AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Jobber i et stort firma med åpent kontorlandskap. Sliter med å konsentrere meg når jeg er på kontoret, fordi flere i mitt team er så glad i å skravle. Jeg er introvert og veldig stille som person, og har lenge følt at jeg ikke passet inn og delvis utestengt fra teamet. Vet at jeg ikke har tatt så mye initiativ for å bli kjent med de andre, men har sosialangst. Nå vurderer jeg faktisk å sette meg ned på stillesone neste gang jeg er på jobb. Men er redd for at det skal gjøre alt verre og at jeg da «ekskluderer» meg selv enda mer fra teamet. Men klarer virkelig ikke jobbe når folk skal skravle hele tiden. Og jeg er mye mer produktiv de dagene jeg har hjemmekontor. Hva hadde dere gjort? Vi har fast kontordag 1 gang i uka, men flere er der omtrent daglig. Burde jeg bare bite tenna sammen? Anonymkode: 68136...163
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Burde jeg bare bite tenna sammen? Har du noe valg? Dessuten er det snakk om 1 gang i uka. Såpass må du tåle i et arbeidsliv i dag. Du vil aldri ha kolleger som er 100% slik du ønsker dem skal være. Noen vil alltid være bare 50%, og så finner du i absolutt alle arbeidsplasser noen som er 5%, altså som du overhode ikke liker eller går overens med. 98% av alle arbeidstakerne i dag må bite tenna sammen stort sett hver dag. Anonymkode: d21da...4e3 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Sitter ikke i kontorlandskap på jobb men sitter med døra oppe (for å ikke virke for sær) og har kontor i en gang med mye trafikk av folk og dermed mye prat. Klarer å konsentrere meg med musikk og har nesten alltid musikk, gjerne kun instrumental, på øret og headset som stenger ute annen lyd. Går også mye i spillelister med lyden av regn, vind, bål, you name it😂 Anonymkode: 89ef5...a38 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg er helt lik deg, vi må også inn 1 dag i uka. Resten av uka sitter jeg hjemme selv om de fleste andre er på kontoret nesten hver dag Anonymkode: 04eab...8e2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Støydempende høretelefoner! Min redning a Anonymkode: cd7ce...9f7 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Korona har vært deilig, med hjemmekontor og det hele. Å dra til kontoret spiser mye tid og overskudd, og i tillegg må man betale for ulempen. Anonymkode: dd6ec...947 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Hva slags kontorjobber er dette? 🙂 Anonymkode: 6527f...2ed
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Så heldig du er som bare må på kontoret en gang i uka... Jeg får hjemmekontor maks to ganger i måneden, selv om leder lovet meg to ganger i uka for kort tid siden. Sliter med å få gjort noe nå, da det er konstant mas fra alle rundt meg på jobb. Samtlige av mine arbeidsoppgaver krever konsentrasjon... Anonymkode: 0cde0...789 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Så heldig dere er! Her må jeg på jobb HVER dag Anonymkode: ddcd4...672 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så heldig du er som bare må på kontoret en gang i uka... Jeg får hjemmekontor maks to ganger i måneden, selv om leder lovet meg to ganger i uka for kort tid siden. Sliter med å få gjort noe nå, da det er konstant mas fra alle rundt meg på jobb. Samtlige av mine arbeidsoppgaver krever konsentrasjon... Anonymkode: 0cde0...789 Hos oss gikk produktiviteten opp når vi hadde hjemmekontor. Har ikke blitt beordret tilbake enda så jeg møter bare opp en sjelden gang. Regner med at sjefen din etter en tid vil se at produktiviteten daler når du/dere er tilbake på kontoret? Og kanskje revurdere løsningen🤷 Anonymkode: 89ef5...a38 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Er det et alternativ å bytte jobb? Jeg har gjort det to ganger pga flytting fra cellekontorer til åpent landskap, og mener bestemt stresset ved å skifte jobb var verdt det. Anonymkode: e4dd1...b49
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 On 10/3/2021 at 11:37 AM, AnonymBruker said: Hos oss gikk produktiviteten opp når vi hadde hjemmekontor. Har ikke blitt beordret tilbake enda så jeg møter bare opp en sjelden gang. Regner med at sjefen din etter en tid vil se at produktiviteten daler når du/dere er tilbake på kontoret? Og kanskje revurdere løsningen🤷 Anonymkode: 89ef5...a38 Har vært tilbake på kontoret i ca. et halvt år allerede, og sjefen vet at jeg er mer produktiv hjemme, men det virker som om andres sosiale behov går foran alt annet... Anonymkode: 0cde0...789
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg skal aldri jobbe et sted med åpent landskap. Når jobben min (regjeringskvartalet) går over til det om 5-10 år så slutter jeg. Har begynt å forberede det allerede. Anonymkode: 4e928...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå