AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #1 Skrevet 2. oktober 2021 Og synes menn det er kleint om en dame hadde kalt dere vakker? Anonymkode: 792f9...11d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #2 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og synes menn det er kleint om en dame hadde kalt dere vakker? Anonymkode: 792f9...11d Personlig hadde jeg foretrukket kjekk over søt. Maskulin over feminin kvalitet. Men vakker er jo uansett et flott kompliment. Jeg hadde foretrukket vakker overfor søt f. eks. En kan jo både være en pen mann og en pen kvinne. Min rangering er slik søt < vakker < kjekk. Anonymkode: bf488...a91
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #3 Skrevet 2. oktober 2021 Har kalt enkelte menn vakre, de var da hakket over kjekk med renskårne trekk og sinnsyke øyne. Så fra meg til en mann er det superkompliment Anonymkode: 320eb...a89 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #4 Skrevet 2. oktober 2021 Man kan kalle menn for hva man vil, alt ettersom man syns det ene eller det andre. Noen menn er veldig vakre og jeg får lyst til å ta foto av dem det gjelder, få dem opp på veggen i glass og ramme. Søt kan noen også være i utseende, men jeg ville nok heller ha sagt at en hyggelig handling var søtt gjort. Anonymkode: 2cb33...823
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Det er vel uhyre sjelden en mann fortjener karakteristikken «vakker». «Kjekk» kan man være med lite hår, grove ansiktstrekk, klumpete nese, eller svak hake. Men ikke vakker. Anonymkode: 715ad...895 3
Gjest Alterego666 Skrevet 2. oktober 2021 #6 Skrevet 2. oktober 2021 Jeg kan ikke forestille noen kalle meg vakker, men jeg er unntaksvis blitt kalt kjekk. Det setter jeg selvsagt pris på. Jeg er i den kategorien som må satse på kvaliteter ved personligheten.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #7 Skrevet 2. oktober 2021 Kjekk er ikke naturlig å si på min dialekt, så jeg har aldri kalt en man kjekk. I Stavanger, i allefall i min aldersgruppe, kan en fest være kjekk og en paraply kjekk å ha, men menn er ikke kjekke. Men de kan være pene, vakre, skjønne eller drid-deilige. Og noen menn er litt kjekkas, men det er ikke noe kompliment. Anonymkode: a065e...590 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #8 Skrevet 2. oktober 2021 Syns vakker høres rart ut. Men har blitt kalt fin og pen og har ingenting imot det 😉 Anonymkode: dc845...7b2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #9 Skrevet 2. oktober 2021 Vakker, pen og søt er ikke bra komplimenter for en mann. Det som damer er tiltrukket av er jo maskuline menn, ikke pene menn. Anonymkode: 910ad...28a 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #12 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vakker, pen og søt er ikke bra komplimenter for en mann. Det som damer er tiltrukket av er jo maskuline menn, ikke pene menn. Anonymkode: 910ad...28a Det er da ingen motsetning mellom pen og maskulin. Anonymkode: 055f1...f46 5
CorvusCorax Skrevet 2. oktober 2021 #13 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vakker, pen og søt er ikke bra komplimenter for en mann. Det som damer er tiltrukket av er jo maskuline menn, ikke pene menn. Anonymkode: 910ad...28a Vakker og pen er synonymt med kjekk.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #14 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og synes menn det er kleint om en dame hadde kalt dere vakker? Anonymkode: 792f9...11d Hadde vært rart. Hadde trodd jeg så ut som en kvinne. Anonymkode: 5438c...b73
micromaya Skrevet 2. oktober 2021 #15 Skrevet 2. oktober 2021 Noen menn er rett og slett vakre. De er mer enn kjekke – gjerne med renskårne trekk, veldig fine øyne OG en god personlighet. De er så absolutt kjekke, men for å fortjene benevnelsen vakker må de ha et godt indre i tillegg. Det er helheten som teller der. (Har møtt noen jeg syntes var vakre, men personligheten fikk bildet til å rakne . Det hjelper ikke med et pent utseende om det inni er lavmål ;)) 1
Kvinnenavn Skrevet 2. oktober 2021 #16 Skrevet 2. oktober 2021 Kjæresten min er vakker. Jeg sier det til han innimellom. Virker som han syns det er kleint 😂 1
Kipling Skrevet 2. oktober 2021 #17 Skrevet 2. oktober 2021 Tja... Det kommer litt ann på hvor seriøst jeg hadde tatt det. Dersom jeg tenkte at hun bare brukte det som et standin ord for kjekk ville jeg tatt det som et kompliment, men dersom jeg følte at hun virkelig syns det så ville jeg vært litt mer skeptisk. Det er på en måte noe feminint med vakkerhet. Pleier å være ting med myke grasiøse linjer og glatte perfekte overflater. Det er liksom det motsatte av "ruggedly hansome". Vakre ting er generelt sett sårbare og kan lett ødelegges, så vakre ting har vært skjermet og må fortsette å bli skjermet for å holde seg vakre. Så det det har rett og slett bare ganske umaskuline undertoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå