AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Er det noen som tar statiner (eventuelt andre ikke-gravidvennlige medisiner) her inne? Jeg har høyt kolesterol og sliter med å få medisinert verdiene mine ned på et brukbart nivå. Har sannsynligvis hatt veldig høyt kolesterol i over 20 år(genetisk), og derfor vil legen at det skal ligge ekstra lavt nå. Nå ønsker mannen seg barn snart, og jeg liker ikke tanken på å gå uten medisiner og samtidig tidoble sjansen for blodpropp ved å bli gravid... Medisinene må seponeres tre måneder før man begynner å prøve, så da må jeg jo gå uten i minst ett år. Hva om vi blir gående og prøve i mange måneder? Jeg er egentlig ikke så gira på babygreier og håpet at vi bare kunne prøve passivt uten prevensjon og "skjer det så skjer det", men nå er visst ikke det et alternativ. Skal selvsagt forhøre med lege før dette blir noe av, lurer bare på om det er noen der ute som har vært i en tilsvarende situasjon. Har ikke lyst å sette helsa på spill her Anonymkode: de6cd...b19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå