sommerkjole Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 (endret) Hvordan ville du rangert disse navnene? Kom gjerne med Feedback på navnene og:) Camilla Ida Signe Maud Johanne Amalie Ellinor Charlotte Agnes Edith Guro Pernille Otilie Endret 2. oktober 2021 av sommerkjole 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 sommerkjole skrev (2 timer siden): Hvordan ville du rangert disse navnene? Kom gjerne med Feedback på navnene og:) Camilla Ida Signe Maud Johanne Amalie Ellinor Charlotte Agnes Edith Guro Pernille Otilie Agnes Ida Johanne Edith Signe Ellinor Pernille Maud Amalie Guro Otilie Charlotte Camilla Anonymkode: 89531...e60 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Her var det mange fine navn😊 Min rangering: Guro - nydelig Ellinor - vakkert Agnes - fint Signe - fint Johanne - fint Maud - stilig Edith - kult Pernille - kult Amalie - fint, men oppbrukt Charlotte - klassisk, litt kjedelig Camilla - klassisk, litt kjedelig Ida - god klang, men veldig oppbrukt Otilie - ok Anonymkode: 0ea51...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Camilla - Liker ikke i det hele tatt. Ida -Søtt. Signe -Ikke særlig fan. Maud - Nei takk, med mindre man er kongelig. Johanne - Oppbrukt. Amalie - Fint. Ellinor - Fint. Charlotte - Oppbrukt. Agnes - Klassisk og fint. Edith - Får gammel-dame vibber. Guro - Tante Guro? Pernille - Litt oppbrukt. Men fint. Otilie - Fint. Anonymkode: 36fb1...a5f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg går for den gode gamle tier-skalaen. Camilla - 5/10. Ikke stygt, men ikke så spennende heller. Tror de jeg kjenner som heter dette er for kjipe til at jeg klarer å like navnet. Ida - 5/10. Kjenner altfor mange som heter dette! Men har ingen "dårlige" forbindelser, så det er ikke ødelagt. Signe 6/10. Fint, men litt kjedelig også. Ser for meg en litt grå mus. Maud 1/10 Johanne - 3/10 For likt Hanne, som jeg synes er veldig kjedelig Amalie - 7/10 Fint men myye brukt. Hadde nok satt det høyere uten assosiasjoner! Ellinor 2/10 Liker det bare ikke Charlotte 3/10 Kjenner bare en som heter det, og hun har ødelagt hele navnet.. Agnes 2/10 Skjønner ikke hvorfor mange liker dette så godt. Edith 3/10 ikke så fan av navn som slutter på -it. Berit, Marit, får veldig 50+ vibber. Guro - 8/10, Vet ikke hvorfor. Guri synes jeg er grusomt, Guro liker jeg. Pernille 7/10 - Litt sukkersøtt, men liker det Otilie 3/10 - Liker egentlig ingen navn på O Hva bruker man ikke en hel lørdagskveld på Anonymkode: 02186...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 Ida Amalie Pernille Charlotte, Camilla, Otillie, Guro, Edith, Agnes, Ellinor, Johanne, Maud og Signe - på delt "ikke aktuelt i det hele tatt" plass. Kan gruppere dem slik som så og begrunnes med: Charlotte, Camilla, Johanne og Signe Kommentar: Kjedelig og tørt navn fra 80/90 tallet. Brukes de i dag egentlig? Kan lik så godt bli så uoriginal som du får det og gå for Linda. Jeg vet at Ida var populært på 90-tallet, hadde 4 Ida'er i klassen. Men det er et fint navn, i motsetning til Camilla og Linda. Guro, Edit, Agnes, Ellinor og Maud Kommentar: Gamlehjem, seniorbølgen, trenger jeg å si noe mer? Det er ikke søtt eller sjarmene, de er bare gammelt og utgått på dato og jeg får en lukt av møllkuler, kamferdrops og innestengt rom i hodet av å lese de navna. Otillie Kommentar: Nei. Bare nei. Har du laget det selv? Høres ut som en blanding av hjemmesnekret navn og en skrivefeil. Anonymkode: ac5ce...55b 1
