AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Julen nærmer seg, og av forskjellige grunner kjenner jeg mer og mer på å la far få stå for gavene til sine nieser og nevøer, uten at jeg er med å betaler. Vi har et felles barn og det ble slutt for over 4 år siden. Jeg har alltid stått for innkjøpene til jul og bursdagsgaver til barna i hans familie, og så har vi delt på kostnaden. Han har hatt kjæreste siste to år, og vil anta at det etterhvert vil være naturlig at hennes navn står på disse gavene og ikke mitt. Gavene er jo primært fra vårt felles barn, men våre navn har også alltid stått på lappen/kortet. Jeg har fremdeles kontakt med hans familie og pleier å bli invitert så lenge det faller på de helgene hvor barnet vårt er hos meg. Blir ikke invitert i bursdager når det er far som har barnet, men har f.eks blitt invitert med for å feire jul med de og 17 mai når barnet ikke er hos meg. Kjenner på en dårlig samvittighet over å skulle melde meg ut på gavene, så lurer på om det er innenfor at far heretter er den som betaler og skaffer gaver til ungene på hans side av familien, fra vårt barn? Er det det som er normalt liksom? Anonymkode: bd5a9...adb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 Betaler han gavene til dine nieser og nevøer? Anonymkode: 14104...3ad 18
IDGAF Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det det som er normalt liksom? Anonymkode: bd5a9...adb Eeh, ja. 7
Brunello Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Kommer litt an på hvor lenge dere var sammen og om du fortsatt er tante for barna. Men jeg ville ha gitt fra meg og barna og kuttet ut eksens navn. 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Helt innenfor å la han betale. Dette hadde jeg tatt som en selvfølge fra det ble slutt. Anonymkode: 98564...c1c 10
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Betaler han gavene til dine nieser og nevøer? Anonymkode: 14104...3ad Nei han har meldt seg helt ut av min familie, feirer ikke jul med oss når jeg har barnet heller selv om han er invitert Anonymkode: bd5a9...adb
Snabeltann Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 Det er vel ikke styr og spleise på gavene, men at han tar jobben med å fikse dem. Før jul er det så mye å tenke på, så hadde gladelig betalt meg ut av jobben om jeg var deg.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 Brunello skrev (3 minutter siden): Kommer litt an på hvor lenge dere var sammen og om du fortsatt er tante for barna. Men jeg ville ha gitt fra meg og barna og kuttet ut eksens navn. Vi var sammen i 4 år, og to av ungene har jeg kjent hele livet. En av de ble født etter det var slutt mellom oss. Ungene kaller meg ikke tante lenger, selv om jeg har fått med meg at foreldrene gjerne gjør det Anonymkode: bd5a9...adb 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi var sammen i 4 år, og to av ungene har jeg kjent hele livet. En av de ble født etter det var slutt mellom oss. Ungene kaller meg ikke tante lenger, selv om jeg har fått med meg at foreldrene gjerne gjør det Anonymkode: bd5a9...adb Jeg har vært med mannen i 18 år, og tenkte når jeg leste ditt første innlegg at jeg fortsatt vill ha bidratt i en slik situasjon. Men han bidrar ikke til din familie? Og dere var bare sammen 4 år? Nei, da dropper du det. At du var innom var bare et lite blaff i denne familiens liv. Så da får sønnen din gi gave ved hjelp av sin far. Anonymkode: 64151...9e9 14
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 Snabeltann skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke styr og spleise på gavene, men at han tar jobben med å fikse dem. Før jul er det så mye å tenke på, så hadde gladelig betalt meg ut av jobben om jeg var deg. Ja, dette går jo an, og det kjennes naturlig ut å være med å betale for gave når jeg er invitert i et bursdagsselskap. Men når det ikke er tilfelle så føler jeg at det blir rart. Men det er jo foreldrene til barnet som bestemmer hvem som skal inviteres, og føler at det for ungene blir synlig hvis jeg er med på presanger når jeg er invitert, mens når jeg ikke er invitert så er jeg ikke med. Og er jo ikke barnets "feil" at jeg ikke er der. Vil ikke det oppleves som forskjellsbehandling? Anonymkode: bd5a9...adb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #12 Skrevet 2. oktober 2021 Eventuelt kunne jeg gitt en liten ting kun fra meg de gangene jeg er med i besøket, mens at gave fra vårt barn alltid er det han som tar seg av når det kommer til barna i hans familie? Anonymkode: bd5a9...adb 4
