Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

miracle starter en ny tråd her hun sitter og kjeder seg :sjenert:

dersom dere er i et fast parforhold og ser seriøst på forholdet og dets fremtid, i hvilken grad tillater dere kjæresten å gå ut på byen med kamerater/vennniner og drikke og feste og senere dra på nach spill og være ute hele natta?

eller i hvilken grad tillater dere kjæresten å dra på ren gutte/jentetur til syden uten deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tillater det meste av slike ting, men det betyr ikke at jeg liker det.

Vil gjerne bli inkludert i hans planer, men jeg forstår jo at det ikke alltid passer seg med kjærester på alt man finner på.

Skrevet

Hadde ikke likt at typen dro ut å festa vilt uten meg hver helg. Men spørs hvor ofte du mener. En gang i ny å ne kan det jo kanskje være sunt.

Gutteturer og jenteturer syns jeg også man bør ha, så lenge det ikke går ut over kjæresteturene..

Også må det jo være gjensidig for begge parter..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tillater mannen å feste og å reise uten meg. Men det er sjelden han gjør det.

Skrevet

Samboeren min er et voksent menneske. Det kunne ikke falle meg inn å lage regler om hva han får eller ikke får lov til. Hvis han vil dra på guttetur eller på fest uten meg så er ikke det noe problem. Nå er han ikke den mest aktive når det gjelder dette. De har en fast Hemsedal-tur i året, og en og annen Danmarkstur. Og festing skjer kanskje en håndfull ganger på et helt år og han har så langt aldri vært ute og festet hele natten. Hadde dette derimot vært noe som foregikk hver eneste helg og som gikk ut over forholdet på noen måte, ville jeg kanskje prøvd å få ham til å se min side av saken. Men jeg regner med at de fleste voksne mennesker klarer å regulere slikt selv.

Skrevet

Jeg er ikke i et forhold hvor jeg skal tillate noe som helst.

Min mann er et voksent selvstendig menneske og jeg lever med ham i tillit til at han behandler meg med respekt.

Skrevet

Jeg har ikke kjæreste for tida, men svarer lell... For en tid siden var det en jente som skrev noe her om at hun og kjæresten i hovedregelen IKKE dro på fest etc uten at den andre var der. De var bevisste på at det er SÅ mye utroskap på gang i forhold nå for tida, og de hadde lyst til å gjøre det de kunne for å unngå at slikt hendte med dem.

Her inne er det alltid mange som mener at man må være FRI selv om man er i et forhold, oppføre seg omtrent som man er singel.

Jeg syntes det var flott å se et par som tenkte litt motsatt av det vanlige, og var enige om det (det må jo være en felles beslutning)!

Men hva som er best i lengden..? Måtte gudene vite ;)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Har ikke noen problemer med noen av delene.

Men jeg ville syntes det var litt sært hvis min kjære gikk på nachspiel når han først var ute, for han pleier alltid å være stuptrøtt ganske tidlig på kvelden.

Nå reiser ikke min kjære noe særlig på turer, men han har blant annet reist til Oslo på konsert kun sammen med en venninne mens vi har vært sammen, og planlegger en tur til en annen venninne. Har ikke noe problemer med det, men hvis det hadde vært dyre turer hadde jeg syntes det hadde blitt litt leit om ikke vi heller kunne bruke pengene på å reise bort sammen.

Skrevet

Tenker virkelig at forholdet blir bra om man skulle sitte hjemme å holde hverandre i hånda bestandig, eller at hver gang man skulle reise bort/ut på byen skulle dra sammen... nei, må ha litt frihet i et forhold, stole på hverandre, og da kan man gjøre mye sammen med vennene sine uten at den andre parten sitter hjemme og engster seg :)

Skrevet
dersom dere er i et fast parforhold og ser seriøst på forholdet og dets fremtid,  i hvilken grad tillater dere kjæresten å gå ut på byen med kamerater/vennniner og drikke og feste og senere dra på nach spill og være ute hele natta?

eller i hvilken grad tillater dere kjæresten å dra på ren gutte/jentetur til syden uten deg?