Millimani Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 sommerkjole skrev (4 timer siden): Hvordan ville du rangert disse navnene? Kom gjerne med Feedback på navnene og:) Camilla Ida Signe Maud Johanne Amalie Ellinor Charlotte Agnes Edith Guro Pernille Otilie Det var mange Det er vanskelig å rangere, men jeg ville styrt unna navn som var populære på 1980-tallet og begynnelsen av 1990-tallet. Ganske enkelt fordi da vil dette barnet oppleve det samme som meg...at x antall mødre og tanter til de barnet går i barnehagen eller på skolen med, eller x antall lærere barnet får. Unntaket må være Ida fordi det muligens er et noe mer "gjennomgående" navn. Når det kommer til de andre vil jeg plukke ut Ellinor, Othilie og Johanne som mine favoritter.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 Gå for Guro så får jenta et unikt navn Ellinor, Amalie og Johanne er nydelige navn, men veldig populære og oppbrukt. Og da mener jeg VELDIG. Pernille, Edith og Ida er litt mer skjeldne navn, men samtlige kjempefine ❤️ Anonymkode: 2696e...402 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 1. Maud 2. Agnes 3. Otilie Anonymkode: 8a554...937
Muskath Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 Av disse liker jeg best Guro, Johanne og Agnes. Hvis det var mitt barn, ville jeg valgt Guro. 1
Xanadoo Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 Synes Guro er en klar nr 1 av de du har på lista. Tidløst, vakkert, norrønt navn som er sånn passe sjeldent. Som alle kjenner til, men som bare noen få i hver generasjon heter. Ellers liker jeg Ellinor, Signe, Otilie og Johanne godt. Ikke så begeistret for de andre, men de er helt greie.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 Satt dem i rekkefølge, de fineste: Johanne (hadde jeg hatt en datter skulle jeg kalt henne det) Edith Ellinor Pernille Otilie Fine, men føler de er litt oppbrukt: Camilla Amalie Agnes Ikke min smak, skal forklare hvorfor. Ikke les hvis du blir fort krenka: Signe (Signe freden, signe maten, får helt feil assosiasjoner) Ida (kjedelig) Charlotte (egentlig et ok navn, men jeg kjenner to Charlotter som er super-bitchy) Maud (Noen uttaler det Måd, andre Maud (med diftong) og det første høres ut som en gjesp og det andre som en katt) Guro (Et av de styggeste navnene jeg vet, det høres ut som en sykdom. Jeg har guro i øret.) Anonymkode: 8eb5c...8fd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 sommerkjole skrev (På 2.10.2021 den 16.50): Hvordan ville du rangert disse navnene? Kom gjerne med Feedback på navnene og:) Camilla Ida Signe Maud Johanne Amalie Ellinor Charlotte Agnes Edith Guro Pernille Otilie Synes egentlig de fleste navnene der var ganske forferdelige😅 de fineste var vel Otilie, Agnes, Ellinor, Amalie og Maud, der Ellinor og Amalie er drittkjedelige. Anonymkode: fd699...957
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 Liker Johanne best. Amalie og Otilie er jeg ikke så glad i - generelt litt lei -ie-navn. Agnes synes jeg er mindre pent, særlig for meg som snakker en østlandsdialekt - "ang-ness" liksom. Høres ikke ut som et navn. Charlotte er litt sånn sosse-navn, får assosiasjoner til en rikmannsdatter som tror hun er bedre enn alle andre. Resten er helt OK. Anonymkode: 7b73a...f7f
Lea Skrevet 6. oktober 2021 #17 Skrevet 6. oktober 2021 Jeg liker Amalie, Ellinor, Edith og Johanne best.🙂
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #19 Skrevet 6. oktober 2021 Liker godt Ida, Signe, Johanne, Ellinor, Agnes og Pernille. Ikke så glad i resten. Anonymkode: 5bbbf...f4f
Entern Skrevet 6. oktober 2021 #20 Skrevet 6. oktober 2021 1. Ellinor 2. Camilla 3. Ida 4. Pernille 5. Agnes 6. Amalie 7. Charlotte 8. Guro 9. Johanne 10. Maud 11. Edith 12. Signe 13. Otilie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå