Gå til innhold

Foreldre som heller vil gå i en middag og drikke alkohol enn å være med meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Jeg har sosial angst, og jeg har ingen andre enn mine foreldre og søsken  (min egen feil), jeg fallt ned lofts trappa og slo hodet mitt veldig hardt. Jeg er redd og alene, jeg fortalte min mor om det men hun vil heller gå i middag for det hadde de avtalt. Jeg sa okei, ha en koselig middag. Men jeg føler meg så alene og jeg er redd. For å være ærlig så synes jeg synes det var felt gjort  å heller dra i middag, men den meningen holdt jeg for meg selv. Er det dårlig gjort av dem eller er det noe galt med meg? Er min reaksjon forståelig? Å føle seg til bry og bare i veien. 

Anonymkode: 91358...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du? Det tenker jeg er veldig sentralt her. 

Anonymkode: b50c5...3ab

• Liker 20
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg ville aldri dratt fra et barn i en slik tilstand, og særlig ikke konsumert alkohol, i tilfelle jeg ble nødt til å kjøre barnet til legevakt eller lignende. Er du hjemme helt alene?

Anonymkode: ad0f2...3d2

• Liker 5
Skrevet

Er du under 18 år, TS? 

Anonymkode: eb3a1...9c1

• Liker 2
Skrevet

Det kan være greit om du vurderer å ta dette opp med noen voksne, på skolen for eksempel så har dere kanskje en rådgiver eller "helsesøster" (husker ikke nye navnet). Det høres litt tvilsomt ut, kan hende det burde være noen instanser inne og se på om du blir tatt godt vare på.

Skrevet

Jeg er 19, og jeg har min egen leilighet. Ts

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Åh, vel, nei, da mener jeg foreldrene dine kan leve sitt liv, og at du er gammel nok til å stå på egne ben/ta ansvar for deg selv. Blir dårlig, så er nummeret til legevakten 116 117, ev. 113 om det er helt akutt (at du trenger ambulanse).

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åh, vel, nei, da mener jeg foreldrene dine kan leve sitt liv, og at du er gammel nok til å stå på egne ben/ta ansvar for deg selv. Blir dårlig, så er nummeret til legevakten 116 117, ev. 113 om det er helt akutt (at du trenger ambulanse).

Tja, jeg hadde blitt hjemme med yngre/voksen familie som hadde mulig hjernerystelse 🤷‍♀️

Anonymkode: 5693d...d1b

• Liker 12
Skrevet

Når man er voksne må man faktisk takle livet selv. Man kan ha familie, men selv om man deler blod, så trenger det ikke bety noe som helst. Når man er voksen og faller å slår seg, så må man fikse det selv, om det er med bandasje og plaster eller ringe legevakten.

Anonymkode: e4b9f...335

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tja, jeg hadde blitt hjemme med yngre/voksen familie som hadde mulig hjernerystelse 🤷‍♀️

OM ts hadde hatt hjernerystelse så hadde det vel ikke akkurat vært lurt å sitte på KG. Da skal en holde seg unna skjerm bl.a. En kan ikke forvente at foreldre skal måtte holde seg hjemme for voksne barn som er flyttet hjemmefra 

Anonymkode: 740f0...906

• Liker 29
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Som til og med bor for seg selv? Det virker noe overdramatisk, men jeg kan jo forstå det. Jeg er likevel uenig i at en 19-åring skal kunne kreve det/bli fornærmet over at det ikke blir gjort.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skjerp deg. Ring mental helse. 

Anonymkode: 9ce2f...d19

• Liker 7
Skrevet

Hei. Tror dere missforstår meg. Jeg krever ikke noe fra mine foreldre. Jeg bare håpte at jeg kunne ha vært med mamma i kveld. Jeg er alene og jeg vet hva jeg skal gjøre om jeg blir dårlig. Jeg synes bare det var sårende å tenke på fordi jeg er redd og følte ikke at dem bryr seg om det. Ville se hva dere tenkte om det. setter pris på alle svar :) ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Tror dere missforstår meg. Jeg krever ikke noe fra mine foreldre. Jeg bare håpte at jeg kunne ha vært med mamma i kveld. Jeg er alene og jeg vet hva jeg skal gjøre om jeg blir dårlig. Jeg synes bare det var sårende å tenke på fordi jeg er redd og følte ikke at dem bryr seg om det. Ville se hva dere tenkte om det. setter pris på alle svar :) ts

Du må lære å klare deg selv. Du er 19 år og bor for deg selv. Regner med du studerer eller jobber til vanlig. Foreldrene dine hadde en avtale. Du må vokse opp. Du skal heller ikke være på skjerm hvis du har hjernerystelse. 

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De bryr seg garantert, og du må ikke tolke dette som noe annet enn at de dro på en allerede avtalt hendelse. Og det må de få lov til å gjøre synes jeg, uten at du skal bli såret av den grunn.

Ønsket du egentlig å bli med dem? Det er leit når planer blir endret pga. sykdom/skade, men det er en del av livet. Tror du burde jobbe med deg selv på dette området, kanskje sammen med en behandler?

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må lære å klare deg selv. Du er 19 år og bor for deg selv. Regner med du studerer eller jobber til vanlig. Foreldrene dine hadde en avtale. Du må vokse opp. Du skal heller ikke være på skjerm hvis du har hjernerystelse. 

Jeg jobber ikke, og jeg møter ingen. Jeg har sosial angst og har ikke vært utenfor hjemmet på 3 år. Jeg er mye mer voksen nå enn jeg var for noen år siden. Jeg jobber fortsatt med det, men tusen takk. Ts

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en ting du må vende deg til, TS, og det er at de rundt deg ikke er synske. Det vil si at du må si fra hva du ønsker. 

Øv deg på det, ikke tenk at du er til bry eller ikke verdt det eller ... osv. Det er ANGSTENS snakk. Angsten har nå sørget for at du er alene i kveld. La dette være siste gang den vinner denne typen slag.

Skrevet

Jeg tenker at din mor har snakket med deg, konkudert med at du ikke har hjernerystelse og trenger denne kvelden ute. Hvis du bare har foreldre og søsken + angst ser jeg for meg at du (uten å mene det) sliter ganske mye på dem. 

Så la nå dine foreldre få kose seg maksimalt i dag 

Anonymkode: b655c...7b6

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber ikke, og jeg møter ingen. Jeg har sosial angst og har ikke vært utenfor hjemmet på 3 år. Jeg er mye mer voksen nå enn jeg var for noen år siden. Jeg jobber fortsatt med det, men tusen takk. Ts

Da må du oppsøke hjelp. Det er kun du som kan gjøre endringer i ditt liv. Hva lever du av? Har selv angst og depresjon, men jeg har aktivt oppsøkt hjelp. Det er kun du som kan gjøre den jobben. Sånn er det å være voksen. 

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det høres tungt ut, jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen, men jeg kan ikke laste min familie av den grunn. Jeg bruker behandlingsapparatet rundt meg, og venter ikke noe fra familien på den måten. Setter selvsagt pris på hjelp, men blir ikke såret om de ikke prioriterer meg - det forstår jeg faktisk godt at de gjør.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...