen andre som gjør feil så trekker jeg pusten dypt og tenker "Oisann, det der var ikke bra" eller "dust" litt avhengig av type feil. Er det meg selv så tenker jeg "dust" og gjør mitt beste for innprente at jeg må ikke gjenta den feilen. (Det er plenty av nye man kan risikere å gjøre.) Men jeg går ikke og grubler på det i dagevis om jeg støkker litt til der og da. 1
Brimi Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg tuter på bilen og deretter banner og sverter jeg🙈 I tillegg prater jeg med andre om det i etterkant. Viktig å få sortert tankene og følelsene etter en sånn hendelse. Det er dessverre mye rar kjøring der ute🥴 Skjønner godt at du tenker på hendelsen i etterkant. Spesielt med det om man kunne gjort noe annerledes, men i en sånn situasjon handler man på instinkt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå