Gå til innhold

Du som har barn av hvert kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den største forskjellen? Og hvem av dem er mamma/pappa dalt?

Her er frøkna mi VELDIG sta og veslevoksen. Verdens snilleste jente som jeg elsker så ufattelig høyt. Hun er en engel, gjør som vi sier og hører på oss som foreldre. Hun er 3, snart 4 år. Pappadalt

Gutten min er 5, snart 6 år. Han er verdens snilleste ifølge meg selv, og er så grei å ha med å gjøre. Han vil alle noe godt, og er hjelpsom og hører alltid etter. Han er mammadalt

Anonymkode: a6722...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten «gjorde aldri noe galt»,veldig snill. Rolig. 
Jenta,totalt motsatt. 

Skrevet

Gutten er veldig rolig og veldig pappadalt. Hadde så og si aldri konflikter med han da han var liten og han hoppet glatt over trassalderen.

Jenta er OGSÅ pappadalt, så det er tydeligvis et eller annet med meg 😂 men hun er en ren kopi av meg, fryktelig mye energi, veldig fyrrig og skal mene noe om absolutt alt. Stupte inn i trassalderen og kommer seg visst aldri videre 🤪

Når det kommer til at begge er veldig pappadalt så har det nok mye med at pappaen HELE TIDEN leker på gulvet. Altså han bare elsker å bygge tårn og herje og ut å løpe og leke sisten og gjemsel hele dagen. Jeg er roligere og leker nok ikke like mye. I tillegg er han myyye borte igjennom jobben så idoliseringen av far når han først kommer hjem er stor. Jeg er ok med det, unner han hvert sekund av pappadaltingen ❤

Anonymkode: 315f5...f9d

• Liker 2
Skrevet

Min første har vært veldig rolig frem til nå som hun er fire år, hun har en sterk personlighet, kreativ, smart, sterke meninger, høyt temperament, morsom, hjelpsom, altså helt fantastisk ❤️ hun er veldig lik meg, så møter på en del utfordringer 😊 

Har nå en baby, litt vanskelig å beskrive ham enda, men trodde min første var en enkel baby, altså han her tar rekord 😊 utrolig kosete, rolig, interessert i omverdenen og veldig sosial i motsetning til første 😊 hun ville kun ha meg😂

Anonymkode: c283b...bd7

Skrevet

To jenter.

Første er veldig sta og bestemt, stort temperament, men også veldig sjarmerende. Har alltid vært litt pappajente. Ganske lavt energinivå, foretrekker å sitte og leke med dukker eller se på iPaden, men ikke særlig glad i "finmotorikk-øvelser" som å perle, tegne, forme modelleire, etc.

Den andre er veldig snill og blid og medgjørlig, liker tilogmed å rydde. Utrolig rolig, elsker å leke med dukkehus, sitte og pusle eller male - kan gjøre det i mange timer. Ingen preferanser på voksenpersoner - like glad i både mamma og pappa, men veldig rask trygg og fornøyd også med feks. barnehagepersonalet.

Og en gutt.

Han sitter ikke stille et øyeblikk. Hopper, løper, klatrer. Gikk innen han var 9 måneder og har vært høyt og lavt siden. Enormt med energi. Når han skal legge seg så ligger han og ruller og stuper frem og tilbake i senga til han plutselig slukner i en eller annen merkelig stilling. Begynner å mistenke ADHD selv om han bare er 2 år. Åja, og så er han skikkelig pappadalt. Bare pappa som gjelder, hele tiden.

Anonymkode: d0518...b70

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er den største forskjellen? Og hvem av dem er mamma/pappa dalt?

Her er frøkna mi VELDIG sta og veslevoksen. Verdens snilleste jente som jeg elsker så ufattelig høyt. Hun er en engel, gjør som vi sier og hører på oss som foreldre. Hun er 3, snart 4 år. Pappadalt

Gutten min er 5, snart 6 år. Han er verdens snilleste ifølge meg selv, og er så grei å ha med å gjøre. Han vil alle noe godt, og er hjelpsom og hører alltid etter. Han er mammadalt

Anonymkode: a6722...248

Helt likt her!! Litt ulik alder på mine bare.

Anonymkode: 376e1...c36

Skrevet

De er sine egne personer, med egne interesser. De påvirker også hverandre. Det den eldste syns er kult, vil gjerne den yngste også ha. Det går ikke an å generalisere basert på kjønn sånn. Vi har også forsøkt, så langt det går, å unngå å dytte jenta i en dukke- og Barbie-boks, og gutten i biler og våpen-boksen. Begge har lekt masse med lego, puslespill og tegnesaker. 

Jenta er uredd, utadvendt, kreativ. Gutten er mer forsiktig, veldig empatisk og har en umettelig nysgjerrighet. 

Anonymkode: 68424...b21

Skrevet

Skinner veldig igjennom at du har et favorittbarn der ts…

Anonymkode: dacd0...1e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skinner veldig igjennom at du har et favorittbarn der ts…

Anonymkode: dacd0...1e6

Det var min første tanke også. 🤣

Anonymkode: a5ceb...525

• Liker 2
Skrevet

Jenta er mer reflektert, kan gjenfortelle hele barnehagedagen, spør store spørsmål. sta som et uvær, hyler og skriker hvis hun ikke får viljen sin. Gutten må jeg dra ting ut av. Selv nå i tredje klasse forteller han særs lite fra hverdagene sine. Han har vanskelig for å formidle følelser og liker seg best sammen med lego og bøker. Men noen ganger får jeg en god samtale på sengekanten, og det er veldig fint :)  De er fem og åtte. Vi har en treåring også (gutt). Han er som ei lita kruttønne.🥳

Skrevet

Har ingen egne enda, men en i familien har. Jentungen er ukontrollerbar og skriker og skråler, guttungen er stille og rolig, veldig behagelig. 

Anonymkode: 12c9d...f0e

Skrevet

Jente 8 år, veldig lik meg på mange måter,  men mye mer utadvendt og stri å ha med å gjøre 🙈🙈 mammadalt da ♥️ gutt snart 6, masse energi, men mye lettere å ha med å gjøre,  ikke like sta som jenta, pappagutt  

Anonymkode: fff82...df8

Skrevet

Synes ikke det er særlig forskjell. Personlighet har mer å si enn kjønn.

Jenta er 2,5år. Ganske robust, men også forsiktig når det gjelder fysiske ting som kan skade. Slo seg nesten aldri da hun var lita, husker jeg så for meg å ha hjelm på ungen før hun ble født. Bare tulla, men ble absolutt ikke nødvendig.

Gutten er 8 mnd. Han stanger hodet i ting, reiser seg og deiser ned. Han er mer skjør, det har jeg syntes fra han var bitteliten. Han var litt raskere ut med å rulle rundt, krabbe osv.

Jenta var mer sosial på hans alder. Begge var/er blide. Han mer kosete.

Hun er veldig pappajente, han tar henne med på alt mulig gøy. Mens jeg styrer mest med babyen.

Anonymkode: e224d...78b

Skrevet

Jenta er høyt og lavt, sta og egen, gutten ekstremt rolig og gjør aldri noe galt.

Har en voksen sønn og han var også rolig og snill.

Anonymkode: e1357...aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...