Akkurat så mye han vil, så sant det ikke hadde blitt så mye at vi aldri fikk tid sammen selvfølgelig.

Og samme fra hans side, noe annet hadde jeg faktik ikke giddet.

Men jeg vil helst slippe at nachspielet foregår hjemme hos oss når jeg ligger og sover :ler:

Skrevet

hmmm i mitt forrige forhold så jeg gjerne at typen dro på fester uten meg. i mitt nåværende forhold vil han absolutt ha meg med på fester for han syns jeg er så morsom i festlig lag... ;p min nåværende dro også til utlandet uten meg men med en kompis. uten at jeg sa noe på det. skjønt ville jeg gjerne ha vært med men det var ikke mulig på det tidspunktet... må også tilføye at jeg er et svært sjalu menneske ;)

Skrevet

Mannen får dra ut uten på byen uten meg, men helst vil jeg være med da! Jeg er dessverre av den sjalu typen, men det har blitt mye bedre den siste tida heldigvis.

Men jeg hadde ikke likt at han dro på festeturer til syden ol uten meg. Har ikke råd til så mye ferie, og hvis vi først skal bruke så mye penger syns jeg at begge skal være med.Mannen på sin side vil gjerne at jeg drar til syden med venninner, så slipper han å være med hehe - da kan han dra på fisketur i steden...

Skrevet

Min mann er på guttetur en gang i året, og reiser også en del med jobben. For meg er det helt i orden at han gjør hva han vil med gutta sånn ellers også...

Så lenge det ikke er grunner for at han ikke skal dra. Og da mener jeg f.eks at han akkurat har vært borte fra meg og unga i ei uke, eller at hans planer forkludrer for meg, og det er min "tur" til å gjøre en ego-greie.

Guttetur til syden hadde jeg nok ikke syntes han burde prioritere.

Fordi vi bare har noen få ferieuker til rådighet og han allerede har en fast guttetur i året.

Altså ikke fordi jeg ikke unner ham gutteturer, men fordi vi som familie har et felles ansvar for barn og hverandre... Og det ansvaret skal prioriteres først.

Skrevet

hadde ikke godtatt at jenta mi hadde dratt på jentetur til syden. dere vet da godt hva som skjer dere nede. Kåte gutter og berusede jenter. Men hun kan godt gå ut på byen uten meg her i Norge. Selv om hun har en tedens til å bli så altfor full da. Oppfører seg litt mer når jeg er med.

Skrevet

Vi fester mye hver for oss, men også sammen. Mannen er på endel turer med kamerater og jeg med mine venninder. Ingen bestemmer over den andre, og ingen blir sure når den andre skal noe. Samtidig er vi også flinke til å finne på ting sammen. Vi har funnet ut at det er sunt for forholdet vårt at vi tilbringer litt tid med andre, er ekstra kos når vi treffes igjen :sjarmor:

Enkelte sier vi ser ut som et forelska tenåringspar ennå......., og vi har vært sammen i 13 år :sjenert:

Skrevet (endret)

Vi går ut hver for oss, og sammen. Nå går jeg mer ut enn han, men det er fordi han jobber så mye. Han må gjerne dra på nachspiel også, men jeg vil helst ha han hjem samme natt.

Hvis han ville ta en hyttetur med gamlegjengen eller noe slik, hadde det vært i orden for meg. Så lenge vi også kan dra bort, å finne på noe sammen en gang blandt. Sydenturer er for vår del uaktuelt på dette tidspunktet, da vi ikke har mye penger, og skulle vi først dratt på en slik tur, hadde vi dratt sammen!

Endret av Milah
Skrevet

:) Helt ok, både når det gjelder han og meg. Har delt halve livet snart med samme mann. Vi var meget unge da vi traff hverandr. Det at vi aldri har hatt

behov for å lage regler for hverandre er muligens en av grunnene til at vi fremdeles har det fint. Du kan ikke tvinge noen til å bli hos deg eller elske deg.Det m de ønske selv. Utro kan en forresten være midt på høylys dag og der det er minst sansynlig at slikt skjer.

Skrevet

sambo er på byen uten meg nå, han ;)

jeg gadd ikke være med, jeg dro heller på middag til broren hans og kona - mmmmm.