Queen of the North Skrevet 2. oktober 2021 #13 Skrevet 2. oktober 2021 Hvis barnet fortsatt er i det stadiet at det lager små kunstverk, så få barnet til å lage ei lita greie som ikke koster all verden og gi i gave fra barnet til besteforeldre osv. Lag bilde/tegning kalender til å henge på veggen, få barnet til å male på ei skål som f eks kan brukes til lørdagssnop (vi bruker ofte skåla laget av gudbarn) Så får far stå for gave som evt koster litt penger til sin side av familien. 1
Brunello Skrevet 2. oktober 2021 #14 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi var sammen i 4 år, og to av ungene har jeg kjent hele livet. En av de ble født etter det var slutt mellom oss. Ungene kaller meg ikke tante lenger, selv om jeg har fått med meg at foreldrene gjerne gjør det Anonymkode: bd5a9...adb Da hadde jeg droppet det. Vil tro du blir invitert nå og da fordi du kanskje ikke har fått ny partner ennå. Når du får det, vil det antakelig bli naturlig slutt på at du er sammen med eksens familie. 3
Hippogriff Skrevet 2. oktober 2021 #15 Skrevet 2. oktober 2021 Det er uansett naturlig at det gjøres likt på begge sider. Unaturlig at du bidrar på hans side mens han ikke bidrar på din. Her samarbeider vi om gaver på den måten at vi alle står på kortet, mens i praksis ordner og betaler vi på hver vår side. Kjekk ordning. Men det var et langvarig forhold da. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #16 Skrevet 2. oktober 2021 Brunello skrev (6 minutter siden): Da hadde jeg droppet det. Vil tro du blir invitert nå og da fordi du kanskje ikke har fått ny partner ennå. Når du får det, vil det antakelig bli naturlig slutt på at du er sammen med eksens familie. Ja du sier noe der 🤔 du har helt sikkert rett. Anonymkode: bd5a9...adb 1
Brunello Skrevet 2. oktober 2021 #17 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja du sier noe der 🤔 du har helt sikkert rett. Anonymkode: bd5a9...adb Selvsagt (med all beskjedenhet). Det vil nok også være gjensidig at kontakten reduseres.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #18 Skrevet 2. oktober 2021 Queen of the North skrev (13 minutter siden): Hvis barnet fortsatt er i det stadiet at det lager små kunstverk, så få barnet til å lage ei lita greie som ikke koster all verden og gi i gave fra barnet til besteforeldre osv. Lag bilde/tegning kalender til å henge på veggen, få barnet til å male på ei skål som f eks kan brukes til lørdagssnop (vi bruker ofte skåla laget av gudbarn) Så får far stå for gave som evt koster litt penger til sin side av familien. Til ekssvigers har jeg alltid laget personlig kalender, så tenker jeg skal fortsette med det og gi fra meg og barnet. Ekssvigers gir meg også alltid gave, både til jul og bursdag. Så kommer nok til å kjøpe noe til de i år også. Anonymkode: bd5a9...adb 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #19 Skrevet 2. oktober 2021 Selvsagt skal han betale og fikse gave. Skal du feire jul eller bursdag sammen med dem, er det selvsagt naturlig at du gir gave til barna. Anonymkode: 07fed...c0d 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #20 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt skal han betale og fikse gave. Skal du feire jul eller bursdag sammen med dem, er det selvsagt naturlig at du gir gave til barna. Anonymkode: 07fed...c0d Ja, etter denne tråden kjennes dette ut som en naturlig måte å gjøre det på 😊 Anonymkode: bd5a9...adb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå