Gå til innhold

Hjertebank hele tiden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke angst, føler ikke redsel for noe, men samtidig så har jeg masse uro i kroppen. er så ubehagelig. TS

Anonymkode: ace10...8de

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke ventet til mandag, ville oppsøkt legevakt for sjekk med en gang.... det tar dem på alvor, gi også beskjed om at dette kom ETTER vaksinen. Det spiller ingen rolle at det ikke kom direkte etterpå, opplyst om at dette ikke var et problem før vaksinen. 
Ring legevakt, og i BESTE fall er alt i orden og du blir beroliget og klarer å slappe av. Lykke til

Anonymkode: a691a...cfc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ville ikke ventet til mandag, ville oppsøkt legevakt for sjekk med en gang.... det tar dem på alvor, gi også beskjed om at dette kom ETTER vaksinen. Det spiller ingen rolle at det ikke kom direkte etterpå, opplyst om at dette ikke var et problem før vaksinen. 
Ring legevakt, og i BESTE fall er alt i orden og du blir beroliget og klarer å slappe av. Lykke til

Anonymkode: a691a...cfc

Takk for svar. Men det er jo lenge siden jeg tok vaksinen, en del måneder. Men disse problemene mine kom ikke så lenge etter at jeg tok den. Og jeg sover godt noen dager, men plutselig som nå så har jeg ikke sovet på flere dager å får det ikke til, selv om jeg tok 15 mg imovane, 2 tabletter, så sov jeg ikke. Må da være noe galt da? Er redd TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skal til legen mandag. Er det normalt at jeg ikke har sovet på flere dager, men så får jeg ikke til å sove uansett fordi jeg føler meg så aktivert / og mye hjertebank ? Er det vanlig ved høyt stoffskifte? TS

Det er helt vanlig. Kroppen og hodet går på høygir selv om man er trøtt og sliten. Måtte i perioder bruke sovemedisin. Jeg brukte timer på å sovne, men når jeg først sovnet sov jeg godt.

Anonymkode: 2a0ab...5f7

Skrevet

Jeg sliter med hjertebank, trøtt og sliten, og null krefter i armer og ben de gangene b12 synker under et visst nivå.

Det kan være angst, stoffskifte, lavt nivå av jern, b12 eller folat/folsyre.

Få time til lege, ta blodprøver og sjekk videre.

Anonymkode: 07c12...0ff

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal til legen mandag. Er det normalt at jeg ikke har sovet på flere dager, men så får jeg ikke til å sove uansett fordi jeg føler meg så aktivert / og mye hjertebank ? Er det vanlig ved høyt stoffskifte? TS

Ja, du forklarer om ting som er vanlig ved høyt stoffskifte - legetime ser jeg at du har på mandag, så be om å få sjekket stoffskiftet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er helt utslitt, men kroppen nekter å slå seg til ro, den er helt aktivert på en måte. TS

Kan det være hjertebetennelse etter covid19- vaksinen??  Hva tror dere andre her om det?

Anonymkode: 514d8...c35

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde det slik i månedene før jeg ble utbrent (det var et tydelig varseltegn) og i sikkert 6 mnd etterpå. Helt forferdelig og man går inn i en ond sirkel der man ikke får sove fordi hjertebanken er så heftig, også blir hjertebanken heftigere av lite søvn. Gå til lege og ta det derfra. Jeg fikk resept på betablokker, men det var først da søvnen gikk seg til (etter noen mnd sykemelding) at hjertet roet seg. 

Anonymkode: f2756...2c9

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg skulle gjette, angst og stress. Du får ikke sove, du er sliten og stresser over at du ikke får sove, så blir det en nedadgående spiral. Så fint at du har fått deg time hos legen! Jeg håper at du blir godt undersøkt og eventuelt får hjelp til å bryte ut av mønsteret du er inne i.

Har legen sagt at du kan ta to Imovane? Pleier du alltid å ta to? Hvis du tar flere forskjellige medisiner samtidig og høyere doser enn du egentlig skal så kan det også gi forskjellig ubehag. Både når du har tatt dem og i tiden etterpå.

Anonymkode: 87945...1e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis jeg skulle gjette, angst og stress. Du får ikke sove, du er sliten og stresser over at du ikke får sove, så blir det en nedadgående spiral. Så fint at du har fått deg time hos legen! Jeg håper at du blir godt undersøkt og eventuelt får hjelp til å bryte ut av mønsteret du er inne i.