(jeg hadde kommet til å være eneste høna i kurven, så da kunne heller kompisene kose seg uten hunkjønn på slep, tenkte jeg)

det er ikke problematisk at sambo drar på fest uten meg, jeg stoler fullt og helt på han, og har heller ingen grunn til å ikke gjøre det. jeg håper han koser seg glugg ihjel og har det skikkelig morro på byen sammen med kameratene sine nå.

han kommer ikke hjem før i morgen, og det er heller ikke noe problem.

men hadde jeg hatt den minste grunn til å tvile på at han ikke kommer til å finne på noe tull, så hadde det nok ikke vært så greit. men siden han er helt super, og veldig lojal av natur, og siden han også har veldig greie kompiser, så er det faktisk ikke noe problem.

jeg drar også på fest uten min kjære, og selv om jeg av og til må tilstå at jeg har flørtet litt på byen, eller på fest med kolleger (som han også kjenner), så er det aldri noe problem for han. jeg tror han vet at det må bittelitt flørting til, bare for å kjenne at man fortsatt har "det" :D

og så tror jeg ikke det finnes en eneste sjalu celle i den mannen. han forventer nok at alle er like ærlige og lojale som han selv.

mmm, det er ganske godt å ha det sånn, kjenner jeg her jeg sitter....

Skrevet

Jeg syns det er helt greit at han drar på byen uten meg, hvis jeg ikke orker en kveld, tvinger jeg han ikke til å sitte hjemme å holde meg i hånda. Og han "lar" meg dra ut, selv om hver gang jeg sier at jeg skal på byen, sier han "det får du ikke lov til". Men heldigvis på fleip :)

Om han reiste til syden tror jeg jeg hadde sett veeeldig annerledes på saken. Jeg kunne ikke nekta han det, men jeg hadde nok gitt diskré uttrykk for min misnøye ;)

I begynnelsen av forholdet var jeg så sjalu som overhode mulig, det tok litt tid, men nå stoler jeg 100% på han. Det gikk plutselig opp for meg en dag at "Han har aldri gitt deg noen grunn til ikke å stole på han". Jeg må si jeg er ganske fornøyd med hvor mye jeg har klart å "legge vekk" inni hodet mitt...

Skrevet

Han må bare dra på byen så mye han vil for min del. Det kommer jeg aldri til å nekte han...om han en gang i blant fester til den lyse morgen - værsågod. Hadde det vært hver helg hadde saken vært en helt annen. Jeg tror ikke jeg hadde klart å leve sammen med en som har et så stort behov for å feste.

Sydenturen ville jeg ikke vært så begeistret for. Jeg ville ikke vært redd for at han skulle drikke seg full og være utro eller noe i den duren, men fordi vi bare har noen få uker ferie i året og et begrenset budsjett. Jeg hadde mildt sagt blitt sur om han valgte å dra på ferie sammen med kompiser i stedet for med meg. Det ville da betydd at jeg måtte være hjemme alene i ferien, og at han brukte reisebudsjettet vårt kun på seg selv. Av samme grunn ville jeg ikke reist på jentetur.

Samtidig har ikke mannen min noe stort behov for å være med gutta på tur. Tre av kompisene hans drar til Thailand på mandag, og skal være borte i to uker. De har faktisk sittet og snakket om "alle de deilige jentene som er der", og det er viden kjent at man må betale for dem.... Forrige gang disse gutta var på tur var de konstant fulle fra de kom til de dro. Greie gutter, men mannen min er heldigvis ikke slik. Jeg spurte han faktisk om han ville vært med dem om han hadde vært singel, og han svarte kontant nei. Han kunne godt tenke seg en guttetur, men vil ikke ha noen Thailandtur sammen med dem...ikke når de har slike motiver i kikkerten.

Poenget mitt er vel at en guttetur og en guttetur kan være totalt forskjellige. Kommer an på gutta som drar det. Selv om jeg stoler på mannen min ville jeg ikke likt det så godt om han hadde blitt med dem til Thailand. Men jeg ville ikke nektet han, om vi hadde hatt råd til det skulle han bare dratt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...