Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen er bedt i dåp i Oslo nøyaktig tre uker og tre dager før jeg har termin (menstermin og ultralydtermin var like, om det har noe å si). Dette er vårt første barn. Vi bor på en annen kant av landet, så det å delta vil bety ca 7 timer på tog (ev i bil, men tog er nok mest aktuelt). Vi har veldig veldig lyst til å delta, da det er lenge siden vi har truffet familien (pga korona). Vi er likevel usikre på om det er lurt å reise. Om vi reiser blir vi nok ca en uke, sånn at vi reiser hjem når det er i overkant av to uker igjen til termin. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 0f74b...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på fødsel - ja, det ordner seg om noe plutselig skjer.

Med tanke på å være så bekvem man kan være som høygravid - NEI. 

Anonymkode: 78ba8...b8a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Med tanke på fødsel - ja, det ordner seg om noe plutselig skjer.

Med tanke på å være så bekvem man kan være som høygravid - NEI. 

Anonymkode: 78ba8...b8a

Dette😅 7t på reise høres max ukomfortabelt ut. 

Men ts, det kan jo hende at det er verdt det for dere. Bare ha i bakhodet at det er en liten sjanse for at du må føde der borte da ;) 

Anonymkode: 5190a...4a9

• Liker 3
Skrevet

Hvor langt er du på vei? Har du fått brennende smerter i ryggen enda fordi ungen tar så mye plass at det er vondt å sitte?

Anonymkode: d29ea...86a

Skrevet

Er det mulig å vente med å svare på om dere kommer og skaffe billetter til nærmere dåpsdagen?

Jeg tenker som de over at med tanke på fødsel, burde det gå greit. Det er en liten sjanse for at det blir fødsel i Oslo, og en bitteliten for at det kan skje noe på turen. Men i og rundt Oslo er det flere sykehus, og togfødsel er så lite sannsynlig at jeg hadde tatt sjansen hvis turen var viktig for meg. Med mindre det oppstår noe nærmere termin som tilsier at barnet kan komme tidligere. 

Men angående form, så syns jeg også at det høres potensielt ganske fælt ut med 7 timer i bil eller på tog som høygravid. I mitt første svangerskap tror jeg det hadde vært ganske uproblematisk, mens i andre svangerskap hadde jeg virkelig ikke hatt det bra på den reisen. For mange tror jeg nok det vil være tungt, for en del både greit og koselig, og for enkelte helt eller på grensen til uforsvarlig. Og man vet ikke hva som gjelder før man er der. 

Anonymkode: 88a5a...983

Skrevet

Jeg ville bare sett an formen din. Vi var i bryllup fire dager før fødselen med førstemann, det var null problem fordi jeg var i fin form helt frem til fødselen. Med andremann var jeg i helt elendig form og orket ikke kjøre bil en halvtime til jobb en gang de siste tre månedene av svangerskapet 😆

Anonymkode: 39fe7...c72

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor langt er du på vei? Har du fått brennende smerter i ryggen enda fordi ungen tar så mye plass at det er vondt å sitte?

Jeg har ingen problemer enda, men er bare i uke 21. Dåpen er ikke før i januar. 

Som dere sier må vi vel kanskje bare vente å se an form og status når det nærmer seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I ryggen? Det opplevde aldri jeg. 

Jeg hadde dratt om det føltes riktig der og da, som andre nevner er det ikke veldig digg å reise som høygravid. Beina hovner opp, man blir støl, og ja, babyen tar mye plass så å sitte over tid er ikke kjempegøy. Jeg satt på en pinnestol i en babyshower i 7 timer, dagen etter var kroppen så ødelagt at jeg trodde jeg var full av influensa 🤪

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har ingen problemer enda, men er bare i uke 21. Dåpen er ikke før i januar. 

Som dere sier må vi vel kanskje bare vente å se an form og status når det nærmer seg. 

Ah, ikke sant. Det kan hende du ikke orker sitte så lenge i bil når den tid kommer. Er nok mer det du bør tenke på. 

Skrevet
BunnyChester skrev (9 timer siden):

I ryggen? Det opplevde aldri jeg. 

Jeg hadde dratt om det føltes riktig der og da, som andre nevner er det ikke veldig digg å reise som høygravid. Beina hovner opp, man blir støl, og ja, babyen tar mye plass så å sitte over tid er ikke kjempegøy. Jeg satt på en pinnestol i en babyshower i 7 timer, dagen etter var kroppen så ødelagt at jeg trodde jeg var full av influensa 🤪

...og mine bein hovnet aldri opp. Så man er ulik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...