Gå til innhold

Hjertebank hele tiden!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man behøver absolutt ikke ha angst for noe for å ha angst. Akkurat som at man ikke behøver å være deprimert for noe for å ha depresjon. Angst er at kroppen står med alarmene på fullt selv om det ikke er noen fare. Slik høres det jo absolutt som om du har det nå, du beskriver helt typiske tegn på angst. Men du skal likevel utredes for å utelukke fysiske årsaker.

Det er mer enn ok å ringe legevakten og fortelle hvordan du har det hvis du er redd for helsen din!

Anonymkode: 87945...1e3

Ja, blir litt bekymret når jeg enda ikke er avslappa å trøtt å ikke får sove , når jeg nå ikke har sovet på 2 dager, så trodde jeg at jeg kom til å være litt trøtt isåfall. Men hver gang jeg prøver å slappe av, så  får jeg vondt i hjertet og får ikke puste. Kjennes ut som det er vondt i hjertet. TS

Anonymkode: ace10...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS, vær så snill, ring legevakt nå i kveld og hør hva de sier hvert fall. Beskriv akkurat sånn du har der, ikke pynt på sannheten. Ta det på alvor, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: 30c85...df1

• Liker 3
Skrevet

Oi, denne kunne jeg skrevet selv! Jeg sliter nemlig med akkurat det samme! Gjort det et par uker, og det er verst når jeg legger meg. Kan ikke ligge på hjertesiden... Noen netter er det null stress, men så sliter jeg med å puste og får så sinnsykt hjertebank slik at jeg ikke sover før langt utpå natten.. Spesielt! 

Anonymkode: 9c129...ad7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får du sjekket puls eller blodtrykk der hjemme nå?  Er du alene? Hvis dette er angst så burde dette roe seg hvis du prøver å tenke på noe koselig / være sammen med andre. Hva med å sette på noe gladmusikk du liker? 

Anonymkode: 514d8...c35

Tror ikke det er angst. Har nettopp vært med folk, og har hatt vondt i hjertet i hele dag. Får ikke sjekket puls eller blodtrykk. når jeg skal slappe av så knyter det seg å får ikke puste ordentlig. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er helt utslitt, men kroppen nekter å slå seg til ro, den er helt aktivert på en måte. TS

Jeg får det sånn med for høyt stoffskifte.

Dette må du nesten sjekke hos lege, bestill time på mandag. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, blir litt bekymret når jeg enda ikke er avslappa å trøtt å ikke får sove , når jeg nå ikke har sovet på 2 dager, så trodde jeg at jeg kom til å være litt trøtt isåfall. Men hver gang jeg prøver å slappe av, så  får jeg vondt i hjertet og får ikke puste. Kjennes ut som det er vondt i hjertet. TS

Eller, ta en tur å på legevakta ikveld tenker jeg.

Det kan være angst, men greit å få en sjekk. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror ikke det er angst. Har nettopp vært med folk, og har hatt vondt i hjertet i hele dag. Får ikke sjekket puls eller blodtrykk. når jeg skal slappe av så knyter det seg å får ikke puste ordentlig. TS

Da ringer du legevakten og forklarer hvordan du har det. Best å få en profesjonell vurdering!

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg syntes også at du skal ringe legevakten! God bedring❤️

Anonymkode: 6bbc8...d9f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ikke angst, føler ikke redsel for noe, men samtidig så har jeg masse uro i kroppen. er så ubehagelig. TS

Har du sjekket for stoffskifte? Høyt stoffskifte, Graves sykdom, kan gi slike symptomer. Uro og hjertebank.  

Anonymkode: f7e52...7f1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg syntes også at du skal ringe legevakten! God bedring❤️

Anonymkode: 6bbc8...d9f

Ringt nå. De sa at det ikke høres ut som noe hjertesykdom og at jeg kan vente til timen mandag, og at jeg kan være beroliget med det. Problemet er at jeg er rolig, men så har jeg vondt i hjertet og masse hjertebank, får ikke til å puste ordentlig. Er vondt. TS

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi, denne kunne jeg skrevet selv! Jeg sliter nemlig med akkurat det samme! Gjort det et par uker, og det er verst når jeg legger meg. Kan ikke ligge på hjertesiden... Noen netter er det null stress, men så sliter jeg med å puste og får så sinnsykt hjertebank slik at jeg ikke sover før langt utpå natten.. Spesielt! 

Anonymkode: 9c129...ad7

Dette er det eksakt samme jeg har hatt i flere år, jeg må ligge sånn at jeg ikke hører pulsen dundre i hodeputa om jeg skal klare sove. Av og til våkner jeg med hjertebank også. Jeg var hos hjertespesialist men de fant ingenting galt, bare anbefalte meg å ta en magnesiumpille hver dag. Det hjalp litt men det kommer fortsatt til stadighet, antagelig er det bare noe man må lære seg å leve med

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du sjekket for stoffskifte? Høyt stoffskifte, Graves sykdom, kan gi slike symptomer. Uro og hjertebank.  

Anonymkode: f7e52...7f1

Tenker å sjekke det ut mandag. TS

• Liker 1
Skrevet

Ringt nå. De sa at det ikke høres ut som noe hjertesykdom og at jeg kan vente til timen mandag, og at jeg kan være beroliget med det. Problemet er at jeg er rolig, men så har jeg vondt i hjertet og masse hjertebank, får ikke til å puste ordentlig. Er vondt. TS

Men du sa du er kvalm, masse hjertebank, vondt i hjertet og får ikke puste ordentlig? Om legevakta ikke tar seg på alvor så ring 113 så kan de ta ekg av deg hjemme :) 

Anonymkode: 10236...698

Skrevet

Men du sa du er kvalm, masse hjertebank, vondt i hjertet og får ikke puste ordentlig? Om legevakta ikke tar seg på alvor så ring 113 så kan de ta ekg av deg hjemme :) 

Ringte 113. De spurte masse spørsmål, om jeg var kvalm, sa ja. Sa jeg hadde hjertebank og sleit med å puste. Fikk ingen hjelp. TS

Skrevet
29_j skrev (Akkurat nå):

Ikke bare ta magnesium du. Dra til legen! Jeg har også hjertebank av og til, men det er angst relatert. 

Hva er alderen din? Mann eller kvinne? 

Du skal ikke ha hjertebank hele tiden. Helt sikkert ufarlig, men jeg råder deg likevel å dra til legen. Ta en EKG. 

Lykke til!!:) 

19 år bare, jente. TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet ikke om det er noen trøst, men sånn føles angst for meg også. Jeg føler meg rolig, men kroppen er helt på bærtur. "Vondt i hjertet" kan komme fra muskulatur i brystkassen eller fra spiserøret. Ikke usannsynlig at det kan være syre fra magesekken. Ville passet godt med at du er kvalm og.

• Liker 4
Skrevet

Ringte 113. De spurte masse spørsmål, om jeg var kvalm, sa ja. Sa jeg hadde hjertebank og sleit med å puste. Fikk ingen hjelp. TS

Litt rart å ikke få hjelp med alle symptomene du har. Hva er grunnen til at du ikke får hjelp?

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det er noen trøst, men sånn føles angst for meg også. Jeg føler meg rolig, men kroppen er helt på bærtur. "Vondt i hjertet" kan komme fra muskulatur i brystkassen eller fra spiserøret. Ikke usannsynlig at det kan være syre fra magesekken. Ville passet godt med at du er kvalm og.

Men jeg tar atarax hver dag. Trodde det skulle være angstdempende. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt rart å ikke få hjelp med alle symptomene du har. Hva er grunnen til at du ikke får hjelp?

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke får hjelp. TS

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...