Gå til innhold

Hva lønner seg, engangsstønad eller foreldre penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så god på dette området.. hva lønner seg, engangsstønad eller foreldrepenger? Har rett på foreldrepenger, tjener ca 20.000 utbetalt i måneden.

Anonymkode: f04ce...4d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrepenger. Alltid

• Liker 6
Skrevet

Ved engangsstønad er det vel aktivitetskrav fra uke 7 etter fødsel? 🤷🏼‍♀️ Og så er det vel bare 90k, foreldrepenger er det du til vanlig får i lønn hver mnd med permisjon. 

Anonymkode: ac0c2...392

• Liker 1
Skrevet

Foreldrepenger

Anonymkode: 2cd64...300

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved engangsstønad er det vel aktivitetskrav fra uke 7 etter fødsel? 🤷🏼‍♀️ Og så er det vel bare 90k, foreldrepenger er det du til vanlig får i lønn hver mnd med permisjon. 

Nei.

Anonymkode: c7a1a...7e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Aktivitetskrav fra uke 7? I alle dager snakker du om?

Anonymkode: b2c98...41d

• Liker 2
Skrevet

Hva om man går på AAP? Hvordan funker det da?

Anonymkode: 5308d...533

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Aktivitetskrav fra uke 7? I alle dager snakker du om?

Anonymkode: b2c98...41d

Sikkert at dersom far skulle tatt resterende permisjon. Men det gjelder vel bare om mor ikke har rett på perm? 

Dersom mor ikke hat rett på foreldrepenger, så kan hun ta engangsstønad og far ta all permisjon fra uke 7. I såfall er det aktivitetskrav til mor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg er ikke så god på dette området.. hva lønner seg, engangsstønad eller foreldrepenger? Har rett på foreldrepenger, tjener ca 20.000 utbetalt i måneden.

Hva tror du, 80% av ca 300k i årslønn eller engangsstønad 90000??😂

• Liker 1
Skrevet
Loff77 skrev (6 minutter siden):

Hva tror du, 80% av ca 300k i årslønn eller engangsstønad 90000??😂

Da blir det engangsstønad😁😁 nei, altså jeg spør jo fordi jeg er usikker. Jeg er ikke sikker på dette med perm heller, er jo noe jeg skal sette meg inn i.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Da blir det engangsstønad😁😁 nei, altså jeg spør jo fordi jeg er usikker. Jeg er ikke sikker på dette med perm heller, er jo noe jeg skal sette meg inn i.

Ja er nok lurt å velge 240k minus skatt over 90k spør du meg, alternativt 100% i 49 uker er jo noe å vurdere

Endret av Loff77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...