Gå til innhold

Til dere som jobber i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen til barna har dem fra fredag til lørdag, og henter barna i barnehagen da fredager.

I går når han kom hjem hit med noen klær fra barnehagen, hadde han en pose med tøy. Han fortalte at de hadde begynt å bli irriterte på meg at de måtte sende med tøy hjem, fordi det var for mye.

Men iløpet av uka blir ikke jeg fortalt noen ting av dem, om at det er for mye tøy. så jeg stod som et spørsmålstegn, og skjønte ikke helt hva som hadde skjedd, han var skikkelig irritert når han sa det til meg også 😅

Er det sånn at dere kan bli litt småirritert på de som sender med for mye tøy? Skal snakke med dem på mandag og høre hva greia var, de burde isåfall opplyse meg om det, så tar jeg med tøy hjem selv 🙈

Anonymkode: d3b82...32e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, her tror jeg det er miskommjnikasjon. Har du et godt forhold til far, eller kan det være han overdriver for å trykke deg ned?

Eventuelt kan det være at en ansatt har sagt noe som han har misoppfattet, enten toneleie eller ordvalg. Av og til sier man ring rett ut i en stressende situasjon og man kan kanskje virke litt brysk? Prøver å ikke gjøre det selv, men kan ikke garantere at det aldri har skjedd etter 10år i barnehage.

Alltid bedre med for mye klær enn for lite klær! :)

Hadde bare spurt dem på mandag jeg, om de synes barnet har for mye klær og hva de tenker dere burde gjøre annerledes. :)

Anonymkode: 422bb...907

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, her tror jeg det er miskommjnikasjon. Har du et godt forhold til far, eller kan det være han overdriver for å trykke deg ned?

Eventuelt kan det være at en ansatt har sagt noe som han har misoppfattet, enten toneleie eller ordvalg. Av og til sier man ring rett ut i en stressende situasjon og man kan kanskje virke litt brysk? Prøver å ikke gjøre det selv, men kan ikke garantere at det aldri har skjedd etter 10år i barnehage.

Alltid bedre med for mye klær enn for lite klær! :)

Hadde bare spurt dem på mandag jeg, om de synes barnet har for mye klær og hva de tenker dere burde gjøre annerledes. :)

Ja han har kraftig adhd og har det veldig med å overdrive, så jeg tar det med en klype salt. 🙈 😅 Jeg ble jo samtidig litt nysgjerrig på om det faktisk  noe som kunne vært en liten frustrasjon, om de f.eks måtte bruke litt tid på å pakke ned klær i pose. Men syntes det da var veldig rart pga jeg ikke hadde blitt fortalt noe. Da hadde jeg såklart tatt jobben selv 🙂  Skal høre med de på mandag ja, jeg liker å løse opp i ting, istedenfor å gå litt nervøs for noe 😬 takk for svar:):)

• Liker 1
Skrevet

Som regel bedre med mye enn gir lite, men det kan bli for mye òg ja, enkelte dumper nærmest en hel garderobe i skiftekurv og på knagger. For oss personal kan det bli i overkant og uoversiktlig, særlig når det hoper seg opp med mer og mer. Men høres rart ut at de var irriterte, spesielt dersom de ikke har hatt noen dialog med dere om det før dette. Spør dem du, som regel er det en forklaring på det meste! Ha også i bakhodet at du har fått andrehåndsinfo ;)

Anonymkode: c37b2...b0b

• Liker 3
Skrevet

Jeg anbefaler foreldrene 3 av hvert tøy, med mindre barnet f.eks. nettopp har sluttet med bleie. Er heller ikke nødvendig med så mye utetøy at det renner klær ut så fort man åpner skapet. Da sender vi hjem det vi mener ikke er nødvendig, eller ber foreldrene ta en titt i skapene å ta med hjem litt. Høres jo veldig spesielt ut at de skal ha blitt irriterte, høres nesten ut som barnefar overdriver.

Anonymkode: 3a4ed...6d7

• Liker 1
Skrevet

Vi kan kjenne på at det blir litt mye, men da er det jo deg vi ville tatt det opp med, ikke far som bare henter en gang i uka. Og vi ville da jommen ikke vært irritert heller, men bare gitt et vennlig tips om at nå er det unødvendig mye klær her, og foreslått hva som er greit å ha og hva som kan tas hjem 😊 Vil tro det har blitt en misforståelse, men du kan jo spørre på mandag. "Hei, *** sa at det var kommet beskjed om for mye klær i hyllene. Er dette stadig et problem? Kan dere vise meg hvilke mengder dere ønsker?". 

Anonymkode: 77c0a...5a3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja han har kraftig adhd og har det veldig med å overdrive, så jeg tar det med en klype salt. 🙈 😅 Jeg ble jo samtidig litt nysgjerrig på om det faktisk  noe som kunne vært en liten frustrasjon, om de f.eks måtte bruke litt tid på å pakke ned klær i pose. Men syntes det da var veldig rart pga jeg ikke hadde blitt fortalt noe. Da hadde jeg såklart tatt jobben selv 🙂  Skal høre med de på mandag ja, jeg liker å løse opp i ting, istedenfor å gå litt nervøs for noe 😬 takk for svar:):)

Ja ok. 🤣

Vi håndterer alle mennesketyper i jobben vår og det er jo ikke alltid at man treffer riktig selv om man prøver å tilpasse seg. Den ansatte har garantert ikke vært irritert.

Men, kanskje du og far kan ha denne ordningen med pakkingen av klærne? Det er så mye for oss å huske på i en hverdag at det KAN hende de reagerer på at de blir bedt om å pakke klær når det egentlig er dere foreldre som må holde styr på det. :)

Dette ordner seg nok uten noe videre dramatikk uansett tenker jeg. 😅🤗

• Liker 1
Skrevet

Jeg har akkurat gått over alt skiftetøy til alle barn på avdelingen og sendt hjem sommertøy. Noen barn har så mye skiftetøy at man mister litt oversikt, og det kan være litt irriterende, men i utgangspunktet synes jeg det er flest av de andre- de som ikke har skiftetøy. 
tviler på at de ansatte var sure. Var nok far som uttrykte seg med store ord. 

Anonymkode: a7c55...966

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...