Har legen sagt at du kan ta to Imovane? Pleier du alltid å ta to? Hvis du tar flere forskjellige medisiner samtidig og høyere doser enn du egentlig skal så kan det også gi forskjellig ubehag. Både når du har tatt dem og i tiden etterpå.

Nei, men fikk ikke sove av en. tar ikke høyere dose av medisinen enn vanlig. er kjempe trøtt nå men alt er på høygir. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan det være hjertebetennelse etter covid19- vaksinen??  Hva tror dere andre her om det?

Hm, usikker. Hvordan kan jeg finne ut av det? Har aldri plages med søvn før, aldri i hele livet. Kom litt etter vaksinen, har vart lenge nå. TS

Skrevet
Teatrica skrev (3 timer siden):

Ja, du forklarer om ting som er vanlig ved høyt stoffskifte - legetime ser jeg at du har på mandag, så be om å få sjekket stoffskiftet.

Blir så vanskelig å ikke sove helt fram til mandag :( har fått remeron men vet ikke. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hm, usikker. Hvordan kan jeg finne ut av det? Har aldri plages med søvn før, aldri i hele livet. Kom litt etter vaksinen, har vart lenge nå. TS

Vent på den legetimen du, og ta diverse relevante tester - jeg står fortsatt hardt på at stoffskiftet skal sjekkes. Da jeg fikk diagnosen Graves (høyt stoffskifte) var det nettopp problemer med søvn pga. hjertebank og høy puls jeg nevnte i en bisetning som satte i gang ballen for å sjekke...

• Liker 2
Skrevet

Har også ubehagelig kvalme. TS

Skrevet

Høres ut som angst. Det kan man ha uten å føle redsel eller frykt. Kvalme, hjertebank, insomnia og utmattelse er typiske symptomer på angst. 

Dra til legen og ta blodprøver, blodtrykk og ekg for å utelukke somatiske årsaker. Om resultatene ser bra ut så kan du vurdere å utrede videre om det er angst/stress som er årsaken til plagene dine. 

• Liker 3
Skrevet
Crema skrev (22 minutter siden):

Høres ut som angst. Det kan man ha uten å føle redsel eller frykt. Kvalme, hjertebank, insomnia og utmattelse er typiske symptomer på angst. 

Dra til legen og ta blodprøver, blodtrykk og ekg for å utelukke somatiske årsaker. Om resultatene ser bra ut så kan du vurdere å utrede videre om det er angst/stress som er årsaken til plagene dine. 

Takk, det kan jeg. Men er rart når jeg ikke har angst for noe. Synes det er rart sovemedisin ikke funker på meg og at jeg ikke er trøtt selv om jeg ikke har sovet. Øynene nekter å lukke seg igjen samme hvor trøtt jeg er, havner nok i psykose snart hvis jeg ikke får tvunget meg i søvn, men sovemedisin funker ikke engang. TS

Skrevet

Synes det er så rart at jeg får denne hjertebanken , og spesielt på kvelden nå. Har ikke sovet på hele natta inatt, men klarer ikke å slappe av. Føles ut som om det er noe med hjertet. TS

Skrevet

Føles ut som hjertet skal stoppe. TS

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, det kan jeg. Men er rart når jeg ikke har angst for noe. Synes det er rart sovemedisin ikke funker på meg og at jeg ikke er trøtt selv om jeg ikke har sovet. Øynene nekter å lukke seg igjen samme hvor trøtt jeg er, havner nok i psykose snart hvis jeg ikke får tvunget meg i søvn, men sovemedisin funker ikke engang. TS

Man behøver absolutt ikke ha angst for noe for å ha angst. Akkurat som at man ikke behøver å være deprimert for noe for å ha depresjon. Angst er at kroppen står med alarmene på fullt selv om det ikke er noen fare. Slik høres det jo absolutt som om du har det nå, du beskriver helt typiske tegn på angst. Men du skal likevel utredes for å utelukke fysiske årsaker.

Det er mer enn ok å ringe legevakten og fortelle hvordan du har det hvis du er redd for helsen din!

• Liker 2
Skrevet

Får du sjekket puls eller blodtrykk der hjemme nå?  Er du alene? Hvis dette er angst så burde dette roe seg hvis du prøver å tenke på noe koselig / være sammen med andre. Hva med å sette på noe gladmusikk du liker? 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...